OTÁZKA:
Dobrý den Radku, komisaři nezávislých testů hodnotili značku Tomket už dvakrát známkou NEDOPORUČENO (Autobild 2020 a Autobild 2018). V jednom z předchozích komentářů prohlašujete, že byste testy pneu bral s rezervou.... Je to právě z toho důvodu, že se v nich Tomketům nedařilo?
Test, který si objednala vaše firma u společnosti IDIADA, totiž rád na svých stránkách prezentujete jako obrovský úspěch. Tam se samozřejmě Tomketům dařilo.
Na závěr ještě otázka: proč by řidiči měli obouvat levné čínské pneu Tomket, když se na nich podle testů jezdí nebezpečně?
Patrik
Radek Grill:
Test společnosti IDIADA je přesnější než test "nezávislých" časopisů, které testují na testovacích drahách výrobců pneumatik. IDIADA je největší evropská testovací agentura zaměstnávající více než 2.000 lidí a její služby jsou využívány výrobci pneumatik všech značek např. při homologaci pneumatik. Co se týká Vámi zmiňovaných testů, opravdu záleží na tom, kde se testuje. Naše pneumatiky vyvíjíme zejména pro vysoký kilometrový průběh, což potvrzuje i několik komentářů od skutečných zákazníků, kteří najeli na zimních Tomket 75.000 km. Pokud tedy nějaký časopis otestoval novou tedy ještě mastnou pneumatiku Tomket, která měla 9mm hluboký dezén, je možné, že klouzala. Měli jsme možnost vylepšit existující modely pro brzdnou dráhu na vodě, ale došlo by ke snížení hloubky dezénu o 2mm, tedy k výraznému snížení kilometrového průběhu (a také záběr na sněhu). Rozhodli jsme se zachovat hlubší dezén a občas si vyslechnout nepříjemnou narážku, ale reakce zákazníků, které na zimních Tomket jezdí nás utvrzují v tom, že jsme se rozhodli správně. U letních pneumatik jsme jen 10cm za Michelin Primacy 3, ale o 3m lepší než Kleber Dynaxer HP3 a dokonce o 40cm před Barum Bravuris 3. To všechno na vodě. Bezpečnost našich zákazníků je pro nás nejdůležitější.
9.11.2020 12:16