Diskuze

Našli jsme ztracené letadlo, věří pátrači. U Bornea ho zachytil sonar

Sonarové snímky ukázaly v moři nedaleko ostrova Borneo velký temný objekt. Pravděpodobně jde o vrak letadla společnosti AirAsia, které se v neděli zřítilo. Podle pátracího týmu leží stroj 30 až 50 metrů pod hladinou a jeho trosky nejsou daleko od sebe. Neměl by být tedy problém najít černé skříňky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
AO

Takhle vypadají plně recyklované zprávy z předchozích recyklací recyklovaných zpráv. Nějak mi tam chybí jakákoli nová informace...

0 0
možnosti
JM

Dúfam, že tam do pátrania nepustili ten americký krížnik, pretože tam nemá čo hľadať. Nie je to boening ale airbus, neboli tam občania USA a nebola to letecká spoločnosť z USA. Nemajú tam čo hľadať a prekrúcať veci.

0 6
možnosti
JB

J61i10ř44í 92B43o13l89f

1. 1. 2015 3:55

Ach, ty paranoidní řeči ....

1 0
možnosti
PZ

"Polovinu z nich našli záchranáři už v úterý, zbytek ve středu." - to jako od pasu nahoru už v úterý a nohy k nim spárovali ve středu?

0 0
možnosti
OP

Tak oni se modlí, aby to letadlo bylo pod hladinou, to mi přijde hodně neetické. RvNormální by bylo modlit se, aby bylo někdo v pořádku na letišti ....

0 6
možnosti
DV

D25a53v49i45d 75V81a31c48e14k

31. 12. 2014 13:40

Pane Pokorný, to je teda názor.... Oni asi na pohádky nevěří, když v mašině byl kerosin na dvě hodiny letu a kolem dokola nikde nepřistáli...

;-D kdybych to chtěl hodnotit, nevím jestli bych vám dal spíš plus nebo spíš mínus

1 1
možnosti
SK

Je to tragedie, pochopitelně, ale tím že snad letadlo a černé skřínky najdou, nebude prostor pro nesmyslné konspirační teorie.

3 3
možnosti

Uvidíš, co tu konspirátoři zase vymyslí - letadlo je falešné, skutečné bylo někam uneseno, sestřeleno Rusy/Američany... Sám žasnu, jaké kraviny jsou schopni vymyslet, ale klidně se vsadím, že jsou schopni vymyslet takové kraviny, které by člověka v životě nenapadly.

6 0
možnosti
RK

Na indonezské televizi oznámili jména 4 obětí. Dále popisují jak bude a dle čeho probíhat identifikace. 

Zatím mají podklady pro 67 osob a první oběti přivezli na vojenskou základnu. Přiletěli nějací papalášové a nákladní herkules

0 0
možnosti
DV

D35a73v71i67d 31V91a51c59e28k

31. 12. 2014 10:18

Tyhle laické diskuse na téma letectví...:-(

Tak už vyčkejte, je tam mělko, bez zapisovačů se moc nedovíme a pokud zapisovače nic neřeknou, tak za půl roku bude zpráva z technického zkoumání.

Jinak: - Vztlak je aerodynamická síla, vznikající obtékáním křídla (profilu). Pro vyvolání vztlaku je potřeba rychlost, hodnoty se mění s výškou, kde je tlak menší- vzduch řidší, stejně tak s teplotou, teplý vzduch je řidší, rychlost musí být vyšší.

Se stoupající výškou tedy stoupá rychlost, ale také klesá čelní odpor, ve výsledku klesá i potřeba výkonu.

Výpočty dnes provádí palubní počítač a autoplyn reguluje plyny už od vzletu. Při poruše teoreticky může dojít ke zmatení autopilota, už se to i stalo, ale vzhledem k tomu že všechny systémy jsou nezávislé na sobě a zdvojené, dojde k vypnutí autopilota. Pak záleží, jak dokážou piloti interpretovat údaje získané z přístrojů a včas odhalí chybu, než dojde k nestabilitě stroje.

Ruční řízení moderních dopraváků bez spolehlivých letových přístrojů, podle zadku jak se říká, je prakticky nemožné.

Pokles rychlosti není problém , protože rozmezí není moc velké , podobně ani překročení rychlosti, což je většinou následek vybírání nezvyklé polohy vzniklé poklesem rychlosti (vývrtka, pád) . Překročením rychlosti se drak nemilosrdně rozpadá, dojde k zakmitání (buffeting) a zatížení už tak přetížených dílů vyletí ve stovkách násobků nad možnosti materiálu, rozpad je explozivní. Toto se stává v klesání, nejnebezpečnější poloha je ale spirála (neplést s vývrtkou). Vývrtka je autorotace, rychlost se nezvyšuje. Spirála je sestup v ustálené zatáčce s nadměrným náklonem a sklonem, rychlost nebezpečně stoupá a vše vypadá normálně, jakoby stroj letěl rovně. Při zamrzlém pitot systému jediný přístroj který reaguje na spirálu je točící se magnetický kompas. Zamrzá pitotka nebo polohoměr ovlivní silně přístroje, ty následně počítač i piloty.

10 0
možnosti
JT

Trochu to upřesním. Na spirálu reagují všechny přístroje na principu gyroskopu, tj. gyrokompas a umělý horizont. Stejně tak GPS systémy. Přiznám se, že nevím, čemu říkáte polohoměr.

0 0
možnosti
FP

S AirAsia létám pravidelně každý rok již 11 let, co se má stát, to se stane. Za pár dní mám přelet s AirAsia z Hong Kongu na Kota Kinabalu (Borneo) a pak další 4 přelety. Pár turbolencí jsem zažil, příjemné to není. Ale jak říkám, stále je letecká doprava nejbezpečnější, a co se má stát to se stane. Bojím se spíš v autě na silnicích.

5 0
možnosti
RK

Nemohu si pomoci, ale auto si vždy řídím sám a v letadle se vždy bojím. Proto nerad létám s Aeroflotem, protože při vzletu vždy kapitán prohlásí let za bezalkoholický

1 4
možnosti

Tak jsem zvědav, kdy se tu vynoří zastánci konspiračních teorií a s čím zase přijdou. Podle mého v takto zjevně jasné situaci bude extrémě těžké něco vymyslet, ale už jsem se přesvědčil, že se jim to daří. Rv

4 0
možnosti
JM

J14a81n 96M80o11h88y34l60a

31. 12. 2014 10:09

Selektivní výběr informací a důkaz kruhem jsou mocné nástroje.;-D

1 0
možnosti
EP

E40m41i26l 47P31l53í18h76a86l

31. 12. 2014 9:36

Nechapu. Vcera psali, ze na 95 procent je nasli, trosky letadla a 40 mrtvych... Ted doufaji. To je zpravodajstvi...

0 2
možnosti

Nevím, co je na tom nejasné - teď doufají, že našli hlavní část letadla a ne jen část trosek.

6 1
možnosti