Ministr dopravy Vladimír Kremlík (vlevo) a generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Pavol Kováčik (vpravo) při prohlídce stavu modernizovaného úseku dálnice D1 u Mirošovic. (9. května 2019) | foto: ČTK

Jepičí život šéfa silničářů. Kováčik vedl ŘSD necelé tři měsíce

  • 51
Nedávno jmenovaný šéf Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) už zrychlit výstavbu nestihne. Pavol Kováčik, kterého do funkce přivedl krátce po svém nástupu nynější ministr dopravy Vladimír Kremlík, funkci opustil po necelých třech měsících. Oficiálně kvůli zdravotním problémům. Státní organizaci, která má na starosti výstavbu a opravy silnic, povede dosavadní ředitel výstavby Radek Mátl.

„Pan Mátl pracuje na Ředitelství silnic a dálnic 15tým rokem a do detailu zná připravované stavby, ale hlavně všechna úzká místa jejich přípravy. Konzultovali jsme s ním i legislativní změny, které povedou k podstatnému zjednodušení a zrychlení přípravy staveb dálnic a silnic. Je to zároveň člověk, který má mezi lidmi v ŘSD profesní i lidský respekt a mám u něj záruku, že povede investorskou organizaci v nastaveném kurzu: tedy rychle a kvalitně dokončit modernizaci D1,“ uvedl Kremlík. 

Kováčik před svým nástupem na ŘSD působil jako předseda dozorčí rady Státního fondu dopravní infrastruktury, který má na starosti rozdělování peněz na výstavbu a údržbu sítě silnic a železnic a zároveň na Slovensku vedl svaz podnikatelů ve stavitelství. Podle zákulisních informací byl i vážným kandidátem na post ministra dopravy po Danu Ťokovi, který se rozhodl post opustit v dubnu.