- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Kdo jede jak se má, nic neplatí. Zajímavé, že jsem 20 let neplatil pokutu.
Správně. Cha, ten co to psal nebyl v Rakousku nebo Itálii. Tam je rada před i za. A jaké "plní kasy"? Kdo jede slušně, žádnou kasu neplní.
Plní, slušnost nijak nesouvisí s tím že dá někdo radar a inkasuje.
Česká fízlovská republika by bylo mnohem presnejsi. Infrastruktura pekelna, ale radaru vside jak nas.anych. Jasne snazsi je vsechny flastrovat, nez resit aby veci fungovaly :(
A proč jedete rychleji než se smí a platíte? Nejste spíše sám blbý?
Výpalné za průjezd obcemi je bezpochyby výnosný džob. Třeba jen na břeclavské radnici, jeden jediný radar umístěný na výjezdu z obce směrem na Mikulov, uživí v pohodě pět úředníků včetně "ředitele tohoto odboru" .
No vidíte. A hned je možno zaměstnat 6 lidí, kteří by jinak neměli šanci se uživit poctivou prací.
Hlavní je aby ta pravidla dávala nejdřív smysl a až pak se můžou vymáhat. Bohužel minimálně polovina bus pruhů a dovolím si říct téměř všechny cyklopruhy v Praze svým umístěním prostě nedávají smysl. Další věc je že pokuty z podobných systémů chodí i půl roku od přestupku. Buď šlo o závažný přestupek a pokutuji hned (nebo max třeba do týdne) a nebo vůbec. Takhle si řidič kolikrát ani nevzpomene že tam jel, natož jestli pravidla porušil - jde jim jen o peníze.
Na Evropske jezdilo stejne nebo vice autobusu uz predtim, nez vedlo metro na Veleslavin a byly tam od okruhu k Veleslavinu nakresleny ty skvele pruhy pro bus. Pravidelne zacpy jsou tam pravidelne az od te doby, co tam ty pruhy jsou.
Cely problem zpozdeni busu a pravidelnych kolon je ve spatne navrzenem autobusovem nadrazi Veleslavin.
Staci, kdyz padnou zavory na kladenske zeleznici. V dusledku toho se ucpe cely vjezd a vyjezd na zastavky autobusum a s trochou stesti se nasledne zacpe i pravy pruh na Evropske, klidne na par minut, nez se Ceske Drahy uraci zavory zvednout (podle me je to furt na rucni ovladani, jinak nevim jak si vysvetlit zvedani nekolik minut po prujezdu vlaku).
Reseni je pritom pomerne jednoduche. Udelat odbocovici pruh na autobusove nadrazi jiz cca 200m smerem naletiste z Evropske tak, aby busy prijizdely tudy a pres krizovatku u prejezdu odjzideli jen pri odjezdu smer letiste. Hura autobusy nebudou mit zpozdeni a muzeme smazat i ty pitomy pruhy pro ne.
Btw. ten odbocovak tam byl uz pred vystavbou nadrazi k tehdejsi pumpe OMV..nechapu proc ho zrusili a vsechno nahnali pres tu krizovatku s uzkym hrdlem..
Prázdná kapsa je špatná. S ohledem na to, že u nás jsou celkové daně cca něco kolem 70%, pak to dává smysl. Je potřeba ty zbohatlíky s auty, náklaďáky a autobusy pořádně osolit. Myšleno okrást. Nemohu vyjádřit své myšlenky, ale ta kapsa není vůbec prázdná. Najděte ve Světě zemi s vyššími daněmi?
Ono to možná bude mít souvislost s tím, že by se stejně tak těžko hledala země s větším počtem politiků a úředníků na počet obyvatel. A ty holt musíte nějak uživit. Plus musí zbýt dost peněz na financování politických stran, předražené státní zakázky a především na "odklánění".
Problém je často nulový vztah mezi bezpečností a výběrčí kamerou. Zúžení na dálnici jsou úplně krystalický případ - pokud je tam vysoká hustota provozu, tedy vyšší nebezpečí nehody, nad limit se prakticky nedá v úsekovém měření dostat ani při prasáckém předjíždění.
Pokud je tam naopak prázdno, tak je i normální rychlost zcela bezpečná. Pokud by šlo o bezpečnost, tak tam nebude omezení rychlosti ale zákaz předjíždění, případně by tam jen kontroloval provoz policejní dron a nebezpečné předjíždění a vytlačování hlásil dopředu hlídce.
Ale to by bohužel JENOM zvýšilo bezpečnost provozu, bez výrazného finančního přínosu.
Takže podle toho co píšete by nikdo neměl ve zůžení pokutu dostat. Takže tam ten radar vlastně nikomu nevadí, nebo ano?
Zase budou diskuse na téma "je tam sice 80, ale já jel 110 a bylo to úplně bezpečné" ? A pak to někdo nezvládne a už to bezpečné nebude? I na úplně prázdném zúženém úseku tak ušetříte cca 40 vteřin. To fakt stojí za to.
A co kdyby ten radar kontrolovat třeba i šířku vozidel v levém pruhu. Většinou je omezena na 2,2m. Jo, málem bych zapomněl že jen málokterý řidič ví jak má vlastně široké auto (což je vidět hlavně na spěchajících SUV a dodávkách).
No ale když ti druzí uhnou tak je to vlastně bezpečné, že jo. Když uhnou.
Když neuhnou tak to stojí na 15 kilometrech.
Prostě, začít jezdit podle předpisů a plynule fakt není tak těžké. Pak se ty radary přestanou vyplácet. Přijedete sice o pár minut později, ale zase ušetříte na palivu.
Ale možná je to fakt těžké pochopit.
Asi jsem nostalgik. S láskou vzpomínám na dobu před 30 a více lety. Ulice bez retardérů každých 500 metrů, bez kamer a radarů na sloupech. Na dobu kdy řidič a auto nebyla sprostá slova. Když měřil policajt (pardon - příslušník SNB) rychlost, pak hezky musel za radarem ve křoví dřepět. Běžně se v provozu pohybovali. A jezdili jsme vesele a nakonec i bezpečně. Větší počet úrazů a nebo úmrtí byl převážně způsoben tehdejší nízkou bezpečností aut.
Jenomže tehdy nebyli státní i obecní politici tak nenažraní, vše bylo centrálně řízeno a ani na obcích se nemohlo tak "odklánět" jako dříve. Navíc tehdy, pokud neudělal nějaký průšvih, měl téměř jisté, že pokud nepovýší, svou funkci má nadosmrti. Dneska se každý starosta musí snažit voličům zalíbit, aby byl na další období zvolen. A to se nejlépe dělá z obecních peněz. A ty zase nejsnadněji získá z různých pokut. A tak se vymyslí parkovací zóny, nesmyslná omezení rychlosti, vjezdu, cedule začátku obce kilometr před první stavení a naopak konec obce kilometr za poslední. A pak se to osadí radary a penízky se sypou. Hned je z čeho odklánět a ještě se zalíbit voličům.
Kontrolovat bezpečnou vzdálenost - určitě! A navíc kontrolovat, jestli řidiči jedou v pravém pruhu, když je tam volno. Nebo jestli nepředjíždí nepovolenou rychlostí kamion nebo třeba kůň 120cítkou, když má na přívěsu 80 max.