- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ježíši to je srdceryvný článek ... a není náhodou fakt, že pokud by služby typu Uber začali zprostředkovávat nikoli fiktivní spolujízdu, ale licencované řidiče (taxikáře), tak se ukáže, že nemají vůbec čím konkurovat. Resp. nebudou moci, protože se najednou v praxi ukáže, že nestačí jen mobil, auto a řidičák, ale je potřeba dodržovat spoustu předpisů a povinností. A náklady na ně převýší budget daný současným rozdílem cen. Konkurenční výhodou pak bude max. centrální aplikace pro více míst. Btw. je stejně zvláštní, že Uberu jako takovému nepodařilo dosud ani zdánlivě přiblížit něčemu jako je zisk a to při gigantické kumulaci ztráty. Takže ono by mu vlastně možná to ořezání nákladů organizátora/neorganizátora přepravy a pokračování pouze ve formě tržiště příležitostí s minimem služeb nakonec pomohlo
Autor clanku ma kratkou pamet nebo je lhar.
1) V testech taxiku Uber nekoncil vzdy na prvnim miste
2) Nikdo nema nic proti tomu aby Uber podnikat (pouziti aplikace, fakturace), vadi jeho nekale obchodni praktiky, diky kterym na nizsi naklady (nebyl nutnost mit zivnost, absence placene koncese, absence pojisteni vozu pro taxi, atd).
No, nekončil, protože má dynamickou tvorbu cen a tak ve špičce cena přepravy vycházela výrazně dráž. Zato však je férový ke všem. Nezneužívá situace. Nenatahuje ochmelky a cizince neřkuli nalité cizince...
Když vidím v televizi, jak se ti chudáci, poctiví kaxikáři brání Uberu, tak přemýšlím, jak se asi kdysi bránili drožkaři, když se objevili první taxíky. To muselo být řevu, jak oni se musí starat o koně, živit ho, chodit s ním k veterináři a ti zlí taikáři vypnou po práci motor a nemají žádné starosti, při jízdě čoudí a otravují vzduch ... Když si taxikář nevidělá, ať přejde pod Uber hotovo.
Otázka je, kolik lidí bude ochotných oželet pohodlí, které jim ta decentralizace sebere. Podle mě je při současné úrovni technologií cesta v tom, že padne veškerá regulace a zákazník bude mít dvě možnosti. Buď si vzít taxík renomované firmy, která bude nabízet automaticky kontrolu přes nějakou navigační aplikaci přímo v autě, nebo si vezme noname taxík a domluví si cenu předem podle toho, co si sám najde ve své navigaci v telefonu. Jsme snad svéprávní a nemusí nám stát regulovat všechno...
hm tak socka se vydala do NY zaběhnout si maraton a neměla na rikšu -
Uber je fajn. Ne druhé straně se kromě decentralizovaných dopravních platforem doufám můžeme těšit i na decentralizované obchodní platformy, které nás zbaví drahých a leckdy zbytečných prostředníků, jako je například společnost Cyrrus s korporátními atributy, atd...
Hlavní ekonom, asi VŠ , jistě s nadprůměrným platem co utíká bez placení....Co dodat, typický Čecháček co si nevidí na špičku nosu. Ano budoucnost je v aplikacích co obcházejí centrální vládu, všichni budeme melouchařit, kupovat nezdaněné výrobky a služby. Stát bude mít čím dál méně prostředků a přestane plnit svoji úlohu. A co dál ? Svět jen pro mladé, zdravé a všehoschopné, jako je pan hlavní ekonom.
Bez placení? Přečtěte si to jeste jednou prosím.
Ten clanek je celkem o nicem. Jen zvlastni zkusenosti bych k tem prikladum dodal toto: Ve Washingtonu jsem kombinoval MHD a Uber nebot pri 4 lidech to bylo cenove srovnatelne a MHD (zvlast metro) tam nema tak hustou sit. Ovsem v New Yorku by mne nenapadlo na Manhattanu vyuzit cokoliv jineho nez metro. Uber tam byl daleko drazsi a MHD ma tak hustou sit, ze se clovek dostane kamkoliv a to levneji a rychleji.
Když jsem v jedenáct večer dorazil na mezinárodní letiště do Dallasu, tak jsem byl za Uber moc rád. Za 2 minuty přilej černoch a za 10 minut jsem byl v hotelu. Na druhý den už jsem zkombinoval autobus s dráhou, ale v tu dobu to prostě nešlo. Navíc první jízdu jsem měl zdarma, tu zaplatil Uber ze svého. Dal jsem pouze 5$ černochovi do kapsy a 2$ za výjezd z letiště, protože mu nefungovala karta.
jj proto taky dělá Vachmajstra na maratoonu
Arcade City je hoax, ať si o tom autor něco zjistí.
Ale ano, dopadne to tak, stejně jako po Napsteru přišly služby zcela bez centrálního serveru, a ty pak už vypnout nejde. Tzn. přijede nejbližší řidič a zaplatíte přímo jemu v bitcoinech. Nic centrálního nebude.
Proč v bitcoinech? Pochybuji, že bude mít problém vzít ode mě standardní místní měnu.
Ale ano, velmi rychle skutečně bude jen platforma na objednání a smluvní cena bez centrálního řízení - na bázi spolujízdy.