- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ja jsem Muskovi vozil ze statu Michigan do te jeho fabriky v Californii do mesta Fremont casti karoserie a jine veci ,ze kterych tam v te sve fabrice montuje auta Tesla. Byl sem tam asi 10 az 15 X a casto jsem mel problem zajet do te spravne haly ,kde ty nejake casti potrebujou. Mel sem na traileru nalozene produkty ruzneho druhu ,tak jsem vzdy zajel do jedne haly ,tam vzali 3 palety ,pak do druhe ,tam vzali 5 palet a tak to pokracovalo nez jsem byl prazdny . Ovsem temer vzdy z mne nejakeho neznameho duvodu , jsem mel na shipping papirech napsane neco spatne,spatnou halu . Vetsinou nejakej debil v Michigen to popletl a ja pak jezdil jak dalsi debil po cele Muskove fabrice a hledal tu spravnou halu . No jo vzpominky ,ale slapalo jim to tam teda pekne ,kazdy den neco okolo 100 trucku ( kamionu ) mozna i vic se mu tam vykladalo a nemel tam zadne sklady do zasoby ,prakticky vse co se ten den dovezlo , uz dalsi den brali na montazni linku . Jinak frajer typek , to co dokazal on , tak momentalne na Zemi asi neni nikdo podobnej . Zalozil PayPal , SolarSity , Hyperloop , Teslu, SpaceX , a prakticky ve vsem byl uspesny . Dnes patri mezi tech par multimiliardaru v dolarech a jeden cas snad dokonce ten zebricek vedl
Je to úžasná doba. Sledovat tohle prakticky v přímým přenosu je super...
Booster je až neskutecnej a co teprve až na něj nasadej Starship, už dlouho jsem se na nic tak netěšil...
Opravdu bude ten Raptor mít o 25-50 % vyšší tah nebo "jen" TWR?
Opravdu tah. Standardní Raptor má tah 200–210 tun, zatímco ten zjednodušený má mít tah 250–300 tun.
Nechápu, proč všechny velmoci vrážejí tolik úsilí a peněz do vývoje hypersonických střel. Vždyť podle tohoto článku stačí použít vyřazenou raketu.
Protože vojenské střely musí jít dlouho (roky) a jednoduše skladovat ve stavu, kdy k odpálení stačí velmi krátká doba (řádově minuty), ideálně v polních podmínkách. Efektivita a cena je druhořadá.
Start kosmické rakety se připravuje mnoho hodin a vyžaduje velké technologické zázemí spolu se zásobami paliva, které se dlouhodobě skladuje špatně. Podstatná je efektivita. Skladovatelnost a okamžitá pohotovost jsou druhořadé.
Nikdy mi to nedošlo, ale to Gwynne Shotwell je super jméno pro řiditelku SpaceX
Něco jako agenta Šukwellová , nebo Radana Chuja a tak?
Technické prostředky na to máme už teď, malé sondy už cestu na Mars a zpět dokázaly. Jde jen o to doladit technické detaily tak, aby to lidská posádka přežila, a následně se zase živá vrátila zpět na Zemi. Je to obtížné, mnohem mnohem více obtížnější než s těmi malými sondami, ale není to nemožné.