- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Teorie je pěkná, ale vždycky si vzpomenu, že podle vědců klepala např. jaderná fúze na dveře už v šedesátých letech... (tatínek byl jaderný vědec, takže mi o tom jako dítěti vyprávěl...)
To je trochu rozdíl. Tento akumulátor už skutečně jako laboratorní prototyp funguje, což se o fúzní elektrárně nedá říct, protože zatím všechny fúzní reaktory víc energie spotřebují než vyrobí a neudrží stabilní trvalý chod. U těch baterií jde už jen o vývoj technologie výroby, která by byla použitelná v průmyslovém měřítku a současně zachovala dostatečně dlouhou životnost a bylo to levné.
Takových článků už to bylo a kde nic tu nic. Už už už je to za dveřma........ a pořád nikdo nepřichází.
Podobné oslavné články o bateriích s přelomovou technologií, které budou BRZY vyráběny v ohromném množství za pakatel čtu posledních 40 let každý týden...
to je fajn, ale z teto slepe cesty vyvoje uz se nic zavratneho vymyslet nepodari, par dilcich zlepseni, par procent kapacity a tot vse.
dokud nebude mit hustotu energie alespon srovnatelnou s hustouto energie v palivech, cela tato hra je ztrata casu.
Píšete o hustotě energie ve fosilních palivech, jenže z té energie dokážete přeměnit na pohyb slabých 25%. Nějaký vývoj ve spalovacích motorech se očekávat nedá, pár dílčích zlepšení, pár procent. To vše za cenu stále vyšší složitosti a poruchovosti. Jasně slepá cesta vývoje.
Kdepak máme HE3DA? Kolik že vybral Prus miliard a jak dlouho již měl vyrábět o 106? Nemám nic proti českým hlavám ale třeba v Číně na tom pracuje 1000 špičkových inženýrů s rozpočtem 1000000x vyšším.
Čas od času pustí nějakou zprávu, aby penězovod nevyschl. Místní pozorovatelé hlásí, že továrna za miliardy se staví. Pomalu, aby to vydrželo a vypadalo, že něco pokračuje. Nicméně za ty peníze je k dispozici několik vzorků ke změření. Třeba na ČVUT měřeno s výsledkem, že žádný zázrak se nekoná. Nevýhod není málo. Už se konal. Ty prachy. Fyzika je prostě proti.
Takže další směr vývoje baterií, který má potenciál. Možná z toho něco v budoucnu bude, možná také ne. V podstatě nařízená elektromobilita má ovšem expandovat vysokou rychlostí, která není v souladu s realitou (cena/dostupnost baterií/použitelnost). Ani recyklace není vyřešena.
Recyklace vyřešená je, jen není pořádně co recyklovat, většina baterií pořád jezdí.
Podle mě by těch 350 cyklů mohlo stačit, pokud by baterie měla skutečně třeba 5x vyšší kapacitu při stejné velikosti a hmotnosti jako současné a byla by tak v autě k dispozici celková kapacita 300kWh. Jeden nabíjecí cyklus by tak mohl stačit například na 1200km a to by celkem stačilo na 400 000km, to pak jde auto stejně komplet do šrotu, baterie nebaterie.
A pokud by ta baterie nepotrebovala moc cennych kovu, nemusela by byt tak draha a i lepe recyklovana...
Baterie mají super vlastnosti ,ale zatím majímhodně omezenou životnost. Snad to nějak vyřeší. Mezi těmi ořevratnými bateriemi co o nich obden píší musí alespoň jedna uspět.
A s tím mrazovým zpracováním. Je to netradiční, ale proč by to nemohlo fungovat komerčně. Když se na to uzpůsobí výroba.
Tak omezená životnost... několik tisíc cyklů... rok má 365 dní. Co dnes vydrží 10-20 let?
S tím mrazem máte pravdu, jsou komplikovanější výroby. Na tohle byl dobrý Wichterle, měl čuch na to jak udělat výrobu kontinuální i tam, kde se zdálo, že to nejde.
Spíš mě zarazilo "S měřením jsme přestali, abychom nezabírali naše omezené testovací kapacity." Tedy v elektronice nejsem rozhodně žádný guru a měřák na accu, který bych si postavil by parametry určitě nebyl žádný výkřik z techniky, ale jako fanda bych si to vzal radši domů a ty testy dodělal, než bych s tím švihl někam do kouta. Tohle mi hlava nebere.
Navíc, první, co Tesla udělala, byla automatizace masivního testování článků. Až to měli, tak teprve začali bádat. A tady se hoši zřejmě bijou o jeden měřák.