ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Bez poboček to nejde. Cestovky plánují rozšiřování kamenných prodejen zájezdů

  • 8
Na nákup zájezdů online si zvyká stále více lidí. Kvůli internetovému trendu cestovní kanceláře přestaly před pár lety i s tiskem klasických katalogů. Fyzické pobočky ale rušení i přes tento postupující trend nečeká. Naopak největší tuzemští touroperátoři plánují razantní investice do rozšíření sítě.

Například cestovní kancelář Blue Style oznámila, že ve střednědobém výhledu zvýší počet fyzických prodejních míst z nynějších 65 na sto. Stále totiž existuje mnoho klientů, kteří si na prodej zájezdů přes mobilní telefon nebo přes počítač nezvykli. Roli hraje i velké množství zákazníků, kteří s kanceláří jezdí opakovaně.

„Chtějí navštívit svého prodejce, který má osobní zkušenosti. A zejména starší generace nechce doma klikat, ale chce si na pobočce popovídat,“ uvedla obchodní ředitelka Blue Style Lenka Pátek.

Cestovní kanceláře vyhrály. Smartwings začnou znovu létat i z regionů

Úloha zaměstnanců na pobočkách ale nespočívá v tom, že by lidem naklikali v online prodejním rozhraní zájezd za ně. V systému totiž mohou vidět víc než vidí běžný zákazník. „Klient třeba přijde a řekne, že by chtěl ještě získat slevu na dítě zdarma, už ji ale v nabídkách online nevidí. Prodejce mu třeba může zjistit, že sice na tento termín už nabídka není, ale jsou ještě volná místa například o čtrnáct dní později,“ dodala Pátek.

„Pobočky jsou něco, co jsme pochopili, že je důležité. Otevíráme proto nové,“ uvedl generální ředitel Čedoku Stanislav Zeman. Jen během začátku letošního roku kancelář otevřela dvě nové a celkový počet navýšila na 55.

Cestovní kanceláře zažívají už druhou sezonu s výrazným nárůstem tržeb a ziskovosti, a mají tak prostředky, za které mohou nové kanceláře budovat. Podle oznámených výsledků Blue Style zaznamenala nárůst počtu klientů na 450 tisíc a nárůst tržeb o zhruba dvě miliardy korun na 8,2 miliardy. Z toho 560 milionů korun představuje zisk před odečtením odpisů a před zdaněním (EBITDA)