Osobní železniční dopravu mezi Prahou a Ostravou poskytují nově tři

Osobní železniční dopravu mezi Prahou a Ostravou poskytují nově tři společnosti. Vypravují linky Pendolino (CD), Regiojet (Student Agency) a Leo Express. | foto: Petr Topič, MAFRA

Leo Express šetří, části zaměstnanců seškrtal platy

  • 135
Tvrdý konkurenční boj tří dopravců mezi Ostravou a Prahou přinutil prvního k výraznějším úsporám. Leo Express kvůli snížení nákladů srazil prakticky všem zaměstnancům mzdy, u většiny jde řádově o tisícikoruny měsíčně.

"U palubních posádek je to kolem dvou tisíc korun měsíčně. Hodně lidí je kvůli tomu naštvaných, ale většina na nový plat přistoupila," řekl MF DNES dobře informovaný zdroj z firmy.

Podle mluvčí Andrey Hofmanové nedošlo k plošnému snížení všem zaměstnancům. "V týmech palubního personálu jsme opět po určité době vyhodnotili výkonnost jednotlivých členů. Zároveň jsme nastavili nový systém finančního hodnocení," řekla Hofmanová.

Podle ní mají stále posádky Leo Expressu lepší podmínky i mzdy než u konkurence. "Mají k dispozici služební byty v Praze i Bohumíně, hrazenou pražskou MHD, příspěvek na zavazadlo, pojištění odpovědnosti," vypočítává Hofmanová.

Dvě třetiny posádek jsou podle ní u firmy stále od začátku. "Víme o tom, že někteří stevardi nebyli spokojeni, ale se všemi jsme se dohodli," dodala. Leo Express zaměstnává kolem 150 lidí, z toho zhruba polovinu tvoří stevardky a stevardi. Firma chce změnami podle mluvčí zlepšit také úroveň servisu na palubách.

"Měníme cateringový koncept včetně nového vybavení kuchyněk, testujeme nové kávovary a nabídneme nové palubní menu," dodala Hofmanová.