OTÁZKA:
Zajímalo by mě kolik už dalo řidičů tramvají výpověď z důvodu nedostatečného ohodnocení. I pracovní nabídka a poptávka by se podle mě měla řídit normálními, tj. kapitalistickými zákonitostmi. Takže až bude tramvajáků nedostatek, tak radnice zcela určitě bude muset nové pracovníky nějak motivovat, tak už to v normální (ne socialistické) společnosti chodí. A nejedná se o peníze radnice, ale o peníze daňových poplatníků.
BaudyšVladimír
ODPOVĚĎ:
Právě u řidičů tramvají je největší fluktuace. Každý přichází s pocitem snadno vydělaných peněz. Po dvou nebo třech letech to nemalé procento lidí vzdá. Zdánlivě slušná mzda je vykoupena nepravidelným režimem, ničením zdraví a odpracováním mnoha hodin přesčasové práce. Téměř žádné svátky nebo volné víkendy. Tramvaják je nedostatkové zboží. K plnému stavu stále schází skoro 300 řidičů tramvají. Stav u strojvedoucích metra je naplněn, stejně jako řidičů autobusů. Nemyslím si, že se DP chová v oblasti personální politiky tržně, když řidič tramvaje bere 17.200,-, řidič autobusu 19.000,- a strojvedoucí metra skoro 25.000,- Kč. Nejvíce přesčasů odpracují řidiči tramvají (na hranici limitu zákoníku práce), pár přesčasů řidiči autobusů a téměř bez přesčasů jsou strojvedoucí metra.
6.1.2003 15:38