Diskuze

Tatry na Technetu: první byla zubačka parní, po dlouhé vakanci elektrická

Ke komerční dopravě „pravěkých“ turistů do lůna Vysokých Tater mohly zpočátku posloužit pouze hipomobilní fiakry. Ale s končícím stoletím páry se začala objevovat i technika nezávislá ve svém pohybu na problematické síle zvířat. Jedním z takových dopravních prostředků byla ozubnicová železnice z roku 1896 do osady Štrbské Pleso. A v roce 1970 vznikla na stejném místě zubačka elektrická.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J12o90z85e75f 94T77i68c46h80ý

23. 7. 2022 13:54

V 1896 zacala prevadzku aj zubacka v Tisovci.

Na nej sa tiež da dodnes povoziť a to aj na historickom parnom vlaku.

0 0
možnosti

Hezké počtení. Jen mi tam chybí informace, co se stalo s těmi úžasně zachovalými původními jednotkami.

0 0
možnosti

Nemám to overené, ale jedna z nich šla späť do Švajčiarska (do ich múzea), jedna šla do depozitu u nás. Ďalšie tri - o nich zatiaľ sa nevie, kde sú, ale je predpoklad, že minimálne jedna bude v Poprade. Celkovo ich bolo 5 - značené 405.953-1 až 5.

1 0
možnosti

Už su tak zblblé, že sem četl : po druhé vakcinaci 😁 jinak dobrej článek

0 0
možnosti

Jako kluk jsem byl hrdý na mého otce který tuto el. zubačku sledoval po dobu "přestavby" a pak nakonec byl jedním z těch co ji schvalovali do provozu :-)

0 0
možnosti

J51a84n 33M80r96s37k10o22š

17. 7. 2022 4:58

Mašinky byly na prázdninách. Přece nemohl napsat, "po dlouhé přestávce, pauze...", to by bylo dost všední, že...;-)

3 0
možnosti

Kde autor článku Radek Folprecht vyhrabal výraz vakance? Ví vůbec co to znamená? Znehodnotil si tím celý článek a je za blba. 8-o

2 15
možnosti

Samozřejmě, že to ví, a proto se ho nebojí použít ani v tomto přeneseném významu.

14 2
možnosti