- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Zajímavé ...
Když se před léty budovalo "nové spojení" tak padl také návrh, aby se historická trať vedoucí na Vítkov nerušila, ale v prostoru Vítkova byl vybudován terminál Krejcárek - tam, kde je zastávka tramvaje. A po "původní" trati by byla vedena jak do Vysočan, tak do Libně z hlavního nádraží příměstská doprava ... označeno jako čirý nesmysl ...
V Karlíně historicky zastávka byla, nicméně od železniční trati je to k metru nebo tramvaji daleko ....
Spíše by "TO" chtělo bez velkých keců obnovit Vyšehrad. Tvrzení, že to nejde kvůli oblouku je absurdní, oblouk lze narovnat. Kdyby se některými českými předpisy - mnohdy papežštějšími než papež - měly řídit železnice ve Švýcarsku, kde je bezpečnost na prvním místě a pak dlouho nic - tak by se na většině tratí provoz okamžitě zastavil, protože by byl v rozporu s předpisem ... Ve Švýcarsku "ostré" oblouku, resp. nástupiště v oblouku nevadí - příkladem třeba Bern (hlavní nádraží) a mnoho dalších stanic a zejména zastávek v oblouku, přičemž na vlaku je jen strojvedoucí nevidící na konec soupravy (dívá se akorát do zpětného zrcátka), po uplynutí doby pobytu stanoveného jízdním řádem zavře dveře a jede se .... v českých podmínkách "z důvodu bezpečnosti" NEMOŽNÉ .... ve Švýcarsku zcela normální ... a to ještě nesrovnávám s podmínkami na Balkáně (Bulharsko, Rumunsko, Srbsko, Chorvatsko, Makedonie) ... kde jízda vlaku s otevřenými dveřmi, které nelze zavřít je celkem normální. V tomto stavu se vozidla vystavují "z depa" na vlak ...
A co takhle Žižkovu a Vinohradům pomoci protažením podchodu z hlaváku? Tedy dál za 7. nástupistě a pak schodiště/výtah vně stávající opěrné zdi (už teď tam dost lidí kličkuje mezi ploty od Seifertovy).
No, jde o to, jak ten osobní vlak bude rychlý, když bude stavět u každého bloku domů.
Ani každý osobní vlak nestojí na každé zastávce.
V tom Karlíně to znamená obnažit část tunelu nového spojení?
To znamená zrušit část nového tunelu (celková délka 1.300 m) a pustit provoz na povrch? Za půl miliardy nebo celou? Hmm...
Jsou tam dve trate. Jedna nova v tunelu pod Vitkovem a jedna na uboci kopce. Tunelem vetsinou jezdi dalkove spoje z hlavaku a venkem osobaky z Masarycky. Takze ne, ma jit jen o pridani zastavky na tu venkovni cestu.
Vzniknout může jen to, co vám developeři dovolí. Když už se v Praze zrušila nákladová nádraží (podle mě tragická chyba), tak tam aspoň s těmi kancelářskými centry měly vzniknout železniční zastávky. On je rozdíl, jestli musíte na Smíchově (nebo Žižkově) ještě na MHD, nebo jestli vás vlak vyhodí přímo pod takovou čtvrtí.
Tak třeba u Waltrovky v Jinonicích taková zastávka vzniká právě teď.
A kdy dojde na zastávku u Chlumecké ulici vedle stanice metra B Rajská zahrada, Praha 14? Už se slibuje více jak 20 let!
Přitom by to tam šlo řešit podobně jako "zastávku" Praha-Strašince - několik panelů jako nástupiště, cedule a plechová budka