- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
pro fanousky A380:
31/3/2013 bylo uzavreno obchodni partnerstvi australskeho Qantasu a Emirates, ktere oslavili na dopravni letadla trochu nezvyklym zpusobem - spolecnym letem jejich A380 nad Sydney. (Trochu to predtim trenovali pro dobrou ko-ordinaci.)
Kdo ma zajem podivat se na zajimave fotografie z letu, tady je link
http://www.ausbt.com.au/stunning-photos-qantas-emirates-airbus-a380s-fly-over-sydney-harbour
video ze spolecneho preletu pres Sydney
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=jTtucWkm6kg
Partnesrstvi take znamena, ze mezipristani letadel Qantasu, jak A380 tak B747 na ceste do Londyna je od 31/3/13 Dubaj, ne predtim tradicni Singapore.
Po pristani obe letadla nabrala pasazery a bezprostredne za sebou odletela smer Dubaj, pro Qantas prvne. Video ze startu ukazuje jak prekvapive kratkou drahu potrebuji oba kolosy, aby se dostaly do vzduchu.
Je to super letadlo! Kdo neletěl, neuvěří, je úžasně tiché. Po přesednutí do jiného je ten rozdíl velmi znatelný. A ten komfort na palubě...na dálkové lety naprosto paráda.
Těším se až s ním zase poletím :-)
souhlas. Co me ale take zaujalo je relativne kratka draha potrebna k vzletu - clovek by u takoveho kolosu ocekaval vic. Podobne pristani.
Zvlast piloti Qantasu vseobecne s nim umeji pristat lehce jak s perickem ( zazil jsem 6 letu). U Emirates zalezi na pilotovi ( 3 lety).
Lufthansa v Praze: http://youtu.be/BxDJ7vdsGT8
KA nasazují A380 na pravidelné lety, přiletí jen 14. března a následně se opět vrací na A330? Tak bude sem ta A380 létat pravidelně nebo ne?
pro Valerii Weberovou: odbaveni A 380- viz predchozi stranka
Kdyby Praha mela byt pravidelnou zastavkou pro A380, musely by se adaptovat casti letiste, zvysit pocet personalu a odbavovacich stanic, aby to zvladli v rozumnem case. Pro obcasne pristani- pokud ma letiste certifikaci pro A380 - se to da zvadnout, pri o neco delsim odbaveni pasazeru.
Pri nedavne navsteve Prahy jsem priletel dost obsazenou linkou BA z Londyna (A320) ve stejnu dobu jako pristal prumerne obsazeny B777 Emirates z Dubaje. Pasazeri z Londyna byli z velke casti obcane statu EU a uzemi Schengenu a sli pres vlastni vychody rychle. My ostatni jsme se smisili s pasazery z Dubaje, kde bylo dost obcanu z Asie a arabskych statu. Nekteri z nich byli dlouho zkoumani pasovymi uredniky, nez je pustili dal. Vysledek byl ten, ze nase zavazadla se uz hodne dlouho tocila na konvejeru, nez jsme se k nim dostali.
U mezikontinentalnich letadel je normalni vyssi % ne-Evropanu= delsi odbaveni pri priletu. Odbaveni pri odletu se da zrychlit napr. pomoci on-line check-in a zvysenym poctem prijimacich stanic s vahami.
Kde jsou k dispozici 2 nastupni ramena na urcitych nastupistich, vylozeni/nalozeni pasazeru neni problem. V Dubaji zvladnou mezipristani A380 Qantasu na lince mezi Australii a Londynem za mene nez 2 hodiny na jejich specializovanem terminalu pro A380. Dokud letal Qantas do Londyna pres Singapore, tam dokonce za 90 minut. V to je zahrnuto vyprazdneni letadla vsemi cestujicimi i posadkou, vylozeni casti zavazadel tech cestujicich, kteri tam konci, vylozeni kontejneru od jidla, kompletni uklid letadla, tankovani, nalozeni cerstveho jidla a piti, nalozeni zavazadel prichozich pasazeru, prichod nove posadky a nakonec nalozeni vsech pasazeru.
Qantas A380 ma 4 tridni konfiguraci - dole je 14 mist 1.tridy a 371 economy, nahore 64 business a 35 premium economy = max. 484 pasazeru. V porovnani Emirates-ultradalkove ma 3 tridni konfiguraci, dole 399 economy, nahore 1.tr 14 a business 76 = max 489 pasazeru
oprava zasedaciho poradku Qantasu: dole 1.tr. 14, economy 341, nahore business 64, premium economy 35, economy 30, celkem 484 pasazeru max.
nerozumim tomu muze mi to nekdo vysvetlit???Pise se zde ze nasadi na pravidelnou linku do prahy obri airbus, z toho bych pochopil ze bude letat pravidelne ale jedna se jen o jeden pripad, takze prakticky o nicem...
Ano, jeden z letu na pravidelne lince bude zajisten Airbusem 380. Je bezne, ze se na pravidelnych linkach meni typy letounu podle obsazenosti letu. Co je na tom k nepochopeni?
hm, tak v Praze pristane erbas 380 a cesi z toho maj dalsi druhy vanoce
Jestli to neni silvestrovsky zert, tak dobra zprava. Zvysi se tak alespon pocet letadel na LVH na tri...
S Lufthansou z Houstonu do Frankfurtu, asi nahodou jsem vybral radu 88 a doporucuji. Pred prepazkou (vpravo) asi metr mista na nohy. Tiche, stabilni, pohodlne. Neuveritelne, jak se tech 500 tun zvedne do vzduchu.
řada 88?
je to možné?
Není to nějaká provokace a skrytý význam? Proč jsi si vybral tuto řadu???