- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Souhlasit lze s tím, že výluk a zúžení je moc. Zbytek je strašná... blábol.
jak dlouho trvá průměrné zpoždění vlaku kvůli sebevrahům? A proč tak dlouho?
Škoda, že autor neporovnal třeba vlak z Chebu přes Plzeň, Prahu, Olomouc, Ostravu do Českého Těšína, a pak stejnou trasu autem. Papírově je to vlakem sice o hodinu delší, v praxi přinejmenším srovnatelné, pohodlnější a bezpečnější.
Jezdím vlakem a to celkem často. Výluky, to je běžná věc, je divné, když není. Jezdím 200 km vzdálenost, 3 přestupy minimálně 2x měsíčně tam a zpět . Mám zásadní připomínku k ceně jízdenky. České dráhy chtějí být in a udělali flexibilní ceny , jen nevím zda to není jen plánované zdražení . Když si koupím místenku na sedadlo do vlaku, kde vím, že může být problém si sednout, kdo mi zaručí , že jej stihnu a vlak jako přípoj před ním nebude mít zpoždění a to pak jako mám běhat po nadražích a chtít to vrátit a hledat po vlaku průvodčího, který mi to na jízdenku vyznačí, protože jinak to neplatí : Tak to mě štve víc jak ty výluky!!!!
tak kupujte lístek přes eshop a máte místenku v ceně
Tohle je článek od profesionálního novináře??
Před pár dny jsme jeli z Brna do Görlitz a zpátky. Do Německa jsme jeli přes Pardubice a Liberec, pričemž náhradní doprava byla z Hradce Králové do Staré Paky. Vlak z Liberce nám ujel, ale trať do Zittau je poměrně frekventovaná, takže jsme na další vlak nečekali dlouho. Cesta trvala necelých 8 hodin.
Zpáteční cestu jsme si udělali trochu pestřejší, protože jsme ji vlastně vymýšleli operativně za jízdy do Liberce. Zvolili jsme trasu přes Turnov, Mladou Boleslav a Kolín a kupodivu jsme ji zvládli za 6,5 hodiny.
Z toho vyplývá, že jezdit vlakem se musí umět a chce to mít trochu přehled o síti. Vše jsme si pak ověřovali v aplikaci Můj vlak. Mohli jsme si půjčit auto, jsem si jistý, že bychom byli v cíli dříve, ale nerad na silnici potkávám agresivní psychopaty, takže jsem měl ve vlaku možnost relaxovat, zdřímnout si, něco sníst nebo na něčem pracovat.
Další technickou bych měl k té ceně u jízdy autem. Pan redaktor vzal cenu benzínu a přepočítal to na kilometry. Kde je započítaná samotná cena auta, náklady za opotřebení pneumatik a ostatních provozních kapalin? Kdyby jste chtěli vypočítat skutečné náklady, koupíte auto dejme tomu za 300000 Kč, ujedete s ním 150000 km a pak ho dejme tomu prodáte v bazaru, řekněme za 50000, vyměníte 2x pneumatiky (a to nepočítám zimní), vyměníte 3x olej, filtry, doléváte kapalinu do ostřikovačů, chladícího systému ... a pak ten benzín nebo nafta (za předpokladu, že auto vydrží bez opravy těch 150000 km) ...
A nebo přičíst náklady na provoz podle ministerské vyhlášky, která řeší náhradu za použití soukromého vozidla k podnikání. Ta je 4,10 Kč na km + cena za spotřebované PHM (dle TP). Čili k té ceně uvedené v grafice ještě připočíst 4,10*297
ČR je zcela zablokovaná absencí základní infrastruktury. Pokud to nejde jinak, tak ať udělají 2 speciální zákony -o vlakové trati podél D1 a naopak -severní dálnici, tedy dostavba D35. A ať to má absolutní prioritu před 200 pandury a podobnými nesmysly, které nepotřebujeme a klidně ať se stát zadluží třeba 200 miliard - 5x se to ekonomicky vrátí! S tím tempem 3 km ročně sme v (_._)
Výsledek práce ANO na ministerstvu dopravy
Konečně někdo napsal, že silničáři neukončují omezovací značky a že skoro nekontrolují stav silnic-co se bordelu týče.