Diskuze

OBRAZEM: Vrtulníky Chinook budou sloužit sto let, věří jejich výrobce

Jedním z nejvýznamnějších amerických vojenských vrtulníků je transportní CH-47 Chinook. V září 2021 uplynulo již šest dekád od vzletu jeho prototypu. Stroj zraje jako víno a díky průběžně vznikajícím modernizovaným verzím je konec ostré služby vrtulníků této typové řady v nedohlednu. Připomeňme si ikonický držák bohatou sadou komentovaných fotografií.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Daleko zajímavější je první "tryskáč" v Německu

Messerschmitt Me 262 který poprvé vzlétnul v létě r. 1942

a přesto Hitlrerovi válku nevyhrál.

Jeho výroba skončila v Německu v r. 19511 a v Československu Avia (S92) Turbina v r. 1951[>-] Zrovna prohlížím jeho velkou kvalitnní fotografii i s výsostnými znaky.

0 1
možnosti

"první "tryskáč" v Německu" byl Heinkel He 178. Před Me 262 letěl v Německu ještě Heinkel He 280.

7 0
možnosti

http://www.flugzeuginfo.net/acimages/yak24_peterdejong.jpg

Pro porovnání je tu obrázek JAK24 z konce padesátých let.

Porovnávat ale jistě nelze. To jsou opravdu staré generace. Spíše je to zajímavost.

0 0
možnosti

K67a20r81l 20R79i28e23g26e18l

27. 9. 2021 19:10

Jakovlev nikdy předtím vrtulníky nedělal, na sověty tam bylo příliž mnoho komplikovaných převodovek, ložisek, neovládali torzní tlumiče kmitů atd.atd.

1 0
možnosti

Podobný pokus v SSSR konstrukční kanceláře Jakovleva - Jak-24 dopadl dost neslavně. Jeho doslova utopickou verzi s turbínami Jak-24P prodávala u nás jako kit východoněmecká firmA VEB PLASTICARD.

2 0
možnosti
Foto

12 rokov som pracoval v UK. A často blízko mesta Aldershot- Odiham. Tam mali tieto vrtulníky základňu a tiež odvelové stredisko vojakov do Afganistanu. Prelietali mi nad hlavou. Vždy som sa rád na ne pozrel.

4 1
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
0 25
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
0 1
možnosti

Vrtulník vskutku užitečný a i trochu hezký. Kdysi,asi tak 20 let zpátky, jsem četl v L+K rozhovor s pilotem, mechanikem a prostým vojákem kteří jej potkali ve Vietnamu. Vzpomínám si že pilot si stěžoval na špatný výhled, špatnou stoupavost a velmi špatné manévrování v blízkosti všeho vyššího. Jinak jej hodnotil pozitivně. Mechanik byl spokojen s přístupem k motorům. Voják jej hodnotil špatně protože často nepřiletěl, nebo je nemohl nabrat kvůli velikosti a také v něm byli snadný cíl. Pak tam bylo psáno, a to mi utkvělo v paměti že časté nehody byly že ta letu upadl list rotoru a vrtulník havaroval. A také že mu říkali "Shithook". Ale to bylo tehdy. Dnes je to už podle článku a fotek jiný stroj.

Díky za článek R^

11 0
možnosti

Všechny modely letadel "na západě" jsou dnes neustále průběžně modernizovány každým výrobcem na základě velmi vypracovaného sběru dat z jejich provozu, opravárenských "shopů", námitek posádek, pečlivým vyhodnocováním nehod atp.atp. Děje se tak systémem převedení této činnosti - speciální servisńí organizaci, která "prodává" každý nápad formou zlepšovacího projektu výrobci. Tím pádem je u něj zabráněno vzniku "konfliktu zájmů" a výsledkem je neustálé zvyšování spolehlivosti, životnosti a provozní nenáročnosti.

0 0
možnosti