Diskuze

Expertka: Neučme děti jen dopravní značky, ale hlavně toleranci a klid

Děti by se spíše než pravidla dopravního provozu měly učit tolerantnímu a neagresivnímu chování a osvojit si pud sebezáchovy. Jenže podle dopravní psycholožky Vlasty Rehnové v dopravní výchově stále převažuje výuka nad výchovou. To, že mladý řidič umí odříkat pravidla, totiž nutně neznamená, že řídí bezpečně.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MP

Predpisy sú zmazočné, napríklad kruhové križovatky odúčajú základnej poučky - prednosť z prava!

Idiotské zvyšovanie bezpečnosti áut vedie k pocitu "mne sa nič nestane", v autoškole neučia jazdiť povolenou rýchlosťou, takže potom "vyučený" nevie šoférovať 50 km/hod, ...

0 1
možnosti
TZ

Na okružní křižovatce bohužel přednost z prava platí..

A plete se s kruháčem, kde zas logicky neplatí.

0 0
možnosti
TZ

To poslední s čím mám na českých silnicích problém je agresivita. Největší problém je tupost.

Každý den potkám někoho, kdo nevnímá své okolí, neotočí hlavou aby se podíval do strany a nechápe co se kolem něj děje a jak na to reagovat.

Příkladem budiž řidička Citroenu C1, kterou jsem potkal na zúžení na tříproudé R1:

Nejvříve se auta seřadila do 2 pruhů uzavřením levého a pak se oba pruhy šlouply do pravého a odstavného se snížením rychlosti na 80. Fungovalo to nádherně dokud nepřijela ONA:

Jela 60 a místo aby se z pravého přesunula do odstavného, tak to projela rovně, čímž ohrozila ty, kteří jeli vedle v prostředním (a měli se šoupnout do pravého), naprosto rozhodila plynulý proud vozidel a místo zašpuntovala. Když jsem se na ni podíval, tak jen křečovitě svírala volant a strnule civěla vpřed.

To už mám 100x raději Trpišovského co si jede 200 v levém s mobilem u ucha a bliká ať uhnu - ten alespoň ví, že tam jsem.

5 1
možnosti
MV

Děti tráví s rodiči v autě daleko více času, než v autoškole při výuce. Pokud se rodič chová tak, že si v autě s airbagem za volant bere dítě na klín, chová se jako naprostý primitiv. Způsob řízení a projevy agresivity pak velmi často kopírují jejich děti, nikoliv to co se učí v autoškole, protože to není ani 10% času, který jsou v autě s rodiči a nejhorší pak je, když se za volantem předvádí před vrstevníky! :-(

2 1
možnosti

P93e62t16r 32Š34í95p98e69k

28. 8. 2013 8:00

Kromě tolerance a klidu to chce taky vést k osobní odpovědnosti. Kdo je dostatečně odpovědný, aby se pořádně rozhédl, když po stezce přijede k silnici, nepotřebuje na takovém místě značky typu "Cyklisto sesedni z kola" a možná účelově chybějící přejezdy pro cyklisty, protože UMÍ SILNICI PŘEJET BEZPEČNĚ.

5 0
možnosti
JM

J20i74ř28í 44M86a90c81e36k

28. 8. 2013 7:43

Svatá pravda. Ale zajímalo by mě: v západní Evropě (a ještě víc v USA a v Austrálii) jsou lidé za volantem mnohem ohleduplnější než u nás. Vychovávají tam k tomu děti od malička, nebo je to prostě v nich?

1 0
možnosti
TZ

Ohleduplnější? Jel jste někdy v Nizozemí?

Mě příjde, že ohleduplní jsou tu dost, jen spousta lidí vůbec nevnímá, že se kolem nich něco děje. Spousta "řidičů" (a hlavně řidiček) třeba vůbec netušila, že jedu ve vedlejším pruhu a začali se tam řadit.

1 0
možnosti
DM

Prvni odstavec by se mel tesat do kamene! Znacky jsou ve valne vetsine pripadu k nicemu, dulezita je schopnost ridice vyhodnocovat aktualni situaci a chovat se tak, aby neomezil ani neohrozil nejen sebe, ale zejmena ostatni. K tomu ridic skoro zadne znacky nepotrebuje. A uprimne - nepotrebuje k tomu ani tu hromadu zakonu a predpisu resicich provoz na komunikacich. Par zakladnich pravidel by bohate stacilo - cervena znamena stop, prednost je zprava, atd. A hlavne jeden jediny opravdu dulezity zakon - jezdi si jak chces (plus minus v ramci tech par pravudel), ale jakmile nekoho ohrozis nebo dokonce nabouras, nemas odvolani a platis / jdes sedet.

7 0
možnosti
JD

no, váš názor má dvě roviny: jednak můžeme diskutovat o tom, že je přepravidlováno, přeznačkováno, to je věc názoru. Ale druhou rovinou je to, že pokud je nějaký zákonný status quo, pak je třeba jej dodržovat. Pokud je komunikace označena značkou hlavní, pak je potřeba tu značku nejen znát, ale hlavně ji respektovat, protože to od účastníka provozu očekávají i ti ostatní. V tom vidím zásadní problém s ideou prezentovanou v článku

0 0
možnosti