Osmnáctý ročník soutěže oceňující nejlepší PR a komunikační projekty zná své...

Osmnáctý ročník soutěže oceňující nejlepší PR a komunikační projekty zná své vítěze. Během slavnostního vyhlášení 9. 9. 2020 v Empire Hall Slovanského domu v Praze bylo rozdáno celkem 96 ocenění. | foto: PR Klub

Zlatý středník obhájila Univerzita Karlova, bodoval i Prazdroj a O2

  • 0
Osmnáctý ročník soutěže Zlatý středník oceňující nejlepší PR a komunikační projekty zná vítěze. Letos se poprvé zúčastnili také přihlašovatelé ze Slovenska. Nejvíce ocenění si odnesly společnosti Plzeňský Prazdroj, O2 Czech Republic a ŠKODA AUTO. Zlatý středník každoročně pořádá oborová organizace PR Klub.

Během středečního slavnostního vyhlášení v Empire Hall Slovanského domu v Praze bylo rozdáno celkem 96 ocenění.

V tradičně velmi konkurenčním klání o nejlepší Tištěný externí časopis a noviny obhájil loňské prvenství magazín Forum Univerzity Karlovy. Ocenění za nejlepší elektronický časopis a blog získal LMC magazín společnosti LMC, vytvořený agenturou Boomerang Communication.

Trofej za první místo v kategorii Výroční zpráva získal projekt Atlas kouzelných bytostí Křišťálového údolí, který pro společnost Preciosa vytvořilo studio Touch Branding.

Vítězem kategorie Mobilní aplikace se stal projekt společnosti Packeta International neboli Zásilkovny s názvem Mezi námi. V kategorii webových stránek pak nejvíc zaujal projekt Red redefined, připravený agenturou WDF pro Preciosa Components.

Nejlepším PR eventem se stal projekt Open for Opera od Raiffeisenbank. Eliška Vyhnánková & Michelle Losekoot si odnesly ocenění za první místo v kategorii Využití sociálních sítí s kampaní Jak se spravují sociální sítě v Česku?

Sloboda je v tebe je název úspěšného projektu, který pro Slovenskou Sporiteľňu vytvořila marketingová agentura Zaraguza a který se na prvním místě umístil hned dvakrát, a to v kategoriích Struktura, obsah a storytelling a Integrovaná kampaň.

„Stejně jako ocenění samotné je důležitá i zpětná vazba od odborných porotců, kterou každá z 415 přihlášek dostává. Zájem o ni mají nejen firmy a agentury, ale v obrovské míře také veřejný a neziskový sektor. Soutěž tak skutečně pomáhá českému a nově i slovenskému PR a komunikaci neustále se posouvat kupředu,“ zhodnotila výkonná ředitelka PR Klubu Michaela Pišiová.

Organizace Lékaři bez hranic pak vybojovala cenu za první místo v kategorii Nízký rozpočet a jeho efektivita za online kampaň Hodina pro Sýrii. Ocenění za Krizovou komunikaci a komunikaci změny si odnesl projekt Bourat je nesmysl, který pro společnost OC DBK vytvořila agentura Donath Business & Media.

Za Užití technologií a inovací získal cenu za první místo projekt Prezidentský projev, který se nikdy nestal, který pro HBO Europe zpracovala agentura SYMBIO Digital.

Z velkého množství přihlášených projektů v kategorii Brožura, katalog a leták se stala vítězem Ročenka LMC. Největší úspěch v kategorii Interní tištěný časopis a noviny sklidil ŠKODA Mobil.

Projekt Obyčejné životy pro pacienty s cystickou fibrózou získal 1. místo v kategorii Audio a video prezentace. Telefonní budky zvonily za demokracii, to je projekt, který přebíral ocenění v kategorii Kreativní idea.

Osobností PR je Bohuněk, talentem Soukeník

Odborné poroty udělily také několik prestižních ocenění Grand Prix. Vedle tradiční Osobnosti roku PR v letošním ročníku poprvé také Talent a Nejlepší agenturu roku.

Cenu Osobnost PR převzal Bohuslav Bohuněk, a to za publikaci knihy P.R.ciny, která je inspirací nejen pro komunitu PR profesionálů, ale i pro širší veřejnost, která se zajímá o komunikaci.

„Bohuslav Bohuněk se přes 20 let pohybuje v médiích píšících o marketingové komunikaci. Jeho jméno je spojené s tituly Strategie, Marketing & Media, Trend Marketing, MarketingSalesMedia nebo Týden. V LinkedIn skupině P.R.ciny, kterou před šest lety založil, poukazuje na nešvary v našem oboru. Rostoucí popularita skupiny inspirovala autora k vydání stejnojmenné knihy, která je vynikající ukázkou toho, čemu se v komunikaci vyvarovat,“ popsal předseda Výkonného výboru PR Klubu Pavel Vlček.

Letošním Talentem Zlatého středníku se stal Štěpán Soukeník, kterého porota ocenila za jeho kariérní úspěch na pozici Politics and Government Outreach Manager pro region střední a východní Evropy ve varšavské centrále Facebooku.

Nejlepší agenturou je Fleishman – Hillard, jejíž tým se v letošním ročníku soutěže podílel na projektech, které byly oceněny v celkem v osmi kategoriích.

Přihlášené projekty hodnotilo 12 porot složených z více než 80 odborníků na PR a komunikaci, marketing, grafiku a expertů dalších přidružených disciplín.

Zlatý středník každoročně pořádá oborová organizace PR Klub sdružující více než 200 profesionálů z oblasti public relations a komunikace.


Video