Diskuze

ASFALTÉR: Lepenice jsou na nic. Vaříme podle receptu, který dostaneme

Na mohutném stroji zvaném finišer jezdí po Česku už přes dvě desetiletí. Asfaltér Josef Horák přirovnává svou práci k hornictví. Když pokládá vozovku nových či opravovaných silnic, musí jet v horku a prachu pokud možno bez přestávky. „Když se to začne vlnit, znamená to, že je chyba už někde v podloží,“ vysvětluje v rozhovoru pro seriál Lidé Česka.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JC

J88a52n 61C97h81o11b82o56t

8. 1. 2016 16:41

Všechno prima, ale to řeči o Německu a drahých lampách a jak oni jsou levní?

Tak v Čr se dálnice staví za 2-3x tolik toho, co v Německua přitom v Německu na ty lampy je? Něco na tom nesedí - kdo najde jednu nerovnalost?

Nikdo také nekupuje lampy na jednu zakázku, stejně jako si určitě na každou nekupují onen pokládací stroj.

Takže ať se firmy pěkně chytnou za ...no čemkoliv mají čest, přestanou se vymlouvat, proč nic nejde a proč to, že to ve světě jde, je u nás neaplikvatelné, a začnou dělat pořádně!

0 0
možnosti
VF

Oni možná v děsti nefinišují, ale osobně sem viděl jak to dělají i v děšti. A propadlé kanály jsou česká specialita a to i u nových silnic, třeba Praha ul. Milady Horákové od Metra Hradčanská k Prašnému mostu to je kanálové minové pole a všechny jsou propadlé možná o více než 2cm.

Asfalt se vlní skoro všude, to asi znamená že všude je špatné podloží. Je to vidět pěkně po dešti. Nemyslím vyjeté koleje ale vlny a ty jsou i v době kdy ještě nemají hotovo.

0 0
možnosti
RK

R40o15m36a38n 61K21e72n23i77s

30. 12. 2015 13:30

Milý asfaltére. Oprava silnic je záslužná činnost, ale pokud se vracíme zpátky k socialistické kvalitě, je něco špatně. Letos opravili silnici mezi obcemi Krnov a Úvalno, a to, co tam položili za koberec je něco nehorázného. Dokonce to ani nevypadá jako klasická asfaltka, ale jako hrubá kamenná drť trochu spojená ohřátým asfaltem. Struktura tohoto povrchu je tak hrubá, že jízda po ní je nesmírně hlučná a pokud bych po takové cestě jel nějakých 100km, musel bych zbláznit hlukem. Možná to je pouze provizorní povrch, ale spíše to vypadá jako definitivní varianta. Je to něco neskutečného a takový povrch někde není ano na silnicích 3. třídy, natož na 1. třídě mezi městy Krnov a Opava. Docela rád bych znal toho, kdo takovou cestu převzal a zaplatil z našich daní.

0 0
možnosti

pokud bychom se vrátili k soc. kvalitě, byla by to výhra

0 2
možnosti
JS

J61i81ř69í 23S98u96c56h56ý

29. 12. 2015 19:29

nikdy mě nepřestane bavit česká specialita, kdy se díra opraví tak, že je tam pro změnu boule;-D Tohle mi hlava nebere a do smrti to nepochopím. No nic, jsou horší věci.:-)

0 0
možnosti

šetří válec, aby nenabíhala amortizace

0 0
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
1 0
možnosti
JC

J84a38n 17C33h27o12b25o20t

8. 1. 2016 16:42

No firma se rovou stará i o budoucí zakázky, který podnikatel by to nebral?

0 0
možnosti
PO

P20e80t96r 42O10b24r52l59í71k

29. 12. 2015 14:48

Na každú robotu je nám treba špecialistov , Honěc.

0 0
možnosti

měl by přiznat, že nejtěžší/nejhorší je udělat rovný asfalt ;-D

Zrovna Eurovia v okolí dělala rekonstrukci 2 silnic a obě jsou samá vlna. Podložím to nebude - předchozí asfalt byl naprosto v pohodě

0 0
možnosti
MP

Nevim presne, kdo "opravoval" I/4 kolem Zaluzan, ale vysledek je vyrazne horsi nez puvodni letity povrch (nebudu-li brat v uvahu lokalni skody).

0 0
možnosti
ML

Ono je sice hezké, že pan asfaltér ví, jak by se to mělo dělat. Ale co je to platné, když on tu práci stejně neřídí. Když mu šéf řekne, že se dneska bude asfaltovat i v dešti nebo ve sněhu, tak pojede. Sice celá parta ví, že to je špatně, a že to nevdrží, ale přece se nenechají vyhodit, že? :-/

1 0
možnosti

přesně.

Pokládání asfaltu v půlce listopadu na směs listí, deště a sněhu, to nikdo s profesní ctí neudělá.

Taky to druhý rok předělávali

1 0
možnosti
JM

Hezké čtení, které se hezky čte a nad kterým si tak můžu povzdychnout a pak se naštvat, jaké šílené ukrajinské silnice jsou ve Stř. kraji. Tam je provoz na silnicích 2. třídy jak na jedničce někde v Jižních Čechách, ale kvalita neporovnatelná. Stř. kraj je banda idiotů, kteří nemají ani na patníky, značky ani na tu blbou bílou barvu.

2 0
možnosti
LM

No on David platil dětem jízdné do školy, poplatky všem u lékaře, takže jaksi na tyhle kraviny nezbylo.....taky jsem jak v jiříkově vidění když jsem na Vysočině, nebo na Moravě jake tam mají krásné silnice.

4 0
možnosti
PJ

Každý týden jezdím víchodní evropu a nikde jinde jsem neviděl novou vozovku zvlněnou. Ano, v Polsku jsou celkové silnice špatné, ale to proto, že jsou velmi staré. Pokud postaví novou, tak je o tři třídy lepší nežli naše nová.A poslední dobou staví dost. Například v Maďarsku mi auto ani jednou nedrncne či nezhoupne.O to je to větší šok, se pak vrátit do Čech. Jen tady může být zvlněná nová dálnice. Jak je možné, že v Chorvatsku postaví za dva roky 400km kompletně nové dálnice, která je vyvrtaná ve skalách a na mostech a to ještě za poloviční cenu než u nás???? A k těm lampám pro silničáře: Jednou je koupí a mají je napořád, to nelze rozpočítat jen do 300m úseku. ;-)

4 3
možnosti
HZ

H36o41n72z43a 40Z82e36m79a83n

29. 12. 2015 13:19

Ad Chorvatsko - možné to je, za cenu brutálního zadlužení státu a předraženého mýtného - vžijte se do role Chorvata který jede několikrát za měsíc trasu Zagreb - Split, ta cena co zaplatí na mýtném je strašlivá, proto jsou v Chorvatsku dálnice mimo sezonu úplně prázdné.

Ad Maďarsko - doopravdy jste tam v posledních několika letech byl? Například Čechy hojně používaná silnice č. 86 je hotový tankodrom - tak zničenou silnici nadměrnou dopravou jsem neviděl a ty ostatní frekventované vypadají stejně - je vidět že Maďaři nemají peníze na opravy. Jediné co se tam děje, je že staví souběžnou dálnici na jih s tou 86kou - to by mohlo situaci výrazně zlepšit.

2 0
možnosti