- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jediné řešení pro zvýšení bezpečnosti by byla instalace zařízení, které používají např. v Rusku. Ocelový blok, který se vysune z vozovky v době výstrahy. Tomu jedinému řidič rozumí!
Divím, se že i ty, člověk z oboru, jsi nepochopil, o čem je článek. Toto vylepšení zabezpečení se nedělá kvůli neposlušným řidičům, ale kvůli zvýšení cestovní rychlosti vlaků.
u nás jí teda rozhodně zvýšili, ze čtyř přejezdů se závorama v okolí je za poslední dva roky zrušili u třech, přičemž na dvou z nich není na trať vidět dál než cca 30 metrů, protože je přejezd ve svahu v zatáčce a třetí je na tom jen o něco málo líp (paradoxně závory jsou momentálně jen na přejezdu kde je vidět možná 200 metrů daleko) ... předpokládám, že teď je za evropský dotace nějak vylepší, třeba tím, že tam za 3 miliony posečou trávu
Počkej, oni snížili zabezpečení přejezdu? To jako že tam byla světla a už je tam jen kříž?
Závory neřeš, to je jen kosmetický doplněk. Řidič se má řídit světly.
každého zda se chce nechat rozmašírovat vlakem. Když někdo může jezdit, pravděpodobně se může rozhlédnout.
Tady jde o místa, kde se bezpečně rozhlednout nelze (pro rýpaly připomínám, že překážkou není jen vysekatelné křoví, ale i terén, tunel, budovy, apod. a u vyšších traťových ryhhclostí je třeba počítat si mlhou nebo tmou).
Dnes na takových místech vlak zpomaluje až na 10 km/h a houká. To první má negativní doapd na jízdní doby, ekonomiku provozu a tím konkurenceschopnost železnice. Na to druhé si mnohde stěžují místní obyvatelé. Instalací světel na přejezdu se obojí řeší.
Jestli jeden stojí pět milionů Kč, tedy tolik, co luxusní rodinný dům, tak asi něco není v pořádku.
Víš, on přejezd sám od sebe nefunguje. Musí tam být zapezpečovací zařízení, které ho řídí.
Navíc cena ještě není jasná, ta vyplyne až ze soutěže. Může se i významně snížít, nedávno se to stalo např. u modernizace Plzeň-Rokycany.
2 gigakoruny / (3385 přejezdů * 4 rohy). To se vyplatí, ne?
2000 milionů děleno 385 přejezdy. Jen 5.19 milionu na jeden. Na kolik kč by vyšlo okolo takového nepřehledného přejezdu pořádně vysekat křoví? Na rozdíl od kabelů od zabezpečení prostou viditelnost nikdo neukradne. A opravdu, u většiny přejezdů by stačilo jednou ročně prohnat partu s křovinořezem.
co mlha? tma?
hele opravdu zůstaň u chlastu a nepokoušej se sdělovat moudra do oblastí, o kterých nemáš ani páru.
letos po prázdninách: spočívala v instalaci uzamčených závor z obou stran - tedy zrušení přejezdu. Mimochodem ty závory jsou podle nějakého vzoru Marie Terezie - dva těžké profily zapuštěné do země a napříč tentýž těžký profil prostrčený přes vypálené otvory v těch svislých - ruční výroba nebo 100 let staré skladové zásoby? Jen visací zámek vypadá dnešní. Na "otevření" jsou zapotřebí nejméně dva lidi.
No a? Některé přejezdy na zrušení jsou. Například cesta k nim vedoucí už dávno zanikla a max. jednou ročně tam projede traktor.
Hlavně by bylo fajn, aby stávající přejezdy se světelnou signalizací měly funkční bílé světlo. Z mých poznatků plyne, že na většině přejezdů, kudy jezdím, je bílé světlo zaslepené, tudíž ke každému přejezdu je nutné přistupovat tak, jako by tam žádné zabezpečení nebylo a přejezd byl opatřen pouze výstražným křížem.
Bohužel jsem ve svém okolí zjistil, že málokdo z mých známých toto ví, prostě přijedou k přejezdu, neblikají červené, tak jedou. Koho jsem se ptal, řekl mi, že může jet jen 30 místo 50km/h. Fatální omyl! Pokud nebliká bílé světlo, nedává signalizace žádnou informaci o tom, zda je v obvodu vlak nebo není.
Ono se to v pravidlech silničního provozu nezdůrazňuje, kdoví jestli to tam je vůbec napsané. Vpodstatě jsem se to dozvěděl teprve v momentu, když jsem se začal zajímat, jak vlastně přejezdy fungují. U nově stavěných přejezdů absenci bílého světla ani nepředpokládám.
Zdravím, koukal jsem dámy a pánové na příspěvky, ale nikde jsem nenašel spíše základní otázky. Udělají se nové přejezdy, které potřebují novou kabelizaci. U nás se tato stavba dělala a napřed se kopalo pro přejezdy a pak pro nové zabzpečení trati. Pak sem jezdí údržba každou chvíli, že přejezd je mimo provoz. Znamená to, že SŽDC má rozvážené i tyto kroky? Bude se kopat jen jednou? Údržba našeho přejezdu v polích asi levná není, ale jezdí tam jen zemědělci na jaře a v létě, je to účelné? Proč má ČR nejvíc zabezpečených přejezdů na km tratě v Evropě? Připadá mi to jako danajský dar, zabezpečíme přejezdy, na které nemáme peníze na údržbu a reinvestice
Ano nákladné opravy protože počínaje projektantem a konče firmou která to udělá si každý musí namastit
řádně KAPSU
Podívejte, ve vašem případě stát vyhodil zbytečně peníze za vzdělání. Vždyť neumíte ani psát