Diskuze

Do školy moc demokracie nepatří, učitel žáky řídí, říká první Zlatý Ámos

Recituje básně, s žáky se snaží jednat na rovinu a na Facebooku si s nimi píše i mimo pracovní dobu. Petr Martínek byl první pedagog, který před 25 lety získal ocenění Zlatý Ámos pro nejlepšího učitele. „Připadá mi, že se rozmáhá snaha školství nějakým způsobem degradovat,“ říká v rozhovoru pro iDNES.cz učitel z Vlašimi na Benešovsku.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Velký problém je v tom, že většina učitelů umí to, co je naučil jejich učitel (a počátek si sami stanovili u učitele národů), ale hlavní problém současného systému výuky je ten, že všichni se učí všechno, ale přitom zájmy máme různorodé a budoucí profese také. Převážná většina znalostí získaných na základní a střední škole se dá uplatnit maximálně v televizním kvízu, skutečný život je úplně jinde. A vysokoškolský pedagog je vlastně jediný člověk, který se ptá na to, co sám ví nejlépe. Já se třeba ptám na to, co nevím.

0 0
možnosti

J90a73n 87Š71p81a93t74n91ý

19. 3. 2018 11:49

postup te dotcene matky moc nechapu .... když se mi něco nelibi, tak to v první rade resim s dotycnym, za ředitelem jdu, az když není zbyti .....

4 0
možnosti
RC

ja zase nechapu ucitele... ze to nepochopil ani po stiznosti.

1 2
možnosti
Foto

Demokracie je základní hodnota naší společnosti a do školy patří. Je chyba, že lidé demokracii zaměňují s anarchií, která je s demokracií neslučitelná.

5 3
možnosti
IV

I68v82a35n 37V11a51š59e24k

19. 3. 2018 11:26

Ve škole hlavně platí řád.A v jeho dodržování se vychovává k jednomu z pilířů demokracie.Následně by měl být předmět,kde se budou číst a vykládat díla jednotlivých antických demokratů.Jenomže to by z toho mohla vzniknout v dnešní společnosti anarchie.

2 0
možnosti

Tak přeji kolegovi hodně rozumných zákonných zástupců při komunikaci mimo pracovní dobu s žáky přes FB. Aby se nedivil.

1 1
možnosti
JH

Zrovna FB je ideální. Existuje kompletní záznam komunikace, takže tam nemůže být stín podezření. Takové telefonní hovory mimo pracovní dobu jsou spíše problematické, když už :-)

0 0
možnosti
LM

Lépe řečeno - měl by.:-(

0 0
možnosti
RC

neridi.... vede... vede ke vzdelani...

0 0
možnosti

M38i44c88h80a39l 97Ž14á40k

19. 3. 2018 10:43

Nabozenstvi, politika a demokracie nemaji ve skole co delat. Souhlasim

6 0
možnosti
IP

Na ZŠ v Opavě mne učil dějepis p. učitel Halásek. V jeho hodinách nebyl nikdy absolutní klid, ale vždy lehký šum (tiché hovory mezi žáky). Pan učitel byl sám velmi vtipný a smích byl proto ve třídě zcela obvyklý. Pokud někdo z žáků (obvykle jen kluci) překročil určitou hranici vyrušováním, zavolal ho pan učitel na stupínek před katedru. Je třeba říci, že p. učitel měřil ke dvěma metrům a tak když seděl, byl téměř stejně vysoký, jako my, žáci. Pak padla následující otázka: "Chceš poznámku do Žákovské knížky nebo vpysk /pro neznalé slezského slangu znamená facku)"? Pokud si pamatuji, nikdo si nevybral poznámku. Po odpovědi "vpysk" ji měl otevřenou rukou přes celou hubu (tvář). Tím vše skončilo a nikdy si nestěžoval rodičům. Můj otec proto nemohl pochopit, proč si na mé chování všichni ostatní učitelé stěžují, ale p. učitel Halásek nikdy. Je ovšem zajímavé, že těch facek jsem moc neschytal, velmi jsem p. učitele ctil a nebyl to strach i když facky byly vždy pořádné.

Tak asi tolik ke spojení vtipkování a autority. Dnes by to ale nešlo, toho výtečného učitele by ze školy vyhodili a možná i zavřeli.

Škoda...

2 0
možnosti
PK

Taky jsme měli takového, matikáře. A právě ti největší grázlové jej měli rádi a několikrát podnikli návštěvu k němu na chalupu, když odešel do důchodu.

1 0
možnosti
JH

K těm domácím úkolům: tady nejde o přetěžování dětí. Primárně jsou špatné proto, že zvýhodňují děti z dobrým rodinným zázemím a poškozují ty se špatným. I díky tomu kralujeme statistikám v naprosté sociální nemobilitě. Zkrátka jaké dosáhnete vzdělání je dané vzděláním vašich rodičů, nezáleží na vašem talentu, píli, dispozicích. (neřešme výjimky potvrzují pravidlo). To samé víceceletá gymnázia etc.

Tohle je důvod, proč podobné věci ve Finsku a jiných progresivních zemích dávno zrušili a teď dosahují ve vzdělávání úžasných výsledků. A my jsme a budeme "montovna".

3 10
možnosti
Foto

Souhlasím. Domácí úloha má být jedinečná, aby vzbudila zájem o předmět. Bifloväní a mechanické opakování od učení odrazuje.

Připravit a hlavně hodnotit zajímavý projekt je hlavně pro učitele mnohem náročnější.

1 1
možnosti
Foto

To s tím životopisem rodičů resp. matky samoživitelky moc nezvládl. Samozřejmě to byla oprávněná stížnost na zásah do soukromí.

Odpověď měla znít, že podobné projekty nedělá proti vůli rodičů. Informace o partnerech matky je zcela nepodstatná.

2 0
možnosti
JH

Přesně! Nebo za začátku školy aby děti říkaly, co prožily o prázdninách a kde byly. Ideálně by měly na škole vystupovat pod anonymizovaným číslem a vůbec o sobě nemluvit R^ ;-D

2 0
možnosti
EV

E47v72a 58V15i11l13o95v26á

19. 3. 2018 10:16

Ale učebnice ( i dějepisu) schvaluji politici - min. školství

0 0
možnosti