- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Když k nám do třídy vstoupil pan profesor z chemie a matematiky, bylo slyšeti špendlík na zem padající. Jak je to dnes?
Ale jo, klid je veliký, ale pracovitost je malá. A na tu matiku je potřeba především pracovitost.
Fakultu technické a jaderné fyziky rozhodně nemohl dokončit někdo, kdo by tam byl jen díky politické angažovanosti. I kdyby někdo prošel náročnou přijímací zkouškou (v r. 1962), tak už první zkoušky z matematiky tam způsobiiy takový masakr, že nikdo prostě neměl šanci někoho posunout do vyššího ročníku, i kdyby měl kdovíjaké politické předpoklady. Já osobně jsem měl potíž se dostat na střední školu (musel jsem na rozdíl od ostatních dělat talentovou zkoušku z matematiky), protože otec byl živnostník. Ale k přijetí na FTJF to nějak nevadilo.
Mezi nomenklaturou se vědecké talenty nevyskytovaly, byli to jenom vyčuranci. Takže si režim musel brát tam, kde to bylo možné- i mezi nevhodnými vrstvami obyvatelstva- živnostníky nebo rolníky.
Od narození do nich cpou kapitalismus a oni jsou stále hloupí
To bylo tak chytre, ze jste to musel zopakovat?
Nazdárek lidičky :D
U matematiky moderní metody výuky moc nepomůžou, a nepomůže ani sebe lepší výklad učitele, když se ty děti nebudou chtít naučit. Dá se naučit pouze tím, že doma sami budou počítat naučenou látku ve škole a budou postupovat lehčích příkladů k těžším, ale obtížnost se jim i tak bude zdát plochá.
Češtinu se nejlépe naučí četbou, cizí jazyky překladem a mluvením, ono samotné učení slovíček a frází je také k ničemu.
Ještě by mohli vyházet zbytečné předměty na středních školách a nechat pouze ty nezbytně nutné, čemu jim bude zeměpis, dějepis a podobně.
Co se týká samotné matematiky a češtiny tak mohli obtížnost testů ještě zvýšit a maturitu z cizího jazyka bych nechal udělat tak úrovni C1.
S pozdravem!
Ten kdo nerozumí světu a není schopen se poučit z historie (neb ji nezná) je předurčen k opakování hloupých chyb...
20 let do nich cpali kapitalismus až z toho zblbli
Než zavádět různou maturitu na různých typech středních škol, bylo by možná jednodušší, aby si každý student zvolil VŠECHNY předměty (a zároveň mu umožnit maturovat z tolika předmětů, na kolik se dotyčný cítí). Ti z odborných škol by přirozeně volili část oborových předmětů a prokázali by tak svou odbornou způsobilost, gymnazisté zase ty všeobecné, čímž by prokázali, že mají dostatečný základ pro další studium. Ano, budoucí zaměstnavatel by si pak musel vysvědčení přečíst a ne se jenom podívat na razítko, ale proč nutit průmyslováka maturovat z literatury nebo zdravotní sestru z matematiky?
mám stejný názor jsem na Agropodnikání ale tak dal jsem Zatím jak Češtinu tak i Matiku
Méně děcek, hodně otevíraných tříd, tím pádem jsou prázdné lavice doplněny těmi s horšími předpoklady, čím víc je ve třídě nesoustředěných, tím nižší efektivitu má jakýkoliv učitel ve výkladu látky. Studenti jsou navíc "motivováni" řečma rodičů a okolí o tom, jaký je ten který učitel "vůl" a jak tu a tu látku vůbec nebudou v životě potřebovat... prostě pravý opak dob, kde když student vyslovil křivé slovo o učiteli, tak chytil od táty facana. Výsledkem je opět náročnější práce všech učitelů s žáky, kteří jsou podrobeni těmto "moderním" trendům
Proč různé maturitní zkoušky?! Sorry, ale když student udělal maturitu kdysi, bylo jasné, že má něco v hlavě! Teď?! Všechny ty učební obory s maturitou ... zdejší maturity jsou jen cár nic neříkajícího papíru! Když se něco jmenuje maturita, mělo by to být v základu (ČJ, M, jazyk) na naprosto stejné úrovní na všech typech škol! A nebo to nenazývejme maturita! Vloni se jedna studentka učebního oboru kosmetička s maturitou rozčilovala, proč by u maturity měla umět to, co gymnazisté - já se ptám, proč by měla mít maturitu - resp. proč závěrečnou zkoušku nazývat maturitou, když nemá maturitní úroveň!!!
Takže by se závěrečná zkouška měla na každém typu školy měla jmenovat jinak ?
Stát vyhazuje desítky miliónů za vzdělávání tupců. Je třeba je poslat do práce a minimálně třetinu středních škol zrušit! Učitelům pak dát plat jako německé uklizečce a výsledky z matematiky budou diametrálně lepší. U maturity se pak může zkoušet i středoškolská matematika. Výchova tupého stáda je ale dlouhá léta programem všech stran - jak jinak sehnat své voliče!
Když naženou mladé lidi do škol, oddálí tím jejich nezaměstnanost, protože tenhle stát vládnoucích zlodějů nikdy nikomu k poctivé práci nepomůže.