Přestože smartphony jsou tu už asi dvacet let, rok 2017 byl pro tuto technologii zlomovým. Po dvou desetiletích se poprvé více než polovina globální internetové populace připojuje k internetu prostřednictvím svého mobilního zařízení. Jak informovala společnost Google, využívání mobilního internetu na globální úrovni představuje až 76% z celku, přičemž jednotlivé trhy se pohybují na úrovni od 98% v Saúdské Arábii, 60% na Slovensku až po 51% na Ukrajině. Navíc mobilní zařízení jsou dnes volbou uživatelů samých: v 62 ze 63 zkoumaných trhů lidé uvádějí, že mobilní zařízení používají častěji pro přístup k internetu než svůj počítač.
Proč jsou tyto informace důležité pro firmy a jejich aktivity?
Mobilní komunikace je v centru zájmu uživatelů, a to ovlivňuje internetové vyhledávání, sledování online videí a také online nakupování.
Většina marketérů se dnes shoduje v jedné věci: uživatelům mobilních zařízení jde hlavně o rychlost bez ohledu na to, jaké aktivity vykonávají. Ze studie vyplývá, že až k 53% opuštění stránky dochází ve chvíli, kdy její načtení na mobilních zařízeních trvá tři nebo více sekund.
Na konci roku 2017 Google v této souvislosti otestoval rychlost načítání cílových stránek mobilních reklam v 21 zemích a 10 různých odvětvích. Například na Slovensku je průměrná doba načítání webstránky v současnosti 8,7 sekund, což je o něco lepší než evropský průměr (9,124 sekund). Zároveň to však je o více než 5 sekund pomalejší než nejlepší dosažená rychlost, která byla 3 sekundy.
O průzkumu Connected Consumer Study, 2017
Prostřednictvím každoročně vydávané studie Connected Consumer Study Google zjišťuje digitální návyky lidí po celém světě. V rámci aktuální studie bylo v průzkumu zapojeno 79 tisíc respondentů ze 63 zemí, což představuje více než 2 miliony minut rozhovorů s respondenty. Taková šíře pokrytí umožňuje určit globální trendy a zároveň rozlišuje regionální odlišnosti. Výsledkem je podrobný obrázek toho, jak mobilní zařízení ovlivňují chování při běžných internetových aktivitách.
Článek vyšel na webu strategie.hnonline.sk.