Diskuze

Naše těžké bombardéry byly mizerné, ale jejich osádky k boji odhodlané

Nejtěžšími stroji československého letectva byly v září 1938 bombardéry Aero MB.200, které patřily mezi to nejhorší, co mohla ohrožená republika proti nepříteli nasadit. Na historický úkol s těmito stroji s nízkou bojovou hodnotou však čekaly osádky s vysokým bojovým odhodláním. Marně.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J27a77n 55G78o42e35t34z

29. 9. 2018 15:34

Proč se to pořád zbytečně rozebírá, když mnozí odborníci řekli, že bychom prohráli? Hrát si teď po tolika letech na hrdiny je typicky čecháčkovské.

0 4
možnosti

M30a60r67t14i24n 15H11o92k47r

29. 9. 2018 15:38

Hanzi tobě do Čechů je velký hov....

1 1
možnosti

Pane Vostřák, zkuste si něco přečíst o československé armádě. Tanky LT-35 byly mnohem lepší než německé Pz.I a II, téměř rovnocenné s Pz.III. MB-200 byly slušné noční bombardéry, a se stíhací eskortou Avií by zvládli s vyššími ztrátami i pár nouzových denních akcí (například proti průlomu), měly slušnou výzbroj, odolnost i chráněné nádrže. Bf-109B, He-51 nebo Ar-68C se dvěma kulomety by je těžko mohly decimovat. Bombardéry nemají šanci jen tehdy, když je výzbroj stíhaček o řád vyšší (20 mm děla proti 7.92 kulometům, 1 kulomet proti 6) a když bombardér letí dlouho (desítky minut) nad nepřátelským územím. Právě noční nálety MB-200 na Berlín, Vídeň a Norimberk mohli přinutit Hitlera k odvetnému bombardování českých měst, což by Luftwaffe připravilo o významné zásoby paliva a pum, kterých neměli nazbyt.

4 3
možnosti

Vážení, kraviny o možném střetu jsou naprosto směšné. Jak ukazuje jeden politicky film o naší armádě asi z roku 1938, jehož závěrem je, že jezdec na koni je více než tank. Ne, fikce o naší moderní armádě. Rok 1938, předchozí zkušenost z války ve Španělsku a naše armáda? Tanky moderní tak v roce 1930, letectvo, to co nás mohlo opravdu ochránit, katastrofa. Pouze moderní pěchota a to z řadou otazníků. Pokud zde byla hrozba řadu let, nebyla reakce.... a proč? Fikce první republiky... prostě se kradlo stejně jako dnes, hrozba nehrozba a už by to měl někdo říci natvrdo.

4 12
možnosti

Proto se ty nemoderní tanky vyráběly do roku 1942?

6 0
možnosti

J77a68n 25H44r52b94á26č

28. 9. 2018 19:56

Omlouvám se, chtěl jsem dát plus...

0 0
možnosti

Škoda že MNO nenasypalo peníze do letectva a větších počtů tanků místo do statického opevnění postaveného většinou na nepřátelském území , jen to potvrzuje pravidlo že generálové se chystají na minulou válku .

4 4
možnosti

A ta letadla a tanky by snadno vyráběli z betonu jako to opevnění?

1 0
možnosti

D57a78v44i13d 42D71u20š20e17k

28. 9. 2018 12:05

MB byly zastaralé.

Ale rozflákat nádraží v Linci v noci by zvládly.

13 0
možnosti

Pokud by ho našli.......

8 0
možnosti

Výhoda je, že nás to ted trápit nemusí, nemáme ani těžké ani lehké či jakékoliv jiné bombardéry, stejně tak jako jakékoliv jiné reálně použitelní zbraňové systémy.

6 12
možnosti

Tak kde vlastně skončily?

0 0
možnosti

U Luftwaffe jako cvičné pro výcvik letu za snížené viditelnosti, od roku 1940 šrotovány Letovem v Olomouci. Dvanáct kusů Němci prodali Bulharsku, kde jim říkali Buchal, Výr. Fotka je ve třetím díle brožury Air Power of the Kingdom of Bulgaria. Na rozdíl od B.71 a B.534 jsem je nenašel ve stavu žádné bulharské peruti, takže nejspíš sloužily jako podpůrné a cvičné. Jan Krumbach v monografii z edice Triáda zmiňuje také několik strojů předaných Chorvatsku, ale v knize Hravatsko ratno zrakoplovstvo u drugome svjetskom ratu na rozdíl od Avia-Fokkerů F.VIII, F.IX a F.39 zmíněny nejsou.

4 0
možnosti

Děkuji za článek o tomto typu v československém letetctvu.Pár československých letců si později zalítala ve Francii s jeho nástupcem Marcel Bloch MB 210,třeba Vilém Bufka zminuje bojový let s tímto autobusem ve Francii,který dopadl trochu neslavně.Ale na ty noční útoky by možná vydržel.Čs.bombardovací letci se na noční létaní cvičili a taky soudím podle toho,že třeba za Francouzské kampaně jiné létající autobusy a to Amioty 143 napadali v noci nepřátelská letiště,dopravní uzly či mosty a vedli si překvapivě dobře a s celkem malými ztrátami.Přes den asi né,ale v noci si MB 200 mohl vést celkem slušně.Možná je to taky o typu letadla,nikde jsem nezjistil jaké byly ztráty ve Francouzské kampani Marcel Blochů MB 200 či 210 oproti již zminovaným Amiotům 143,které byly docela malé oproti bojovým úspěchům tohoto typu.

5 0
možnosti
Foto

Odhodlané posádky by němečtí stíhači sestřelovali jako zajíce, podobně jako tomu bylo u TB 3 v Rusko v létě 1941. Jejich bojové nasazení by bylo asi časově stejně dlouhé, jako dnešních našich tanků.Bohužel, naše letectvo i díky laxnímu přístupu MNO bylo o třídu horší, než německé ve výkonech a o několik tříd v počtech[>-]

6 5
možnosti

Čtyřicátý první nebyl rok 38 a taky se s těmito stroji počítalo pro noční nálety.Jak už jsem psal v jiném příspěvku,tak podobné krabice Amioty tyto nálety zvládali přinejmenším slušně s odhodlanými Francouzskými letci ve Francouzské kampani.

11 0
možnosti