- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Žádná nostalgie po M262 ? To byl ten nejlepší motorový vůz.
Já mu pro sebe samu říkám tramvaj.
Žere to maximálně 5 na sto a ve městě max o litr víc. A navíc to má krásný zátah vocpoda.
Dobrá historka s tím "Orchestrionem"!
Na začátku článku jsem se ptal sám sebe, zda je to článek o té největší hrůze co jezdí po kolejích - až potom jsm zjistil že ano.
Odlehceni konstrukce a instalace elektromotoru s rekuperaci brzdne energi v klesanich a baterii by z vozu obdobne konstrukce na tratich do 50km mohlo udelat nejekologictejsi dopravni prostredek.
I vozík ze staré tramvaje by jel líp.
Když k nám na zrušené trati z České kamenice přesla jezdit Hurvínek, tak jsme byl u těhle vozů u vytržení z jejich pneumatického otevírání dveří a z jejich zavírání před odjezdem, to se mi jako malému moc líbilo :)
810/814 na výkonech, kdy se jede víc jak hodinu jsou symbolem socialistického hospodářství a následného bezmála 30letého zanedbávání železnice a je to pro naše železnice fakt ostuda. Přitom by stačilo RegioNovy nechat na lokálkách (tedy tratě s tou maximálně hodinou jízdy, minimální vytížeností a nízkou traťovou rychlostí) a na ty lepší koupit buď už v 90. letech víc vozů 843, které mohou navíc s řídícím vozem tvořit vratnou soupravu, nebo nakoupit něco ve stylu Desira/Sharku. Navíc úplně nechápu smysl lokálek tam, kde je autobus jednoznačně mnohem lepším, rychlejším a při nízkém počtu cestujících i ekonomičtějším řešením, přičemž ušetřené prostředky by se zase daly využít na zkvalitnění železnice tam, kde má opravdu smysl.
Zavedení taktové dopravy, výstavba parkovišť u stanic a zastávek, nasazení spolehlivých vozidel schopných dojet až do cílové stanice, omezení výlukových prací v denních hodinách, to vše vede k tomu, že se z tzv. "lokálky" stane poměrně rychle slušně prosperující trať. Aspoň v takových zapadákovech, jako je Švýcarsko.
Vy ale budete něco mezi českým sociálním demokratem a anonistou, že? To se pozná už podle toho, že považujete Kočkopsa (843+rezavý pošťák) za vozidlo schopné provozu...