Diskuze

Jedna jízdenka na několik vlaků. Na železnici začne platit jednotný tarif

Od prosince příštího roku budou moci cestující využívat na železnici tzv. jednotný tarif. Ten jim umožní jet vlakem po Česku na jednu jízdenku s různými dopravci, řekl ve čtvrtek na konferenci na brněnském veletrhu Urbis František Vichta z ministerstva dopravy. Cena jízdenek se bude vypočítávat na základě ujetých kilometrů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PB

P19e93t69r 59B57á48č61a

6. 6. 2019 20:11

Snad to nazene co nejvic lidi do vlaku at se mi uvolni silnice.

0 5
možnosti
OS

Ba naopak cestujících ubude, protože Národní tarif bude o dost dražší než aktuální jízdné na IN25 u ČD a bude podobně drahé jako tarif ČD, takže se nakonec stejně vyplatí koupit si u každého dopravce jednotlivou jízdenku.

0 0
možnosti
MG

Zavedení systému za 254 milionů!? To se vyplatí. Ale komu, to zmíněno není.

0 0
možnosti
MS

tak si to zjistěte R^

0 0
možnosti
KD

K88a12r15e71l 63D18r19d71a

6. 6. 2019 15:15

Kartelová dohoda? Cena poletí pro cestující nahoru a dopravci si odfrknou od konkurenčního boje? A to zařizuje stát v zájmu občanů?

Osobní doprava je prý ztrátová. Zisky jsou v cargu. Jak se takové podnikání může soukromým subjektům vyplatit?

A docela koukám, co umí ČD ve špičce. Spoj posílit neumí. Lidi stojí v uličkách 2 hodiny. 21. století. A teď ta šaráda s místenkami. Studenti jedou přes net. Mládež má místenky a dřepí. V uličkách stojí rodiny s dětmi a důchodci.

Podobně zafungoval Jančura na autobusech. Státního dopravce vyždímal, ten neměl na investice. Nakonec zůstal jen měsíc dopředu vyprodaný Jančura, co vozí v pátek studenty a jiný spoj neexistuje. Nemáte čím jet.

2 8
možnosti
JS

Ale vůbec ne, žádná kartelová dohoda. Dopadne to jako v Anglii. Jízdenka umožňující jet s kterýmkoliv dopravcem 130 liber, stejná jízdenka použitelná pouze ve Virgin Trains 50 liber. Hádejte, jestli si někdo koupí tu univerzální. Ale zaplatíme z daní těch dvěstěpadesát milionů za provoz systému který to umožňuje.

6 0
možnosti
PN

Od prosince příštího roku? Tak to je rychlost.

4 0
možnosti
FV

To ovšem neřeší problém časových jízdenek - např. u ČD si může každý zákazník koupit roční jízdenku za 20 tisíc Kč do druhé, resp. za 25 tisíc Kč do první třídy a nemusí se pak o nic starat.

V situaci, kdy do železniční dopravy masově přijde "konkurence", tak bude taková jízdenka platit na mnohem méně tratí, navíc pokud konkurenční dopravce obsadí trať (např. si ji objedná stát nebo kraj v rámci soutěže dopravní obslužnosti), kterou používá cestující třeba pro pravidelné dojíždění do práce, tak je mu v podstatě zabráněno v dojíždění, protože soukromí dopravci časové jízdenky neposkytují.

To jsou všechno věci, které úředníci na ministerstvech od stolu nejsou schopni domyslet, pouze bourají, co už funguje Rv

2 3
možnosti
MS

To ani jednotna jízdenka řešit nemůže, toto jsou komerční nabídky ČD.

1 1
možnosti
JC

J42a84n 52C21e97p66e90k

6. 6. 2019 13:05

Nalijme si čistého vína. Nejvíce po jednotném tarifu volali cestující ČD, kteří se chtěli na stejný lístek vozit i s Jančurou a Leem. Neznám případ, kdy by se chtěl člověk s lístkem k Jančurovi vozit vlakem ČD. Pokud celkové jízdné na určité trase podraží, tak svou zlobu obracejte tam. Jinka samozřejmě je to přínosné a podporuji to.

0 11
možnosti
PD

no, já klidně, pokud ten jeden vlak jede teď a druhý za dvě hodiny. Podle mě to má sloužit především těm cestujícím, co nemají předem danou dobu odjezdu

2 0
možnosti
LL

...a ukážeme si to pro lepší pochopení na názorném příkladu: 1.) Stav nyní: RJ Praha - Ostrava 300 Kč + ČD Ostrava - Frýdek-Místek 50 Kč 2.) Stav do budoucna: Praha - Frýdek-Místek 500 Kč R^

6 0
možnosti
RP

Ale pořád budete mít možnost si koupit lístek takto...

0 0
možnosti
JS

Takže se dohodli, že se možná za 15 měsíců dohodnou?

4 0
možnosti
PD

už za rok a půl...není to moc hr?

7 1
možnosti