Vysoká škola kreativní komunikace (VŠKK) manifest představila v rámci čtvrteční mezinárodní vědecké konference pořádané na půdě školy. Studenti VŠKK momentálně připravují reklamní kampaň, která by měla vysvětlit, co obnáší kreativní průmysl a proč ho Česko potřebuje.
„Obory jako herní průmysl, design, software, architektura, film, reklama, média a móda jsou perspektivou práce pro budoucí generace i ekonomiku jako celek,“ uvedl jednatel VŠKK Ondřej Štěpánek.
K iniciativě se připojili i představitelé konkrétních kreativních odvětví, mezi nimi například herec Jakub Kohák, fotograf Antonín Kratochvíl nebo spisovatelka Halina Pawlowská. Podpořily ji také asociace zastřešující firmy v kreativním průmyslu jako Asociace českých herních vývojářů, Asociace komunikačních agentur a Unie vydavatelů.
„Pokud nechceme zaspat a zůstat montovnou, kterou permanentně ohrožuje odchod investorů a nakonec zajde na úbytě, musíme v sobě najít potenciál vychovávat a kultivovat schopnost být kreativní. Kreativita a inovace jsou nevyčerpatelný zdroj bohatství,“ uvádí manifest.
Podle něj představuje sektor kreativního průmyslu zhruba pět procent českého HDP a meziročně roste rychleji než tradiční odvětví typu chemického nebo automobilového průmyslu. Argumentuje také pozitivními zkušenostmi ze zahraničí.
„Většinu rutinní práce brzy nahradí stroje, lidskou kreativitu a představivost zatím stroj nahradit neumí,“ uvádějí autoři iniciativy.