Diskuze

Maturanti se mírně zhoršili, u testů jich propadlo jedenáct procent

Letošní maturitní testy neudělalo zhruba 11 procent maturantů. Oproti loňskému roku se středoškoláci mírně zhoršili. Největší potíže měli jako obvykle s matematikou. Výsledky slohovek budou zveřejněné později, ústní zkoušky začnou v pátek.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JR

J74a35n 12R41e73n70d35a

16. 5. 2014 10:19

Když k nám do třídy vstoupil pan profesor z chemie a matematiky, bylo slyšeti špendlík na zem padající. Jak je to dnes?:-)

1 0
možnosti
FE

Ale jo, klid je veliký, ale pracovitost je malá. A na tu matiku je potřeba především pracovitost.

0 0
možnosti
JR

J85a50n 82R27e16n54d41a

16. 5. 2014 10:16

Zhoršení jen mírné, to mě uklidnilo.;-D

0 0
možnosti
MB

Fakultu technické a jaderné fyziky rozhodně nemohl dokončit někdo, kdo by tam byl jen díky politické angažovanosti. I kdyby někdo prošel náročnou přijímací zkouškou (v r. 1962), tak už první zkoušky z matematiky tam způsobiiy takový masakr, že nikdo prostě neměl šanci někoho posunout do vyššího ročníku, i kdyby měl kdovíjaké politické předpoklady. Já osobně jsem měl potíž se dostat na střední školu (musel jsem na rozdíl od ostatních dělat talentovou zkoušku z matematiky), protože otec byl živnostník. Ale k přijetí na FTJF to nějak nevadilo.

1 0
možnosti
Foto

Mezi nomenklaturou se vědecké talenty nevyskytovaly, byli to jenom vyčuranci. Takže si režim musel brát tam, kde to bylo možné- i mezi nevhodnými vrstvami obyvatelstva- živnostníky nebo rolníky.

0 0
možnosti
KS

Od narození do nich cpou kapitalismus a oni jsou stále hloupí Rv

0 6
možnosti
RT

To bylo tak chytre, ze jste to musel zopakovat?

1 1
možnosti
JK

Nazdárek lidičky :D

U matematiky moderní metody výuky moc nepomůžou, a nepomůže ani sebe lepší výklad učitele, když se ty děti nebudou chtít naučit. Dá se naučit pouze tím, že doma sami budou počítat naučenou látku ve škole a budou postupovat lehčích příkladů k těžším, ale obtížnost se jim i tak bude zdát plochá. 

Češtinu se nejlépe naučí četbou, cizí jazyky překladem a mluvením, ono samotné učení slovíček a frází je také k ničemu. 

Ještě by mohli vyházet zbytečné předměty na středních školách a nechat pouze ty nezbytně nutné, čemu jim bude zeměpis, dějepis a podobně.

Co se týká samotné matematiky a češtiny tak mohli obtížnost testů ještě zvýšit a maturitu z cizího jazyka bych nechal udělat tak úrovni C1.

S pozdravem!

0 4
možnosti
PT

Ten kdo nerozumí světu a není schopen se poučit z historie (neb ji nezná) je předurčen k opakování hloupých chyb...

4 0
možnosti
KS

20 let do nich cpali kapitalismus až z toho zblbli ;-D

2 4
možnosti
ZS

Než zavádět různou maturitu na různých typech středních škol, bylo by možná jednodušší, aby si každý student zvolil VŠECHNY předměty (a zároveň mu umožnit maturovat z tolika předmětů, na kolik se dotyčný cítí). Ti z odborných škol by přirozeně volili část oborových předmětů a prokázali by tak svou odbornou způsobilost, gymnazisté zase ty všeobecné, čímž by prokázali, že mají dostatečný základ pro další studium. Ano, budoucí zaměstnavatel by si pak musel vysvědčení přečíst a ne se jenom podívat na razítko, ale proč nutit průmyslováka maturovat z literatury nebo zdravotní sestru z matematiky?

1 2
možnosti
Foto

mám stejný názor ;-D jsem na Agropodnikání ale tak dal jsem Zatím jak Češtinu tak i Matiku ;-D

0 0
možnosti
JH

J89i74ř37í 50H94r16b77e62k

15. 5. 2014 19:36

Méně děcek, hodně otevíraných tříd, tím pádem jsou prázdné lavice doplněny těmi s horšími předpoklady, čím víc je ve třídě nesoustředěných, tím nižší efektivitu má jakýkoliv učitel ve výkladu látky. Studenti jsou navíc "motivováni" řečma rodičů a okolí o tom, jaký je ten který učitel "vůl" a jak tu a tu látku vůbec nebudou v životě potřebovat... prostě pravý opak dob, kde když student vyslovil křivé slovo o učiteli, tak chytil od táty facana. Výsledkem je opět náročnější práce všech učitelů s žáky, kteří jsou podrobeni těmto "moderním" trendům :-/

5 0
možnosti
MR

M15a81r68t64i73n 77R52a92m

15. 5. 2014 19:22

Proč různé maturitní zkoušky?!  Sorry, ale když student udělal maturitu kdysi, bylo jasné, že má něco v hlavě! Teď?! Všechny ty učební obory s maturitou ... zdejší maturity jsou jen cár nic neříkajícího papíru! Když se něco jmenuje maturita, mělo by to být v základu (ČJ, M, jazyk) na naprosto stejné úrovní na všech typech škol! A nebo to nenazývejme maturita! Vloni se jedna studentka učebního oboru kosmetička s maturitou rozčilovala, proč by u maturity měla umět to, co gymnazisté - já se ptám, proč by měla mít maturitu - resp. proč závěrečnou zkoušku nazývat maturitou, když nemá maturitní úroveň!!!

9 1
možnosti
JK

Takže by se závěrečná zkouška měla na každém typu školy měla jmenovat jinak ?

0 1
možnosti
KK

Stát vyhazuje desítky miliónů za vzdělávání tupců. Je třeba je poslat do práce a minimálně třetinu středních škol zrušit! Učitelům pak dát plat jako německé uklizečce a výsledky z matematiky budou diametrálně lepší. U maturity se pak může zkoušet i středoškolská matematika. Výchova tupého stáda je ale dlouhá léta programem všech stran - jak jinak sehnat své voliče!

2 1
možnosti
AF

Když naženou mladé lidi do škol, oddálí tím jejich nezaměstnanost, protože tenhle stát vládnoucích zlodějů nikdy nikomu k poctivé práci nepomůže.

3 0
možnosti