- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Velký problém je v tom, že většina učitelů umí to, co je naučil jejich učitel (a počátek si sami stanovili u učitele národů), ale hlavní problém současného systému výuky je ten, že všichni se učí všechno, ale přitom zájmy máme různorodé a budoucí profese také. Převážná většina znalostí získaných na základní a střední škole se dá uplatnit maximálně v televizním kvízu, skutečný život je úplně jinde. A vysokoškolský pedagog je vlastně jediný člověk, který se ptá na to, co sám ví nejlépe. Já se třeba ptám na to, co nevím.
postup te dotcene matky moc nechapu .... když se mi něco nelibi, tak to v první rade resim s dotycnym, za ředitelem jdu, az když není zbyti .....
ja zase nechapu ucitele... ze to nepochopil ani po stiznosti.
Demokracie je základní hodnota naší společnosti a do školy patří. Je chyba, že lidé demokracii zaměňují s anarchií, která je s demokracií neslučitelná.
Ve škole hlavně platí řád.A v jeho dodržování se vychovává k jednomu z pilířů demokracie.Následně by měl být předmět,kde se budou číst a vykládat díla jednotlivých antických demokratů.Jenomže to by z toho mohla vzniknout v dnešní společnosti anarchie.
Tak přeji kolegovi hodně rozumných zákonných zástupců při komunikaci mimo pracovní dobu s žáky přes FB. Aby se nedivil.
Zrovna FB je ideální. Existuje kompletní záznam komunikace, takže tam nemůže být stín podezření. Takové telefonní hovory mimo pracovní dobu jsou spíše problematické, když už
neridi.... vede... vede ke vzdelani...
Nabozenstvi, politika a demokracie nemaji ve skole co delat. Souhlasim
Na ZŠ v Opavě mne učil dějepis p. učitel Halásek. V jeho hodinách nebyl nikdy absolutní klid, ale vždy lehký šum (tiché hovory mezi žáky). Pan učitel byl sám velmi vtipný a smích byl proto ve třídě zcela obvyklý. Pokud někdo z žáků (obvykle jen kluci) překročil určitou hranici vyrušováním, zavolal ho pan učitel na stupínek před katedru. Je třeba říci, že p. učitel měřil ke dvěma metrům a tak když seděl, byl téměř stejně vysoký, jako my, žáci. Pak padla následující otázka: "Chceš poznámku do Žákovské knížky nebo vpysk /pro neznalé slezského slangu znamená facku)"? Pokud si pamatuji, nikdo si nevybral poznámku. Po odpovědi "vpysk" ji měl otevřenou rukou přes celou hubu (tvář). Tím vše skončilo a nikdy si nestěžoval rodičům. Můj otec proto nemohl pochopit, proč si na mé chování všichni ostatní učitelé stěžují, ale p. učitel Halásek nikdy. Je ovšem zajímavé, že těch facek jsem moc neschytal, velmi jsem p. učitele ctil a nebyl to strach i když facky byly vždy pořádné.
Tak asi tolik ke spojení vtipkování a autority. Dnes by to ale nešlo, toho výtečného učitele by ze školy vyhodili a možná i zavřeli.
Škoda...
Taky jsme měli takového, matikáře. A právě ti největší grázlové jej měli rádi a několikrát podnikli návštěvu k němu na chalupu, když odešel do důchodu.
K těm domácím úkolům: tady nejde o přetěžování dětí. Primárně jsou špatné proto, že zvýhodňují děti z dobrým rodinným zázemím a poškozují ty se špatným. I díky tomu kralujeme statistikám v naprosté sociální nemobilitě. Zkrátka jaké dosáhnete vzdělání je dané vzděláním vašich rodičů, nezáleží na vašem talentu, píli, dispozicích. (neřešme výjimky potvrzují pravidlo). To samé víceceletá gymnázia etc.
Tohle je důvod, proč podobné věci ve Finsku a jiných progresivních zemích dávno zrušili a teď dosahují ve vzdělávání úžasných výsledků. A my jsme a budeme "montovna".
Souhlasím. Domácí úloha má být jedinečná, aby vzbudila zájem o předmět. Bifloväní a mechanické opakování od učení odrazuje.
Připravit a hlavně hodnotit zajímavý projekt je hlavně pro učitele mnohem náročnější.
To s tím životopisem rodičů resp. matky samoživitelky moc nezvládl. Samozřejmě to byla oprávněná stížnost na zásah do soukromí.
Odpověď měla znít, že podobné projekty nedělá proti vůli rodičů. Informace o partnerech matky je zcela nepodstatná.
Přesně! Nebo za začátku školy aby děti říkaly, co prožily o prázdninách a kde byly. Ideálně by měly na škole vystupovat pod anonymizovaným číslem a vůbec o sobě nemluvit
Ale učebnice ( i dějepisu) schvaluji politici - min. školství