Osobní železniční dopravu mezi Prahou a Ostravou poskytují nově tři

Osobní železniční dopravu mezi Prahou a Ostravou poskytují nově tři společnosti. Vypravují linky Pendolino (CD), Regiojet (Student Agency) a Leo Express. | foto: Petr Topič, MAFRA

Leo Express začne jezdit v Polsku, už začal s náborem lidí

  • 26
Soukromý železniční dopravce Leo Express potvrdil své vážné plány rozjet vlakový byznys po Česku i v Polsku. Ve spolupráci s polskou firmou DLA chce začít už příští rok jezdit na třech dálkových linkách. Dopravce už jedná o přidělení kapacit s vlastníky polské železniční sítě.

"Plánujeme doplnit dosavadní nabídku služeb v dálkové železniční dopravě na polském trhu a zaměstnat více než 150 zaměstnanců, kteří budou mít zájem stavět nový typ zákaznických služeb na polském železničním trhu," uvedl majitel společnosti Leo Express Leoš Novotný.

Firma už začala s náborem lidí: začala shromažďovat životopisy na jednotlivé pozice. Pokud firma v Polsku zaměstná plánovaných 150 lidí, bude to zhruba tolik, co v Česku. Dopravce se pro expanzi do Polska spojil s firmou Dolnośląskie Linie Autobusowe, která se zabývá hlavně autobusovou dopravou a nedávno vstoupila i na trh dotované regionální dopravy v Polsku.

Leo Express má zájem o linku Varšava-Krakov, kde chce nasadit sedm párů vlaků, čtyři denně mají jezdit mezi Varšavou a Katovicemi, osm denně z Varšavy do Poznaně. Podle informací polských médií by měl dopravce nasadit na vlaky jednotky Stadler Flirt, které Leo Express nakoupil i pro provoz v Česku, firma výběr vozidel dosud nechce komentovat.

Dopravce chce spolupracovat podle svých slov i s hlavními železničními firmami v Polsku, státními PKP InterCity a Przewozy Regionalnymi. "Nepřicházíme jako konkurence, chceme společně s dalšími dopravci udělat vše pro to, aby dálková železniční doprava byla v Polsku atraktivní pro ještě větší počet zákazníků, kteří jí dají přednost před individuální automobilovou dopravou," tvrdí Novotný.