- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Doufám, že návrh projde a je to základ k návratu kvality do českého školství. V současné době máme např. u nás vedoucího, který díky soukromým školám získal titul ing.,ale neumí násobilku a pravopis. Pro rýpaly dodávám, že zákon o státní správě podmínil získání vedoucí pozice právě vysokoškolsky "vzdělaným" pracovníkům. Bohužel neřešil kvalitu, a to jak základních znalostí, tak zvládnutí
agendy a odbornosti.
tojo, ale taky by měli platit školy potom ne podle počtu studentů, ale normálně podle počtu učitelů... jinak všichni odejdou dopaďous a bude po školství...
Na první pohled se mi to jeví jako velice dobrý způsob.
Že by se ministr odvážil udělat svůj první správný krok?
“Studium zdarma by se mělo odpracovat, míní Čunek”
Davky zdarma nevadi ale skola zdarma ano? Co to je za blbost.
No zrovna Čunka bych ze zvýhodňování profesionálních pobíračů dávek neobviňoval.
A co takhle nějaká koncepce. Základní škola, učební obory, střední školy, vysoké školy a ostatní. Podmínky pro přijetí, přechody mezi jednotlivými typy, dálkové studium atd. atd.
Ředitelé škol by měli mít větší pravomocí, více zodpovědnosti a méně byrokracie. V tom souhlasím s VaKla m.
Státní maturity ano. Ale aby to nebyly IQ testy nebo různé chytáky vymýšlené profesionály v oboru určené spíše pro zábavné časopisy pro zvídavé. Maturita má prověřit úroveň znalostí. Není to znalostní olympiáda.
Státní maturity byly až dosud velmi lehké. Žádné chytáky v nich nebyly, jenom zkouška, zda student čte knihy
Tak já jsem si vzal z našeho vzdělávacího systému ponaučení to, že u těch, kteří mají v CV uvedenou znalost Office to znamená, že to umí spustit a u těch co mají aktivní znalost AJ si ten trapas při konverzaci odpustím taky.
Jó holt soukromé školství je byznys na vzdělávání a nikoli vzdělání.
Kvalita státního školství prudce klesá, ale MŠMT se tváří, že to není jeho vina a těm, kteří do škol chodí(učitelé i děti), hází jeden klacek za druhým. Vytváří nesmyslné restrikce, přidává nesmyslné předměty, ale to základní se ze škol vytrácí. Tedy děti jsou přehlceny množstvím balastu, a na to podstatné není čas, učitelé a ředitelé jsou přehlcení množstvím administrativy a na učení není čas. Není tak trochu na čase aby se škola začala zabývat vzděláváním a vyplňování nesmyslných tabulek začal dělat někdo jiný?
Na podstatne...uvedomte si, ze uz jenom takove zaklady ekonomie a vypocetni techniky vam uberou dost casu z toho “duleziteho” ale zrusit to je absolutni blbost. Dnes je proste potreba znalosti z vice oboru jako drive a ke cteni/psani/pocitani se pridaly pocitace a ekonomika.
Jedinou smysluplnou zmenou je navyseni tydenniho poctu hodin. Sic bych za to ve studenstkem obdobi byl nerad ale ekonomie se dnes uci jeste mene jak ta vypocetka a bud budeme muset navysit tydenni pocet hodin nebo to sebrat matematice, cestine nebo cizimu jazyku, coz je blbost a doufam, ze to kazdy chape.
Kdyz jsem sel ze zakladky byl jsem absolutni outsider. Ctyrka vedle ctyrky. Na ucnaku to byl lepsi prumer a nakonec jsem byl na nastavbe premiant a odmaturoval s vyznamenanim. Jsem rad ze tehdejsi system nademnou nezlomil hul. Chapu, ze je ta tendence vetsinou opacna, ale mne zakladni skola uplne deprimovala. Svoje dite bych na ni nedal.
A kam by jste ho dal. Předpokládám, že máte předpoklady svého syna učit základům/znalostem ze ZŠ sám, aby se následně mohl vzdělávat dále (UŠ, SŠ...)
A jak "mi" Plago zabráníš, abych potenciálního studenta přijal na svou soukromou školu, co?! Důležité je přijmou, udržet do kdy? konce října shrábnout státní dotaci na studenta a školní rok a podnikání ve školství mi jede. Jó, to kdybych od státu na žáka dostal třeba jen 20% z toho co nyní už by to bylo prodělečné, protože rodiče ve většině případech by na školné neměli. Dobrý systém jste si vymysleli před lety, co? Totéž se týká i soukromých VŠ, které chrlí vzdělance.
Bylo by vyhazování peněz, aby žáci chodili 9 let do státem placené školy a nemohli pokračovat kvůli jedinému nepovedenému testu ve vzdělávání. Dalším problémem je nejistota dospívání. Testujeme žáka, který při odchodu ze střední školy už může být mentálně zcela jinde. A nakonec, některé základní školy jsou opravdu mizerné a žák to o té svojí netuší. Je to u nás totiž státní tajemství, nesmí se zveřejňovat. Pak propadne bez vlastního zavinění, i když by látku mohl dohnat během prvního roku. Celkově tedy nevidím vstupní testy jako dobrý nápad. Ztráta jednoho schopného vysokoškoláka se pro stát ekonomicky rovná ztrátě 20 dělníků. Není dobré šetřit zrovna tímto způsobem.
Vyhazování peněz je i snaha středoškolsky vzdělávat adolescenty, jejichž rodiče si buď odmítají připustit, že je jejich dítě, s prominutím, blbé jak troky a na nic jiného než na učňák se nehodí, nebo mají mylnou představu, že bez titulu nemůže být v životě spokojený a šťastný. A přitom by z nich mohli být třeba šikovní řemeslníci, kterých začíná být jako šafránu.