- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tak to je zlodějina jako vyšitá, ten člověk v té společnosti právě napsal, že spray nedokáže zakrýt spz, a že je na každém kdo si to koupí. Taká zlodějina za bílého dne.
Já bych naopak šířil info, že tyto spreje a přípravky fungují. Pokud je někdo tak hloupý, že je používá, tak proč mu v tom bránit
Takže když někomu šlápnu na kuří oko a on mi vylepší RZ, odskáču to?
a kdo jinej by "zmršenou RZ" na tvým autě měl odskákat?
Tak ono celkově lze považovat stanovení maximální rychlosti a striktní vyžadování jejího dodržování za dosti tragikomický postup. Jednak proto, že se měří obvykle na rovných přehledných úsecích s hlavním cílem přistihnout a penalizovat co největší počet hříšníků. Ale především proto, že maximální stanovená rychlost bývá zpravidla neměnná a tak vůbec nezohledňuje aktuální dopravní situaci a řadu dalších faktorů. Tam, kde se o to částečně snaží prostřednictvím liniového řízení dopravy to navíc často spíše škodí než pomáhá, protože systém nebo spíše člověk, který daný systém ovládá ho spouští často s velkým zpožděním stejně tak, jako bývá často nesmyslně aplikován i dlouho poté, co již problematická situace odezní. Bohužel ne všichni a především ne vždy používají lidé zdravý rozum a tak dochází zbytečně k většině nehodám. Policisté si naopak naivně myslí, že když vyrazí několikrát ročně na namátkovou kontrolu ven z kanceláře, že se tím něco zásadního změní. Stacionární úsekové radary lze pak z hlediska bezpečnosti, až na výjimky, kdy jsou umístěni před školami či na místech s hustým pohybem chodců, považovat spíše za zdroj nehod, než jejich snížení. O tom se lze každodenně přesvědčit například v Praze na jižní spojce, kde jsou de facto neustále před radary křídou vyznačeny kolizní místa aut, které se v daném úseku srazila. Ono totiž prudké a zcela nečekané brždění vozidla před Vámi překvapí i zkušeného řidiče. Navíc Vás většina navigací na tato místa zcela legálně upozorní, takže se lze zbytečnému postihu poměrně snadno vyhnout. Osobně tu jednu či dvě pokuty, co mi ročně přijdou poštou, beru jako drobné dodatečné zdanění. V každém případě se snažím jezdit tak, abych především nikoho neohrozil ani neomezil a to jestli se nějaký úředník rozhodl dát někam nějakou ceduli omezující maximální rychlost, považuji spíše za informaci o rychlosti doporučené :-)
Vy budete dobrý expert :)
Napíšete, že klidně můžete jet rychleji, že to zvládáte a pak o odstavec níž prakticky odsouhlasíte, že na jižní spojce jsou nehody kvůli vyšší rychlosti (sice spojené s bržděním, ke kterému by ale nedošlo, kdyby jeli povolenou rychlostí).
No a takových "expertů" na rychlost potkávám na cestách každý den. Poznávací znamení, lepení se mi na zadek, předjíždění jak zdrogovaný křeček (zleva/zprava), a tak jednou týdně potkávám nehodu - 90% nedodržení bezpečné vzdálenosti a nepřiměřené situace.
No a to je to - rychlost by se měla stanovit vždy podle aktuální dopravní situace před Vámi, ne podle toho jak si myslím že můžu jet JÁ rychle. Když přede mnou jedou všichni 50, a já neohroženě 90, riziko nehody je vždy mnohem vyšší než si tito frajeři uvědomují.
PS: nepovažuji se s mou závodní licencí za víkendového řidiče, ovšem rychlost si nechávám na okruh.
Nejúčinnější zbraní proti radarům je dodržování rychlosti.
zjevně to dělá takové množství lidí, že už stojí za to uvažovat o plošném snížení rychlosti v obcích na 30 km/h - to by bylo, aby se nevybralo víc
Jestli vono není lepší jezdit tak, aby člověk ty pokuty vůbec neměl dostat. Vyhýbat se zodpovědnosti je zbabělé.
Kolik ročně najezdíte, že máte tak čisté svědomí ? 3700km ?
Věřím, že až do dnešního dne to byl skvělý kšeft
Že to ty lidi pořád baví, snažit se ošulit zákony za každou cenu...
tak kdyby se lidi nesnažili ošulit zákony, tak by žádný nemuseli být, stačilo by říct třeba lidi plaťte daně a všichni by je platili, nikdo by na to nepotřeboval žádnej zákon
Na jednu stranu je třeba dodržovat předpisy. Na druhou stranu by ty předpisy neměly vyžadovat naprosto neodůvodněné omezení rychlosti, jak se někdy děje (označení obce mimo jakákoliv zastavěná území apod.).
Nejde jen o rychlost jakou jedete, ale taky o to, jak tu vaši rychlost odhadne řidič například který jede proti, nebo na křižovatce apod. Na četných silnicích I. třídy, jsou křižovatky, kde nemáte šanci vidět na bezpečnou vzdálenost auto které jede přes 90 km/hod. A když tam najedete, jeden nestačí projet, druhý dobrzdit.
Sice to nefunguje, ale nalepit to takhle sousedovi na auto v rámci sousedských válek... (Ne že bych to delal, nastesti mam sousedy v pohode, ale tak mě to napadlo.)