- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Zatím předvedl jen opakování letu SpaceShipOne z léta 2004 s trochu větším nosičem i strojem. Na rozdíl od SS1 se ale nad 100 km ještě nedostal. Po tragédii Enterprise v roce 2014 mu trvalo hodně dlouho znovu vzlétnout s Unity. Za minulý rok stihl jen 4 motorové lety. Aby získal certifikát FAA, bude jich muset uskutečnit několik desítek, to příští rok nejspíš nestihne. Takže komerční skoky s 1 hodinou stoupáním podvěšený pod letounem, pak raketový skok a 5 minut beztížného stavu s nakouknutím do vesmíru asi až 2020. Americká FAA (a USAF) uznává hranici vesmíru jako 50 mil (80,5 km). Mezinárodní letecká federace (FAI) uznává tzv. Karmánovu linii ve výšce 100 km. Aby se i ostatní mohli dostat na skok do vesmíru, jsou snahy o snížení hranice Karmánovy linie někam k 80 km. Není to klasická kosmonautika s lety na orbitě, ale skoky do vesmíru pro turisty (jen málo jich mělo 20-30 miliónů USD na týdenní let k ISS, navíc posledních pár let nebyly volné sedačky v Sojuzech). Od roku 2020 by zase měli být k dispozici - NASA příští rok začne létat s CrewDragonem a CST-100.
Tak to bude brzo na obezne draze dost tesno...nastupce raketoplanu https://www.youtube.com/watch?v=AxjzHgrzhoc uz pojizdi...
80 kilometrů není podle mezinárodních konvencí (vnější) vesmír, navíc je otázka, jak to bude létat, až tam narvou dalších několik stovek kilo nákladu. Jenže Bezos jde celkem systematicky vpřed, tak musí i Branson něco ukázat.
Máte to v článku, létat komerčně se bude do výšky 105 km. A hádám, že vědí, co dělají.
Branson - Bronson.. opravte si doprčic ty jména..o někom píšete a ani nevíte jak se jmenuje.
Každý takový pokus o zjednodušení a zekonomičtění cesty do vesmíru si zasluhuje velkou úctu. Zvlášť pokud to vyvíjí za zlomek ceny státních agentur.
Není to žádný pokus o zjednodušení a zekonomičtění cesty do vesmíru. A právě proto je to za zlomek ceny. Technologií a výkony je daleko za raketou V2 z 2. světové války. Je to jen a jen komerčně výdělečný projekt na let po parabolické trajektorii pro několikaminutový zážitek stavu beztíže. Taková trochu dražší a lepší pouťová atrakce pro milionáře.
to jim na vrakovisti letadel v mohavske pousti nenasli jako nosic nic lepsiho ? Alespon nejakou starsi ojetou DC 10 ? Kdyz uz nemaji na 707 ?
Na nákladní starty si koupili starou 747...
Ve srovnání s ostatními pouťovými atrakcemi je to daleko silnější zážitek.
Zdálo se mi to, nebo v čase 1:44 něco rychle přeletělo před lodí od "spoda nahoru"? Ale sakra rychle!
Kus toho smetí (led, nějaká izolace, zbytky paliva?) co vypadává z motoru po ukončení jeho zážehu. Vzhledem k tomu, že celá loď rotuje, tak to v tom okamžiku vypadá jako že letí nahoru, ale ve skutečnosti budou mít podobnou trajektorii.
Hovořit o VSS Unity v mužském rodě - zní hodně divně.
A popravdě je to špatně v češtině i v angličtině.