Diskuze

Využijí Norové český patent pro výrobu výkonnějších baterií?

Levnější, výkonnější i ekologičtější náhradu ze dnešní baterie vyvíjí celá řada týmů po celém světě. Svým dílem by chtěli přispět i čeští vědci, například Tomáš Kazda z brněnského VUT a jeho kolegové.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

P62e78t96r 73Š55r76a91i65e33r

29. 4. 2021 11:00

Teorie je pěkná, ale vždycky si vzpomenu, že podle vědců klepala např. jaderná fúze na dveře už v šedesátých letech...;-);-D (tatínek byl jaderný vědec, takže mi o tom jako dítěti vyprávěl...)

0 0
možnosti
Foto

To je trochu rozdíl. Tento akumulátor už skutečně jako laboratorní prototyp funguje, což se o fúzní elektrárně nedá říct, protože zatím všechny fúzní reaktory víc energie spotřebují než vyrobí a neudrží stabilní trvalý chod. U těch baterií jde už jen o vývoj technologie výroby, která by byla použitelná v průmyslovém měřítku a současně zachovala dostatečně dlouhou životnost a bylo to levné.

0 0
možnosti

Takových článků už to bylo a kde nic tu nic. Už už už je to za dveřma........ a pořád nikdo nepřichází.

3 1
možnosti

Podobné oslavné články o bateriích s přelomovou technologií, které budou BRZY vyráběny v ohromném množství za pakatel čtu posledních 40 let každý týden...;-D

4 0
možnosti

to je fajn, ale z teto slepe cesty vyvoje uz se nic zavratneho vymyslet nepodari, par dilcich zlepseni, par procent kapacity a tot vse.

dokud nebude mit hustotu energie alespon srovnatelnou s hustouto energie v palivech, cela tato hra je ztrata casu.

1 2
možnosti

Píšete o hustotě energie ve fosilních palivech, jenže z té energie dokážete přeměnit na pohyb slabých 25%. Nějaký vývoj ve spalovacích motorech se očekávat nedá, pár dílčích zlepšení, pár procent. To vše za cenu stále vyšší složitosti a poruchovosti. Jasně slepá cesta vývoje.

1 0
možnosti

Kdepak máme HE3DA? Kolik že vybral Prus miliard a jak dlouho již měl vyrábět o 106? Nemám nic proti českým hlavám ale třeba v Číně na tom pracuje 1000 špičkových inženýrů s rozpočtem 1000000x vyšším.

3 0
možnosti

J28o10s53e40f 78Z46e80m31a71n

26. 4. 2021 19:31

Čas od času pustí nějakou zprávu, aby penězovod nevyschl. Místní pozorovatelé hlásí, že továrna za miliardy se staví. Pomalu, aby to vydrželo a vypadalo, že něco pokračuje. Nicméně za ty peníze je k dispozici několik vzorků ke změření. Třeba na ČVUT měřeno s výsledkem, že žádný zázrak se nekoná. Nevýhod není málo. Už se konal. Ty prachy. Fyzika je prostě proti.

3 0
možnosti

Takže další směr vývoje baterií, který má potenciál. Možná z toho něco v budoucnu bude, možná také ne. V podstatě nařízená elektromobilita má ovšem expandovat vysokou rychlostí, která není v souladu s realitou (cena/dostupnost baterií/použitelnost). Ani recyklace není vyřešena.

7 1
možnosti

Recyklace vyřešená je, jen není pořádně co recyklovat, většina baterií pořád jezdí.

https://elektrickevozy.cz/clanky/volkswagen-zacal-recyklovat-baterie-elektromobilu-plany-maji-velkolepe

3 0
možnosti

Podle mě by těch 350 cyklů mohlo stačit, pokud by baterie měla skutečně třeba 5x vyšší kapacitu při stejné velikosti a hmotnosti jako současné a byla by tak v autě k dispozici celková kapacita 300kWh. Jeden nabíjecí cyklus by tak mohl stačit například na 1200km a to by celkem stačilo na 400 000km, to pak jde auto stejně komplet do šrotu, baterie nebaterie.

15 0
možnosti

O28n10d69r22a 27H22ů13ď80a

26. 4. 2021 20:00

A pokud by ta baterie nepotrebovala moc cennych kovu, nemusela by byt tak draha a i lepe recyklovana...

3 0
možnosti

Baterie mají super vlastnosti ,ale zatím majímhodně omezenou životnost. Snad to nějak vyřeší. Mezi těmi ořevratnými bateriemi co o nich obden píší musí alespoň jedna uspět.

A s tím mrazovým zpracováním. Je to netradiční, ale proč by to nemohlo fungovat komerčně. Když se na to uzpůsobí výroba.

2 0
možnosti

Tak omezená životnost... několik tisíc cyklů... rok má 365 dní. Co dnes vydrží 10-20 let?

S tím mrazem máte pravdu, jsou komplikovanější výroby. Na tohle byl dobrý Wichterle, měl čuch na to jak udělat výrobu kontinuální i tam, kde se zdálo, že to nejde.

Spíš mě zarazilo "S měřením jsme přestali, abychom nezabírali naše omezené testovací kapacity." Tedy v elektronice nejsem rozhodně žádný guru a měřák na accu, který bych si postavil by parametry určitě nebyl žádný výkřik z techniky, ale jako fanda bych si to vzal radši domů a ty testy dodělal, než bych s tím švihl někam do kouta. Tohle mi hlava nebere.

Navíc, první, co Tesla udělala, byla automatizace masivního testování článků. Až to měli, tak teprve začali bádat. A tady se hoši zřejmě bijou o jeden měřák. :-/

5 0
možnosti