Diskuze

Škoda Auto na týden zastaví výrobu, chybí čipy

Automobilka Škoda Auto zastaví týden výrobu ve všech třech svých závodech v Česku. Důvodem je nedostatek čipů, uvedly odbory. Odstávka se uskuteční v týdnu od 27. září.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PH

Zastaví výrobu, ale jak čeho.

Výroba hlavně elektrických Enyaqu se samozřejmě nezastaví.

Je třeba plnit emisní kvóty na Green deal.

Je zajímavé sledovat u jakých aut se prodlužuje čekací lhůta - modely, kde jsou vysoké pokuty za emise roste čekací doba exponenciálně.

EU(myslím tím hlavně Německý průmysl) si nastavil podmínky tak, že za malou fabii je pokuta několika násobná než velká SUV.

Za každý kg navíc se limit navyšuje a za každy kg dolů se limit CO2 snižuje. Němci si to nastavili tak, že pokuty za emise za velké a těžké SUV vycházejí násobně méně, než třeba za fabii nebo i20. I když ta SUV smradí více.

Je jen třeba dobře sladit kg a emise.

1 2
možnosti
TD

Z velke casti si za to automobilky mohou samy. Behem pandemie zastavovaly vyrobu a rusily objednavky komponent vcetne cipu. Tim vyrazne prenasely dopady na dodavatele. Ted chteji dodavky zpet a dokonce jeste ve vyssim objemu. Nekteri dodavatele mezitim udali vyrobni kapacity jinde, jini nekde zavreli fabriku a nejde ji jen tak znovu otevrit druhy den nebo v pristim kvartale. Za kratkozrake jednani automobilek v minulem roce nevidim duvod je nejak litovat.

7 1
možnosti
PH

Zrovna nedávno Ford někde uvedl, že na jejich EV auto je třeba 10x více čipů.

Dále se do městských aut(fabia, i20, corsa, Sandero) montují stejné asistenty, jako do Passatu, Oktávek a I30, což asi spotřebuje čipy, které se měli použít jinak.

Není nad to mít v autě do města(ta malá, kam se 4 členou rodinou do Alp asi nepojedete) lane assistant, když metropole experimentují s rychlostí 30 km/h. Myslím že se tento nešvar začne na tlak pojišťoven rozšiřovat se statistikou snížení škod při haváriích.

1 0
možnosti
VO

V85í71t 34O76ž17a68n82a

16. 9. 2021 12:50

A Hyundai/KIA stále ještě jede.

2 0
možnosti
Foto

Jede? Čekací doba na auto 6 měsíců, takže také žádná hitparáda.

2 0
možnosti
KN

JIT (just-in-time) byl nahrazen AOS (always out of stock).

9 0
možnosti
IM

Hlavně všude rvou lidem do hlavy ty jejich manažerský kecy o "just in time" a pak to tahlhle vypadá - všude výroba i obchody bez skladů... Rv

6 1
možnosti
VK

Tak to musím jen souhlasit.

0 0
možnosti
JP

J11o68s16e84f 97P79o52l81á98k

16. 9. 2021 11:34

Evropa v rámci boje za klima a životní prostředí "prozíravě" přesunula všechnu strategickou a "špinavou" výrobu do Asie. Jsme schopní tu spoustu věcí vynalézt a vyzkoumat, ale pro následující masovou výrobu se musí do Asie. A už vůbec se nezmiňuji, že velká část našeho hospodářství je závislé na automobilismu. Který tady montujeme z dílů z celého světa. A aby toho nebylo málo, tak se tu výroba provozuje "just in time"..

4 0
možnosti
VK

No teď tak trochu úplně s vámi nesouhlasím v tom, že by zrovna výroba čipů spadala pod špinavou výrobu. Dejme tomu strategická, ale to koliduje s tím bojem za klima a prostředí. Navíc bych spíše řekl , že se nic přesouvat nemuselo, páč se tu nikdy nic nedělalo. Minimálně ne v těch objemech co jsou potřeba. Jestli se pletu tak mě opravte.

1 1
možnosti
MT

Na Toyotu Landcruiser budete čekat 4 roky. Buďte v klidu. Já čekám na auto půl roku a zřejmě tak místo pod stromeček, přijede dětem za vysvědčení. A to nemluvím o tom, co se zase všechno změní ve výbavě kvůli zelený teroristům.

0 0
možnosti
JM

J53a29n 15M59a77l93ý

16. 9. 2021 11:11

Čipy a pokles prodeje...nic moc vyhlídky

1 0
možnosti
VK

Řekl bych, že většinově jde ten propad ruku v ruce s tím nedostatkem. Co nevyrobíte, neprodáte.

0 1
možnosti

O automobilke Hyundai ani slovo, ty asi jedou na plnej kotel...

2 0
možnosti
LS

Hyundai má dvorního dodavatele v Koreji. Ten sype čipy prioritně pro ně.

2 0
možnosti
Foto

Když nemají čipy, tak tam můžou dát Dejla, Monty Džeka nebo Gedžitku. Na jízdní vlastnosti to nebude mít negativní vliv.

0 0
možnosti