| foto: pixabay.com, Mediahub

Rok 2017 byl zlomový. Už více než polovina lidí globálně se připojuje přes smartphone

Podle aktuální studie Connected Consumer Study 2017, kterou realizuje společnost Google, se více než polovina lidí na internet připojuje přes smartphone. Nastala změna v chování spotřebitelů.

Přestože smartphony jsou tu už asi dvacet let, rok 2017 byl pro tuto technologii zlomovým. Po dvou desetiletích se poprvé více než polovina globální internetové populace připojuje k internetu prostřednictvím svého mobilního zařízení. Jak informovala společnost Google, využívání mobilního internetu na globální úrovni představuje až 76% z celku, přičemž jednotlivé trhy se pohybují na úrovni od 98% v Saúdské Arábii, 60% na Slovensku až po 51% na Ukrajině. Navíc mobilní zařízení jsou dnes volbou uživatelů samých: v 62 ze 63 zkoumaných trhů lidé uvádějí, že mobilní zařízení používají častěji pro přístup k internetu než svůj počítač.

Proč jsou tyto informace důležité pro firmy a jejich aktivity?

Mobilní komunikace je v centru zájmu uživatelů, a to ovlivňuje internetové vyhledávání, sledování online videí a také online nakupování.

Většina marketérů se dnes shoduje v jedné věci: uživatelům mobilních zařízení jde hlavně o rychlost bez ohledu na to, jaké aktivity vykonávají. Ze studie vyplývá, že až k 53% opuštění stránky dochází ve chvíli, kdy její načtení na mobilních zařízeních trvá tři nebo více sekund.

Na konci roku 2017 Google v této souvislosti otestoval rychlost načítání cílových stránek mobilních reklam v 21 zemích a 10 různých odvětvích. Například na Slovensku je průměrná doba načítání webstránky v současnosti 8,7 sekund, což je o něco lepší než evropský průměr (9,124 sekund). Zároveň to však je o více než 5 sekund pomalejší než nejlepší dosažená rychlost, která byla 3 sekundy.

O průzkumu Connected Consumer Study, 2017

Prostřednictvím každoročně vydávané studie Connected Consumer Study Google zjišťuje digitální návyky lidí po celém světě. V rámci aktuální studie bylo v průzkumu zapojeno 79 tisíc respondentů ze 63 zemí, což představuje více než 2 miliony minut rozhovorů s respondenty. Taková šíře pokrytí umožňuje určit globální trendy a zároveň rozlišuje regionální odlišnosti. Výsledkem je podrobný obrázek toho, jak mobilní zařízení ovlivňují chování při běžných internetových aktivitách.

Článek vyšel na webu strategie.hnonline.sk.


Video