Diskuze

Když živí závidí mrtvým: Bhópálská katastrofa 35 let poté

V indickém Bhópálu řadu let po nejhorší průmyslové havárii dál umírají lidé. Během pár chvil zabila exploze chemické továrny víc lidí než teroristé při útoku na newyorské Světové obchodní centrum.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PHH

Tohle je ukázka toho, jak jsou ekologické neziskovky důležité. Nebýt jich, bylo by těch havárií mnohem víc a bylo by to mnohem horší a dodnres bychom o Bhópálu ani nic nevěděli.

Co uniká ze Spolchemie Ústí nad Labem víme přibližně až po revoluci. Těch úniků, převážně chlóru, tam bylo víc než dost. Zrovna před asi 14 dny mi kolegyně říkala, že tam něco uniklo. Pálily jí několik dní oči a škrábalo v krku. Pak to odmarodila. Jenomže dokažte to. Pokud se sami nepřiznají, dokazuje se to těžko. Jenomže pak by museli odškodňovat.

2 2
možnosti
DM

A kdo ty neziskovky platí,naivo?Zjisti si to.Ty skuteční ekologové jsou zašlapaní,kdyby jejich varování vyplulo napovrch tak to bys teprv čučel.Je lepší si "nepřítele"platit a pak určovat co zveřejní...

0 0
možnosti
JB

J26a69n 70B36o46r24e85k

15. 12. 2019 18:18

Jan Krpec..

UCC mela ve firme vetsinu takze mela primy vliv i na fungovani. Ze na to Indove kaleli je jejich vlastnost. Vse si UCC mela ohlidat. V tehdejsi dobe 100% zahranicni firmy v Indii nebyly. Reditel firmy do Indie prijel, byl zatcen, pote pod prislibem spoluprace propusten na kauci a nikdy se jiz neobjevil. Vina majoritniho vlastnika byla jasna. Mistni personal ovsem havarii vyznamne pomohl.

2 0
možnosti
JK

J68a76n 15K85r26p68e61c

16. 12. 2019 12:25

paklize vina vlastnika byla podle vas jasna, jak je mozne ze nikdy zadny soud at uz indicky nebo americky vinu neprokazal? to ze mate podil v nejake firme jeste neznamena ze nutne musite mit vliv na to jakym zpusobem funguje vnitrni struktura. dodate technologie, pocatecni kapital, max. nejake skoleni a pozadavky na vyrobu. pak se jen starate o to, jestli plni nebo neplni stanovene cile. to ze se nestarate jak, to vas prece necini automaticky vinnym za skody ktere svym chybnym vedenim firmy jeji management zpusobi.

pokud skoda auto bude natajnacku vypoustet chemicky odpad do rek v primem rozporu s predpisy koncernu VW, uplacet ceske konntrolni organy aby si toho nevsimaly, posilat vedeni VW podvrzene spravy o nakladani s nebezpecnym odpadem, a na zaklade toho se otravi npr. 100 tis lidi, budete svalovat vinu na VW a nemecko nebo skodovku a cesky stat? a to si predstavte ze VW ma znacny manazersky vliv na skodovku, coz UCC nemela.

2 0
možnosti
JK

J95a64n 68K47r96p11e16c

15. 12. 2019 10:20

tak jeste nejake to dovysvetleni k clanku,

1. chemicka patrila indicke firme Union Carbide India Limited UCILcastecne vlastnene spolecnosti union carbide UCC 50.9% a idnickymi investory 49.1%, tato tovarna nebyla majetkem americke spolecnosti union carbide a ani ji tato spolecnost neprovozovala.

2. neni pravdou ze by se bhoapalska chemicka stavela podle americkeho vzoru. ta byla postavena 1969 a vyroba methylisokyanátu byla zavedena do stavajiciho provozu o deset let pozdeji. cili pri konstrukci chemicky se s timo provozem nepocitalo.

4. bylo ciste na rozhodnuti indickeho managementu co bude vyrabet. ikdyz poptavka po pesticidu klesla, stale bezela vyroba a plnily se nadrze. bezpecnostni predpisy UCC uvadely maximalni naplnenost nadrzi na 50%, nadrz ze ktere MIC unikl byla naplnena na 60%.

5. neni pravdou ze by nadrze nebyly nerezove.

6. produkce MIC byla z duvodu preplnenosti nadrzi a nebezpeci nehody z duvodu spatneho stavu bezpecnostnich prvku a mizerne udrzby uz nekolik mesicu pred nehodou zastavena

7. kompletne cely management bhopalske chemicky byl Indicky, pod jeho vedenim byly provadeny udrzbarske prace a bezpecnostni procedury.

8. naprosta vetsina mrtych dnes postizenych pochazi z nelegalni osady kterou si mistni delnici s rodinami vystaveli v doliku uvnitr ochranne zony chemicky, cca 1 km od chemicky samotne, aby to meli blize do prace.

9. tehdejsi CEO UCC Warren Anderson okamzite pote co se o nehode dozvedel odcestoval do indie s tymem expertu. hned po pristani byl poicii zadrzen d domaciho vezeni, a bylo mu narizeno do 24 hodin opustit Indii

10. neni pravdou ze by UCC nevyplatila odskodneni nebo se odmitala podilet na pomoci postizenym. kratce po nehode bylo nabidnuto ze strany UCC financni pomoc ve vysi $5 mil. indie odmitla. z kraje roku 1986 nabila UCC odskodneni ve vysi $350 mil. coz indie odmitla a pozadovala $3.3mld. a to i pres to ze americke soudy potvrdily ze UCIL je ciste Indicka entita provozovana Indy a UCC za ni nenese odpovednost.

21 2
možnosti
JK

J49a13n 57K62r83p53e16c

15. 12. 2019 10:28

UCC se s Indii dohodla na vyplaceni komepnzace $470 mil. ktere UCC ihned zaplatila.

11. po zadosti Indie UCC dobrovolne zafinancovala nemocnici v Bhopalu.

12. veskere soudni procesy vuci UCC byly vzdy zamitnute. a to z vyse uvedenych duvodu. fakticky proto ze UCC nemela a nemohla mit zadny vliv na provozovani a bezpecnost chemicky UCIL v bhopalu. tudiz nenese zodpovednost ani za nasledky katastrofalniho selhani vedeni tamni tovarny a za nasledky katastrofy.

nechapu odkud autor toho desive manipulativniho nesmyslu bere informace. ale vse vyse napsane jsou bezne dostupne informace ktere se pri trose snahy daji ziskat.

nechci zde rikat ze v clanku jsou vylozene ucelove lzi, nicmene pravdy tam moc neni a tendence vyzniva tak, ze za to muzou zli americane co nechteji platit za sve chyby.

20 2
možnosti
JS

J39a50n 91S38l32á79m57a

15. 12. 2019 9:33

Ona ta prázdná diskuze je celkem symbolická, těžko se hledají slova, když je máslo na hlavě. Strašné.

7 0
možnosti
LH

Ta diskuse je prazdna, protour to je premium. A taky prozo, ze ten clsnek je tak bezobsazny, ze k nemu nic k veci ani napsat nejde

1 3
možnosti