Diskuze

Odboráři Škody: Fabia, Scala a Kamiq skončí v letech 2026–27. Co dál, se neví

„V roce 2026, respektive 2027, se musíme připravit na odstavení závodu MB II (Fabia, Scala, Kamiq) kvůli přechodu na e-mobilitu,“ uvádí v aktuálním vydání magazínu Škodovácký odborář předseda podnikové rady Jaroslav Povšík. A uvádí, že kvůli tomu se výroba na lince pak zastaví na 16 měsíců.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

A81l14e12š 71B29a56l65o28u64n

19. 7. 2023 18:48

Tohle všechno už víme dlouho. A stále na to nejsou odpovědi. Minus 3500 v prvním kole - agenturní personál. Pak 2500-5000 během 3 let z kmenového personálu. Výroba elektroaut vyžaduje pouze zlomek fyzických pracovníků. Objem dílu je opravdu minimální. Takže i všichni současní dodavatele Škody a VW by si měli začít hledat jiný kšeft. Díly na e-nesmysly totiž budou platformou z Německa. Tam musí zachovat alespoň nějakou lepší zaměstnanost. A zapomenete na auta z Asie. Euro 7 bude mít na mušce i elektroauta. Váha / brzdy / pneumatiky = zdroj znečištění.

I bohatí budou nad cenovkách přemýšlet. Cílem je hromadná doprava. Nikoliv individuální.

0 0
možnosti
MD

Momentálně to spíš vypadá po roce 2027 na krizi s dodávkami drahých kovů, možná se nebude vyrábět vůbec nic. A nejsou to jen polovidiče, ale třeba i obyčejná měď.

A co se týká elektromobility, nemáme a nebudeme mít infrastrukturu. A jestli si myslíte, že auty budou jezdit jen bohatí, tak se mýlíte, pokud střední vrstva nebude mít na auto, rozbijou je na parkovištích těm bohatým klackem.

0 0
možnosti
LJ

Ja myslem ze jsou jen2 moznosti. Bud se se v r. 2026 elektromobilita odpiska a pak Skoda bude pokracovat nebo bude pokracovat a pak si musi hledat jine odbory.

0 0
možnosti
VS

Tak já vám nevím, jsem zaměstnanec, dokonce jsem dlouho podívám ve velké korporací s odbory... Ale co je to prosím za způsoby, ř íkat fza by městnavateli co má a nemá udělat? Odbory ať se starají o to, zda není jednání firmy protiprávní. Ale to, zda zaměstnanec bude bude v pracovním poměru, nebo nebude, o tom přece nemůžou rozhodnout odbory...

5 0
možnosti
LJ

EVidentne neznate zakonne pravomoci odboru. Doporucuji k cetbe, moc radosti vam to neudela. Maji kompetence ale ne odpovednost.

0 0
možnosti
JK

Jak bude vše končit, tak abychom pak nejezdili na oslu

3 0
možnosti
JP

J28a85k34u60b 62P89e76c46h29a

13. 7. 2023 23:01

Škodovka přestane dělat auta pro Východoevropany a ti budou kupovat auta jinde. Majitelé koncernu budou dál snít svůj sen o tom, že je na světě nekončící dostatek "milionářů", co touží po "tanku" SUV s elektrickým pohonem a dojezdem do 400 km a značka začne pomalu skomírat. Potom přijde revoluce, která svrhne green deal v elektromobilitě jako slepou cestu vývoje...

8 2
možnosti
Foto

Co by? Budeme chodit pěšky..

1 0
možnosti
PM

P88e11t87r 70M25a46r69e12k

13. 7. 2023 22:25

Šílený Black deal a debakl ekonomiky Evropy... super soudruzi...

6 0
možnosti
JL

Já bych navrhoval pak dělat jenom šest metrů dlouhý auta s dojezdem 350 km a 3 tuny těžký.

3 0
možnosti
LJ

Jejda, a copak celou tu dobu soudruzi odboráři dělali? Že bude EU tlačit na snižování emisí, to je jasné již několid let. A najednou se odboráři probudí z letargie, protože management kolosu (opět) zaspal. Jo, to bude teď aktivity. Aby ne, když jim půjde o pelechy.

0 6
možnosti
PP

Ciwe, co to meles? Tady fakt neni problem v odborarich ani ve vedeni koncernu. Nemas zac.

2 0
možnosti