- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Zastaví výrobu, ale jak čeho.
Výroba hlavně elektrických Enyaqu se samozřejmě nezastaví.
Je třeba plnit emisní kvóty na Green deal.
Je zajímavé sledovat u jakých aut se prodlužuje čekací lhůta - modely, kde jsou vysoké pokuty za emise roste čekací doba exponenciálně.
EU(myslím tím hlavně Německý průmysl) si nastavil podmínky tak, že za malou fabii je pokuta několika násobná než velká SUV.
Za každý kg navíc se limit navyšuje a za každy kg dolů se limit CO2 snižuje. Němci si to nastavili tak, že pokuty za emise za velké a těžké SUV vycházejí násobně méně, než třeba za fabii nebo i20. I když ta SUV smradí více.
Je jen třeba dobře sladit kg a emise.
Z velke casti si za to automobilky mohou samy. Behem pandemie zastavovaly vyrobu a rusily objednavky komponent vcetne cipu. Tim vyrazne prenasely dopady na dodavatele. Ted chteji dodavky zpet a dokonce jeste ve vyssim objemu. Nekteri dodavatele mezitim udali vyrobni kapacity jinde, jini nekde zavreli fabriku a nejde ji jen tak znovu otevrit druhy den nebo v pristim kvartale. Za kratkozrake jednani automobilek v minulem roce nevidim duvod je nejak litovat.
Zrovna nedávno Ford někde uvedl, že na jejich EV auto je třeba 10x více čipů.
Dále se do městských aut(fabia, i20, corsa, Sandero) montují stejné asistenty, jako do Passatu, Oktávek a I30, což asi spotřebuje čipy, které se měli použít jinak.
Není nad to mít v autě do města(ta malá, kam se 4 členou rodinou do Alp asi nepojedete) lane assistant, když metropole experimentují s rychlostí 30 km/h. Myslím že se tento nešvar začne na tlak pojišťoven rozšiřovat se statistikou snížení škod při haváriích.
Jede? Čekací doba na auto 6 měsíců, takže také žádná hitparáda.
JIT (just-in-time) byl nahrazen AOS (always out of stock).
Hlavně všude rvou lidem do hlavy ty jejich manažerský kecy o "just in time" a pak to tahlhle vypadá - všude výroba i obchody bez skladů...
Evropa v rámci boje za klima a životní prostředí "prozíravě" přesunula všechnu strategickou a "špinavou" výrobu do Asie. Jsme schopní tu spoustu věcí vynalézt a vyzkoumat, ale pro následující masovou výrobu se musí do Asie. A už vůbec se nezmiňuji, že velká část našeho hospodářství je závislé na automobilismu. Který tady montujeme z dílů z celého světa. A aby toho nebylo málo, tak se tu výroba provozuje "just in time"..
No teď tak trochu úplně s vámi nesouhlasím v tom, že by zrovna výroba čipů spadala pod špinavou výrobu. Dejme tomu strategická, ale to koliduje s tím bojem za klima a prostředí. Navíc bych spíše řekl , že se nic přesouvat nemuselo, páč se tu nikdy nic nedělalo. Minimálně ne v těch objemech co jsou potřeba. Jestli se pletu tak mě opravte.
Na Toyotu Landcruiser budete čekat 4 roky. Buďte v klidu. Já čekám na auto půl roku a zřejmě tak místo pod stromeček, přijede dětem za vysvědčení. A to nemluvím o tom, co se zase všechno změní ve výbavě kvůli zelený teroristům.
Řekl bych, že většinově jde ten propad ruku v ruce s tím nedostatkem. Co nevyrobíte, neprodáte.
O automobilke Hyundai ani slovo, ty asi jedou na plnej kotel...
Hyundai má dvorního dodavatele v Koreji. Ten sype čipy prioritně pro ně.
Když nemají čipy, tak tam můžou dát Dejla, Monty Džeka nebo Gedžitku. Na jízdní vlastnosti to nebude mít negativní vliv.