VIDEO: Do oblak bez žluté. Letadlo aerolinek Lufthansa v nových barvách

  • 20
Logo s letícím jeřábem uprostřed žlutého kruhu bylo známým a rozpoznatelným znakem německých aerolinek Lufthansa od roku 1964. Po letech se společnost rozhodla pro změnu a opuštění typické žluté barvy. Zobrazení ptáka v letu je bílé a okolí zaplnila tmavě modrá barva.

Logo s letícím jeřábem vytvořil už v roce 1918 Otto Firle a to pro tehdy první německé aerolinie Deutsche Luft-Reederei (DLR), odkud jej po letech převzala právě Lufthansa. Modrožlutá kombinace poté vznikla v roce 1964 a do letošního února se prakticky nezměnila. Původní logo ostatně patří k nejstarším na světě.

Nyní budou letadla největší německé společnosti zbarvena jen do modrých a bílých barev. Typická žlutá ale z portfolia Lufthansy podle šéfa marketingu firmy Alexandera Schlaubitze nezmizí. Měla by zůstat na uniformách personálu a být ještě výraznější v interiérech letadel i na letištích.

V posledních letech se jméno společnosti Lufthansa skloňovalo především v souvislosti s nákupem aerolinek Air Berlin a také stávkou pilotů, z čehož se už v posledních letech stává téměř evergreen. Proto je poněkud zarážející, že se za takové situace firma stará o změnu brandu, která vyjde na miliony.