Diskuze

Senátor chce dát státní maturitě polibek smrti. Budeme za idioty, varuje úředník

Rok a něco před spuštěním státních maturit se množí kritické hlasy. Senátor za ČSSD Marcel Chládek mluví o projektu jako o paskvilu a chce mu dát polibek smrti. Šéf maturit Pavel Zelený naopak tvrdí, že přípravy běží podle plánu a virtuálními bublinami se nehodlá zabývat. Na dálku se střetli v rozhovoru iDNES.cz.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ABW

A banned warrior999

13. 3. 2010 15:52
Jenom at to zrusi a nejlepe at zrusi maturity vubec..

Staci pak zavest jednotnou sazbu na vsech skolach a kazdej si ji muze koupit. Dneska je to pouze car papiru, ktery daji kdejakemu diletantovi, nebo synackovi politika, ktery se neumi ani podepsat..R^

0 0
možnosti
MP

Slaine55

12. 3. 2010 10:59
Shrnutí

Odpůrci staátních maturit hlásají, jak je to nepřipravené atd. Jenže když se kácí les, létají třísky. Ale nezlobte se na mne, pokud kdejaký nedouk má střední, na co mám tedy maturitu? Pro okrasu? Maturita má mít punc a tím jsou státní podklady. Staré pořádky jsou fajn, ale v nově nastalé situaci různých soukromých škol je potřeba standardu, který ukáže, kde si hrají pouze s maňásky a kde se učí. Organizaci bude potřeba vyladit a nečekám, že to vyjde bez škobrtnutí. HOWG

0 0
možnosti
T

tonycze

13. 3. 2010 15:43
Re: Shrnutí

Jenže právě státní maturita bude "za hubičku." Udělá ji každý, na rozdíl od té stávající.

Z 39 bodů u ústní části Vám stačí 7 a máte ji. U písemné části můžete mít klidně 0 bodů, to je jedno.

Lidi, už se probuďte! 

0 0
možnosti
T

tonycze

10. 3. 2010 16:16
Souhlasím s p. Chládkem

Státní maturity jsou nepřipravené. Dodnes nikdo neví, jak se budou hodnotit, je akutní nedostatek kvalifikovaných hodnotitelů. Úroveň státní maturity bude asi 3krát nižší než u stávajících.

Státní maturity jsou dalším dobrým způsobem, jak ždímat nemalé peníze ze státní kasy a živit zbytečné úředníky v CERMATu.

0 0
možnosti
PK

kkookkss

10. 3. 2010 16:43
Re: Souhlasím s p. Chládkem

Prosím Vás, to jste vzal tyto nesmysly??? Samozřejmě že se ví, jak se bude hodnotit. V metodice sice nastaly v průběhu školení nějaké drobné změny, ale celkový rámec hodnocení je samozřejmě jasně dán. Nesouhlasím ani s tím, že je akutní nedostatek hodnotitelů. Navíc byste tuto kritiku, kdyby byla oprávněná, měl směřovat výhradně na vedení škol, která jsou ze zákona zodpovědná za zajištění hladkého průběhu společné části SMZ, včetně zajištění potřebného počtu organizačních pracovníků, tedy hodnotitelů, zadavatelů a ŠMK. Co se týče úrovně. Samozřejmě, že obtížnost SMZ bude lehčí než například maturita na průměrném gymnáziu, ale to je přece jasné a nejde to udělat jinak. Proto jsou dvě úrovně SMZ, ale hlavně zůstává na školách původní maturita. A poslední věc: nemalou část peněz na projekt státních maturit poskytla EU z ESF a pokud se projekt státních maturit nakonec nerozjede (termín přesně nevím, myslím 2011 nebo max 2012)  budeme muset tyto peníze EU vrátit...

0 0
možnosti
PK

kkookkss

10. 3. 2010 9:47
Proč jsou pedagogové tak slyšet...

Všude kolem sebe slyším pedagogy: "je toho moc na nás, pořád se jen školíme a maturita stejně nebude, proč to máme dělat ve volném čase, nikdo nám to nezaplatí,...". Vůbec se neohlíží na to, co SMZ přinese samotným studentů, žákům. Jsou neskutečně zahleděni jen do sebe, staví se do role těch, kteří to odnášejí nejvíce, úplní mučedníci. Studenti a přínos SMZ studentům, to je jim většinou úplně ukradané... Neříkám, že jsou takoví všichni, to určitě ne, ale tito jdou bohužel slyšet nejvíce...

0 0
možnosti

Krak

10. 3. 2010 12:26
Re: Proč jsou pedagogové tak slyšet...

A jaký že to je ten přínos studentům? ;-D;-D;-D

0 0
možnosti
SSB

starší sestra Boha

10. 3. 2010 9:12
ju ž delal státní maturito nanečisto

v roce 1998 ......;-D

0 0
možnosti
JF

Quasar

10. 3. 2010 8:45
Nebojte se,

0 0
možnosti
JF

Quasar

10. 3. 2010 8:46
Re: Nebojte se,

za idioty už jste...

0 0
možnosti
E

Evour

10. 3. 2010 7:55
Nepromyslenost!

Statni maturity by byly fajn, ale ne jen tak. Chtelo by to nejprve sjednotit ucebnice a dat dohromady osnovy. Dobre skoly by sly s urovni dolu a skoly na nizsi urovni by meli co delat, aby vubec nekdo prosel. Neni to vubec domyslene. Za techto podminek bych statni maturity nepodporila!

0 0
možnosti
MU

Earl_Grey

10. 3. 2010 9:28
Re: Nepromyslenost!

myslim si, ze je to presne naopak. Volne osnovy a ucebnice, at si kazdy uci co chce a jak, ale zaverecne overeni jednotne. Tem vyjimecne kvalitnim ucitelum to pri vyuce uvolni ruce a to je jenom dobre. Mne se libi, ze stat rekne maturant ovlada to, to a to. Dalsi dovednosti a znalosti preda skola navic. Libi se mne, ze si skola muze ucit defacto co chce, pokud splni nejake minimalni pozadavky. Maturita je pouze overeni vzdelani. Se samotnym vzdelavanim nema moc co do cineni. Ukolem stredni skoly neni pripravit studenta na maturitu, ale vzdelat ho tak aby ji udelal. Pochopitelne, ze skola by mela rozvijet predevsim ty objektivne nemeritelne dovednosti jako kreativitu apod. ale ty by nemela testovat maturita. Ta by mela overit zda clovek splnuje jiste elementarni veci.

Dnes je treba obrovsky problem s pochopenim textu a jeho reprodukci vlastnimi slovy.

0 0
možnosti
A

anal.driller

10. 3. 2010 7:51
budete za idioty jenom chvíli,

což je lepší, než abyste byli idioty pořád.

0 0
možnosti
VV

Veronika82

10. 3. 2010 6:11
deset let

Za idioty je naše školství v tomto případě už více jak deset let. Státními maturitami nás strašili už když jsem začala studovat v prvním ročníku na střední škole. Teď je mi 28 a situace je pořád stejná. Akorát celým tímhle projektem proteklo spousta peněz z našich kapes a efekt žádný....

;-€

0 0
možnosti
R

Raffan.

10. 3. 2010 5:28
maturita je hloupy prezitek

jak muze nekdo shrnovat znalosti nabyte za 4 - 5 let do padesati nahodnych otazek a na tom stavet vysledek studia. Stejne jako prijimaci zkousky na vysoke skoly  blbost.

0 0
možnosti
Í2

íčko-Berija 2

10. 3. 2010 9:19
Re: maturita je hloupy prezitek

Jistě,stečí aby se sešla komise a za poplatek posoudila jak na tom kdo je.R^

0 0
možnosti