- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Proč se to pořád zbytečně rozebírá, když mnozí odborníci řekli, že bychom prohráli? Hrát si teď po tolika letech na hrdiny je typicky čecháčkovské.
Pane Vostřák, zkuste si něco přečíst o československé armádě. Tanky LT-35 byly mnohem lepší než německé Pz.I a II, téměř rovnocenné s Pz.III. MB-200 byly slušné noční bombardéry, a se stíhací eskortou Avií by zvládli s vyššími ztrátami i pár nouzových denních akcí (například proti průlomu), měly slušnou výzbroj, odolnost i chráněné nádrže. Bf-109B, He-51 nebo Ar-68C se dvěma kulomety by je těžko mohly decimovat. Bombardéry nemají šanci jen tehdy, když je výzbroj stíhaček o řád vyšší (20 mm děla proti 7.92 kulometům, 1 kulomet proti 6) a když bombardér letí dlouho (desítky minut) nad nepřátelským územím. Právě noční nálety MB-200 na Berlín, Vídeň a Norimberk mohli přinutit Hitlera k odvetnému bombardování českých měst, což by Luftwaffe připravilo o významné zásoby paliva a pum, kterých neměli nazbyt.
Vážení, kraviny o možném střetu jsou naprosto směšné. Jak ukazuje jeden politicky film o naší armádě asi z roku 1938, jehož závěrem je, že jezdec na koni je více než tank. Ne, fikce o naší moderní armádě. Rok 1938, předchozí zkušenost z války ve Španělsku a naše armáda? Tanky moderní tak v roce 1930, letectvo, to co nás mohlo opravdu ochránit, katastrofa. Pouze moderní pěchota a to z řadou otazníků. Pokud zde byla hrozba řadu let, nebyla reakce.... a proč? Fikce první republiky... prostě se kradlo stejně jako dnes, hrozba nehrozba a už by to měl někdo říci natvrdo.
Proto se ty nemoderní tanky vyráběly do roku 1942?
Škoda že MNO nenasypalo peníze do letectva a větších počtů tanků místo do statického opevnění postaveného většinou na nepřátelském území , jen to potvrzuje pravidlo že generálové se chystají na minulou válku .
A ta letadla a tanky by snadno vyráběli z betonu jako to opevnění?
MB byly zastaralé.
Ale rozflákat nádraží v Linci v noci by zvládly.
Výhoda je, že nás to ted trápit nemusí, nemáme ani těžké ani lehké či jakékoliv jiné bombardéry, stejně tak jako jakékoliv jiné reálně použitelní zbraňové systémy.
Tak kde vlastně skončily?
U Luftwaffe jako cvičné pro výcvik letu za snížené viditelnosti, od roku 1940 šrotovány Letovem v Olomouci. Dvanáct kusů Němci prodali Bulharsku, kde jim říkali Buchal, Výr. Fotka je ve třetím díle brožury Air Power of the Kingdom of Bulgaria. Na rozdíl od B.71 a B.534 jsem je nenašel ve stavu žádné bulharské peruti, takže nejspíš sloužily jako podpůrné a cvičné. Jan Krumbach v monografii z edice Triáda zmiňuje také několik strojů předaných Chorvatsku, ale v knize Hravatsko ratno zrakoplovstvo u drugome svjetskom ratu na rozdíl od Avia-Fokkerů F.VIII, F.IX a F.39 zmíněny nejsou.
Děkuji za článek o tomto typu v československém letetctvu.Pár československých letců si později zalítala ve Francii s jeho nástupcem Marcel Bloch MB 210,třeba Vilém Bufka zminuje bojový let s tímto autobusem ve Francii,který dopadl trochu neslavně.Ale na ty noční útoky by možná vydržel.Čs.bombardovací letci se na noční létaní cvičili a taky soudím podle toho,že třeba za Francouzské kampaně jiné létající autobusy a to Amioty 143 napadali v noci nepřátelská letiště,dopravní uzly či mosty a vedli si překvapivě dobře a s celkem malými ztrátami.Přes den asi né,ale v noci si MB 200 mohl vést celkem slušně.Možná je to taky o typu letadla,nikde jsem nezjistil jaké byly ztráty ve Francouzské kampani Marcel Blochů MB 200 či 210 oproti již zminovaným Amiotům 143,které byly docela malé oproti bojovým úspěchům tohoto typu.
Odhodlané posádky by němečtí stíhači sestřelovali jako zajíce, podobně jako tomu bylo u TB 3 v Rusko v létě 1941. Jejich bojové nasazení by bylo asi časově stejně dlouhé, jako dnešních našich tanků.Bohužel, naše letectvo i díky laxnímu přístupu MNO bylo o třídu horší, než německé ve výkonech a o několik tříd v počtech
Čtyřicátý první nebyl rok 38 a taky se s těmito stroji počítalo pro noční nálety.Jak už jsem psal v jiném příspěvku,tak podobné krabice Amioty tyto nálety zvládali přinejmenším slušně s odhodlanými Francouzskými letci ve Francouzské kampani.