Diskuze

Pozor na předpovědi expertů. Téměř jistě se mýlí

Každý den se objevují v televizích. Jejich výroky a předpovědi čteme v novinách. Jsou častými hosty rádií. Experti. Lidé profesně vysvětlující společenské jevy a předpovídající věci příští. Jak přesní ve svých predikcích jsou? Je užitečné jejich názorům věřit?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MV

mr.kluzo

20. 1. 2009 13:11
skvěle vyjádřeno, to by se mělo nechat vytesat do kamene.

0 0
možnosti
RD

robirob

20. 1. 2009 10:54
Parada, zupa clanek

a zpusob zhodnoceni v tom zaveru opravdu pekne koreluje s tim obsahem :-)

0 0
možnosti
P

prngrr

19. 1. 2009 23:47
Super

Třeba já miluju ty finanční analytiky - kdyby byli opravdu takovými experty, tak nebudou plácat nesmysly do televize a do novin, ale půjdou za vlastní prachy na burzu a vydělají miliony ...

Všechno to jsou zpětní analytici - ale nějakou omáčku, proč se něco stalo, to dá dohromady každej druhej

0 0
možnosti
VM

Dědeček Vševěd

19. 1. 2009 19:43
"Expertům" chybí ...

... normální selský rozum. :-/

0 0
možnosti
MV

mr.kluzo

20. 1. 2009 13:10
Re: "Expertům" chybí ...

myší rozum ;-D

0 0
možnosti
KK

moebius

19. 1. 2009 17:24
jiný přístup

existuje ještě jiný přístup, dnes málo aplikovaný, ale s obrovským potenciálem. Využívá tzv. samonaplňující se předpovědi, když se něco stane právě proto, že to bylo předpovězeno. Využijme to, předpovídejme nějakou pěknou budoucnost. Když si jako lidstvo uvědomíme, co skutečně chceme a jakým životem chceme žít, je dost pravděpodobné, že se naše plány uskuteční a vize, které to předpovídaly,se naplní.

Takže co tak pěkného předpovědět? Chceme žít na planetě, kde je mír, čisté životní prostředí, kde každý je podporován ve svém životě a může rozvíjet své talenty, kde jsou zdraví a bohatí lidé, kteří žijí v zájemné harmonii, soucitu a lásce, jeden druhého podporuijí a společně budují dobré místo k životu.

Trouchám si předpovědět, že právě takovou máme budoucnost :-)

0 0
možnosti
K

krajtl

19. 1. 2009 15:48
ideologická předpojatost 2

experti jsou překvapeni tím, že přišla krize... kdyby četli Marexe, věděli by o ní už stopadesát let dopředu...

(jenom mě proboha nekamenujte za nějaký komunismus, to s tím má pramálo co společného)

0 0
možnosti
K

krajtl

19. 1. 2009 15:40
ideologická předpojatost

zámerné klamání, anální alpinismus... atd. ...to jsou skutečné příčiny toho, proč jsou předpovědi "expertů" horší než náhoda.

U médií se prostě udrží spíše ten, kdo neříká "císař je nahý"   skuteční experti byli pro pravdomluvnost dávno vyhozeni.

Proč myslíte, že nám pořád předhazují ke studiu "komunistické zločiny"

odvádí to pozornost před novodobou cenzurou, totalitarizmem a mediální manipulací, která je mnohem účinnější než kriminály.

Dokud budou "experti" ctít autoritu jako nejvyšší pravdu, namísto hledání pravdy jako nejvyšší autority, (jako to dělají exaktní vědci) budeme klamáni.

0 0
možnosti
MV

mr.kluzo

20. 1. 2009 13:14
Re: ideologická předpojatost

malá oprava, pro slovo anální by se hodilo spíše slovo speleologismus, než alpinismus. ;-D;-D;-D, jinak souhlasím s tebou. Bohužel pro všechny zaslepence je tento článek příliš dlouhý, než aby si ho vůbec přečetli, natož, aby se nad ním zamysleli.

0 0
možnosti
J

janovlk

19. 1. 2009 12:58
Jsou to experti?

Obávám se, že ti "experti", kteří se objevují v médiích jsou vším jiným než odborníky. Mám v živé paměti rok 1999 a názory "expertů" na "problém roku 2000". Ti lidé se často rozpovídali (rozepsali) a prozradili, že nemají ani nejmenší tušení, jakou roli má software v počítači, jak fungují elektronická zařízení. Od té doby expertům v médiích nevěřím.

Souhlasím, také tento článek považuji za vynikající.

JV

0 0
možnosti
AM

Alexander Mikoláš

19. 1. 2009 2:43
příjemné překvapení

Tedy je to v podstatě smutné, ale tento článek je po dlouhé době první smysluplnou věcí, kterou na českých serverech čtu. Díky.

0 0
možnosti
UB

Chytracisko

18. 1. 2009 19:21
Co to je za bláboly?

má-li si zákazník vybrat mezi smlouvou hradící zdravotní náklady vzniklé "z jakéhokoliv neúmyslného důvodu“..... no to by byl magor aby nebral variantu A, ne?

A volba mezi "o část úspor přijdou" a "o část úspor přijdou kvůli vedení" je vždy pravděpodobnější varianta A, to je jasné, je více obecná. Jestli opravdu většina lidí vollí spíš B, tak to asi nemají základy logického uvažování :-(

0 0
možnosti