- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
No jo, když je někdo zvyklý na stotisícový plat, tak je to hodně tvrdý pád :-(
Ale ti, co zůstali na 1/3 úvazek to zas tak zlé nemají, dělají jeden dva dny v týdnu a mají za to víc, než je průměrný plat.
Mimochodem, ona taky existuje nákladní letecká doprava, těch se to v podstatě nedotklo, ti létají pořád stejně, jenže piloti dopravních letadel s nákladními nechtějí létat, je to pod jejich úroveň.
Nepřipadá mi jako ztráta prestiže, když jde pilot dělat něco jiného, kde ho potřebují. Naopak
Prestiž ztrácí ti lidé, kteří nejsou schopni nebo ochotni uplatnit se jinde a natahují ruku ke státu, potažmo daním pracovitějších občanů, a to se netýká jen pilotů.
Z pilota řidič kamionu, jo ? A řekl jim někdo, že budou mít směny 13-15 hodin a po směně nepůjdou odpočívat na hotel, ale ulehnou v kabině kamionu, na WC půjdou do křoví, nebo na nechutnou mísu na WC na parkovišti, pokud by toužili po sprše, můžou se polít vodou z PET lahve, atd, atd. To je poněkud jiný standard, než na který byli zvyklí.
Kolik pilotů Evropských společností spí na hotelu? Máte dobře naivní představy.
Je jich najednou prostě moc na málo práce. Jiné řešení, než prudké snížení stavů, prostě není. Ale o tyto lidi, povětšinou s technickou kvalifikací, bych strach neměl. Nebudou dělat práci svých snů, ale uživí se bez problémů.
Ti lidé to mají sice těžké ale jsou velmi variabilní, takže na rozdíl od některých jiných se uplatní.
Zase ten útlum letadel má pozitivní přínos v tom, že opět prší a počasí se podobá tomu před mnoha lety. Takže ne auta ale letadla.
pilot OSVČ u velké nadnárodní firmy...to se může stát jen ve východní Evropě, děláme jim otroky a hlupáky
Bohužel v této době zaměstnanosti brání i neskutečně skostnatělý a byrokratický systém. Je spousta volných brigádnických míst v sadech v zemědělství atd. Ale jsou to místa sezonní a tak se tam člověk může zaměstnat max třeba na jeden, dva měsíce a prý zde v ČR platí, že pokud se dostanete na úřad práce aby člověk než najde práci nebyl úplně bez přijmu a následně si naleznete zaměstnání musíte v něm setrvat nejméně rok abyste měli v případě další nezaměstnanosti nárok na podporu. Proto nezaměstnaní se na takovéto brigádní místa nehrnou, protože když brigáda skončí nemají prý na podporu již nárok...Pokud se mýlím tak pardon, je to info z třetí ruky
No takhle to nefunguje.... kdyz budem brat mladsiho clovek (tj narok na 5 mesicu podpory) tak kdyz vycerpas treba 3 mesice podpory, pak jdes na kratkodobou brigadu, a pak skoncis zase na pracaku, tak muzou nastat 2 varianty:
A: brigada byla kratsi nez 3 mesice - pak mas narok na podporu jen zbyvajici 2 mesice.
B: briagada byla delsi nez 3 mesice - pak mas narok opet na celych dalsich 5 mesicu podpory
Samozrejme je potreba plnit stalou podniku - pri zadosti o podporu mit za posledni 2 roky minimalne 12 odpracovanych mesicu (nebo nahradni dobu jako materska apod).
Tzn pokud nechdo nechce jit na 2 mesice na brigadu, tak to neni kvuli tomu, ze by prisel o podporu, ale proto, ze mu proste nechce...
Toto by meli cist vsichni ti vycepni a barmani, nez zacnou fnukat v mediich a na staromestskym.
Držím pěsti všem, kterým tato nelehká doba zkomplikovala život, ať se co nejdříve vrátí Váš život do správných letových hladin :-)
U nás ve výkupu dělá dispečera pilot Saudi Arabian Airlines. A je rád, že má celkem slušné zaměstnání.