Diskuze

Svátek pro letecké fandy: Korean Air pošle do Prahy obří airbus

Letecká společnost Korean Air bude v březnu první leteckou společností, která nasadí do Prahy na pravidelnou linku největší osobní dopravní letadlo světa, Airbus A380. Obří letoun zatím v českém hlavním městě přistál jen dvakrát.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MM

pro fanousky A380:

 31/3/2013 bylo uzavreno obchodni partnerstvi australskeho Qantasu a Emirates, ktere oslavili na dopravni letadla trochu nezvyklym zpusobem - spolecnym letem jejich A380 nad Sydney. (Trochu to predtim trenovali pro dobrou ko-ordinaci.)

Kdo ma zajem podivat se na zajimave fotografie z letu, tady je link

http://www.ausbt.com.au/stunning-photos-qantas-emirates-airbus-a380s-fly-over-sydney-harbour

1 0
možnosti
MM

video ze spolecneho preletu pres Sydney

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=jTtucWkm6kg

Partnesrstvi take znamena, ze mezipristani letadel Qantasu, jak A380 tak B747 na ceste do Londyna je od 31/3/13 Dubaj, ne predtim tradicni Singapore.

Po pristani obe letadla nabrala pasazery a bezprostredne za sebou odletela smer Dubaj, pro Qantas prvne. Video ze startu ukazuje jak prekvapive kratkou drahu potrebuji oba kolosy, aby se dostaly do vzduchu.

http://www.youtube.com/watch?v=igV9rjTvnI8

0 0
možnosti
JS

Je to super letadlo! Kdo neletěl, neuvěří, je úžasně tiché.  Po přesednutí do jiného je ten rozdíl velmi znatelný. A ten komfort na palubě...na dálkové lety naprosto paráda.

Těším se až s ním zase poletím :-)

1 0
možnosti
MM

souhlas. Co me ale take zaujalo je relativne kratka draha potrebna k vzletu - clovek by u takoveho kolosu ocekaval vic. Podobne pristani.

Zvlast piloti Qantasu vseobecne s nim umeji pristat lehce jak s perickem ( zazil jsem 6 letu). U Emirates zalezi na pilotovi ( 3 lety).

0 0
možnosti
PM

P50e40t96r 31M48u87s84i54l

2. 1. 2014 9:37

KA nasazují A380 na pravidelné lety, přiletí jen 14. března a následně se opět vrací na A330? Tak bude sem ta A380 létat pravidelně nebo ne?:-/

2 0
možnosti

Bude. Pravidelne 14. března. :-)

2 0
možnosti
MM

pro Valerii Weberovou: odbaveni A 380- viz predchozi stranka

Kdyby Praha mela byt pravidelnou zastavkou pro A380, musely by se adaptovat casti letiste, zvysit pocet personalu a odbavovacich stanic, aby to  zvladli v rozumnem case. Pro obcasne pristani- pokud ma letiste certifikaci pro A380 - se to da zvadnout, pri o neco delsim odbaveni pasazeru.

Pri nedavne navsteve Prahy jsem priletel dost obsazenou linkou BA z Londyna (A320) ve stejnu dobu jako pristal prumerne obsazeny B777 Emirates z Dubaje. Pasazeri z Londyna byli z velke casti obcane statu EU a uzemi Schengenu a sli pres vlastni vychody rychle. My ostatni jsme se smisili s pasazery z Dubaje, kde bylo dost obcanu z Asie a arabskych statu. Nekteri z nich byli dlouho zkoumani pasovymi uredniky, nez je pustili dal. Vysledek byl ten, ze nase zavazadla se uz hodne dlouho tocila na konvejeru, nez jsme se k nim dostali.

U mezikontinentalnich letadel je normalni vyssi % ne-Evropanu= delsi odbaveni pri priletu. Odbaveni pri odletu se da zrychlit napr. pomoci on-line check-in a zvysenym poctem prijimacich stanic s vahami.

Kde jsou k dispozici 2 nastupni ramena na urcitych nastupistich, vylozeni/nalozeni pasazeru neni problem. V Dubaji zvladnou mezipristani A380 Qantasu na lince mezi Australii a Londynem za mene nez 2 hodiny na jejich specializovanem terminalu pro A380. Dokud letal Qantas do Londyna pres Singapore, tam dokonce za 90 minut. V to je zahrnuto vyprazdneni letadla vsemi cestujicimi i posadkou, vylozeni casti zavazadel tech cestujicich, kteri tam konci, vylozeni kontejneru od jidla, kompletni uklid letadla, tankovani, nalozeni cerstveho jidla a piti, nalozeni zavazadel prichozich pasazeru, prichod nove posadky a nakonec nalozeni vsech pasazeru.

Qantas A380 ma 4 tridni konfiguraci - dole je 14 mist 1.tridy a 371 economy, nahore 64 business a 35 premium economy = max. 484 pasazeru. V porovnani Emirates-ultradalkove ma 3 tridni konfiguraci, dole 399 economy, nahore 1.tr 14 a business 76 = max 489 pasazeru

10 0
možnosti
MM

oprava zasedaciho poradku Qantasu: dole 1.tr. 14, economy 341, nahore business 64, premium economy 35, economy 30, celkem 484 pasazeru max.

0 0
možnosti
TN

nerozumim tomu muze mi to nekdo vysvetlit???Pise se zde ze nasadi na pravidelnou linku do prahy obri airbus, z toho bych pochopil ze bude letat pravidelne ale jedna se jen o jeden pripad, takze prakticky o nicem...

0 1
možnosti

Ano, jeden z letu na pravidelne lince bude zajisten Airbusem 380. Je bezne, ze se na pravidelnych linkach meni typy letounu podle obsazenosti letu. Co je na tom k nepochopeni?

1 1
možnosti
GK

hm, tak v Praze pristane erbas 380 a cesi z toho maj dalsi druhy vanoce ;-D

4 24
možnosti
MV

Vítězství Zdar!

0 4
možnosti
Foto

Jestli to neni silvestrovsky zert, tak dobra zprava. Zvysi se tak alespon pocet letadel na LVH na tri...

0 8
možnosti
MN

S Lufthansou z Houstonu do Frankfurtu, asi nahodou jsem vybral radu 88 a doporucuji. Pred prepazkou (vpravo) asi metr mista na nohy. Tiche, stabilni, pohodlne. Neuveritelne, jak se tech 500 tun zvedne do vzduchu.R^

7 0
možnosti
RN

řada 88?

je to možné?

Není to nějaká provokace a skrytý význam? Proč jsi si vybral tuto řadu???

:-P

2 0
možnosti
PK

silvestrovský žert :-) 280 a Praha ;-D

0 4
možnosti
PK

oprava 380 a Praha

0 5
možnosti