OTÁZKA:
Dobrý den, jak to udělat, aby mi aerolinky proplatily zničený kufr? Kdysi jsem s tím měl problémy a u nízkonákladovky jsem ničeho nedosáhnul..
ODPOVĚĎ:
Dobrý den, dopravce má odpovědnost za odbavené zavazadlo bez ohledu na to, zda se jedná o tzv. nízkonákladovou společnost či klasického síťového dopravce. Odpovědnost se alespoň v zemích EU řídí tzv. Montrealskou úmluvou. Na základě toho dopravce odpovídá za zavazadlo a jeho obsah až do výše ekvivalentu cca 35 000 CZK, výši případné škody však musí cestující prokázat. Obvykle letecké společnosti vyžadují účtenky od poškozených či ztracených věcí, v případě poškození by pak měly být dostačujicí alespoň fotografie. Poškození je vhodné nahlásit již při převzetí zavazadla na přepážce na letišti, bez ohledu na to je však nutné škodu uplatnit písemně u dopravce ve lhůtě 7 dnů od převzetí zavazadla, jinak nárok na náhradu škody zaniká. V případě, že dopravce odmítne vzniklou škodu uhradit, je nutné obrátit se na soud, v případě, že se jedná o zahraničního dopravce v rámci EU, je možné se obrátit s žádostí o asistenci na nás.
3.7.2012 10:19