- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Snad to nazene co nejvic lidi do vlaku at se mi uvolni silnice.
Ba naopak cestujících ubude, protože Národní tarif bude o dost dražší než aktuální jízdné na IN25 u ČD a bude podobně drahé jako tarif ČD, takže se nakonec stejně vyplatí koupit si u každého dopravce jednotlivou jízdenku.
Zavedení systému za 254 milionů!? To se vyplatí. Ale komu, to zmíněno není.
Kartelová dohoda? Cena poletí pro cestující nahoru a dopravci si odfrknou od konkurenčního boje? A to zařizuje stát v zájmu občanů?
Osobní doprava je prý ztrátová. Zisky jsou v cargu. Jak se takové podnikání může soukromým subjektům vyplatit?
A docela koukám, co umí ČD ve špičce. Spoj posílit neumí. Lidi stojí v uličkách 2 hodiny. 21. století. A teď ta šaráda s místenkami. Studenti jedou přes net. Mládež má místenky a dřepí. V uličkách stojí rodiny s dětmi a důchodci.
Podobně zafungoval Jančura na autobusech. Státního dopravce vyždímal, ten neměl na investice. Nakonec zůstal jen měsíc dopředu vyprodaný Jančura, co vozí v pátek studenty a jiný spoj neexistuje. Nemáte čím jet.
Ale vůbec ne, žádná kartelová dohoda. Dopadne to jako v Anglii. Jízdenka umožňující jet s kterýmkoliv dopravcem 130 liber, stejná jízdenka použitelná pouze ve Virgin Trains 50 liber. Hádejte, jestli si někdo koupí tu univerzální. Ale zaplatíme z daní těch dvěstěpadesát milionů za provoz systému který to umožňuje.
Od prosince příštího roku? Tak to je rychlost.
To ovšem neřeší problém časových jízdenek - např. u ČD si může každý zákazník koupit roční jízdenku za 20 tisíc Kč do druhé, resp. za 25 tisíc Kč do první třídy a nemusí se pak o nic starat.
V situaci, kdy do železniční dopravy masově přijde "konkurence", tak bude taková jízdenka platit na mnohem méně tratí, navíc pokud konkurenční dopravce obsadí trať (např. si ji objedná stát nebo kraj v rámci soutěže dopravní obslužnosti), kterou používá cestující třeba pro pravidelné dojíždění do práce, tak je mu v podstatě zabráněno v dojíždění, protože soukromí dopravci časové jízdenky neposkytují.
To jsou všechno věci, které úředníci na ministerstvech od stolu nejsou schopni domyslet, pouze bourají, co už funguje
To ani jednotna jízdenka řešit nemůže, toto jsou komerční nabídky ČD.
Nalijme si čistého vína. Nejvíce po jednotném tarifu volali cestující ČD, kteří se chtěli na stejný lístek vozit i s Jančurou a Leem. Neznám případ, kdy by se chtěl člověk s lístkem k Jančurovi vozit vlakem ČD. Pokud celkové jízdné na určité trase podraží, tak svou zlobu obracejte tam. Jinka samozřejmě je to přínosné a podporuji to.
no, já klidně, pokud ten jeden vlak jede teď a druhý za dvě hodiny. Podle mě to má sloužit především těm cestujícím, co nemají předem danou dobu odjezdu
...a ukážeme si to pro lepší pochopení na názorném příkladu: 1.) Stav nyní: RJ Praha - Ostrava 300 Kč + ČD Ostrava - Frýdek-Místek 50 Kč 2.) Stav do budoucna: Praha - Frýdek-Místek 500 Kč
Ale pořád budete mít možnost si koupit lístek takto...
Takže se dohodli, že se možná za 15 měsíců dohodnou?