- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tady to někdo promazal jako údajné urážky mé maličkosti... Zmizela přitom celá vlákna pěkného povídání. Podraz někoho z iDNES či Technetu.
Podle mě to ukazuje na to, že ty původní texty kazí někdo z iDNES bulvárními titulky a perexy a dělá z Technetu guláš a ještě k tomu penalizuje čtenáře.
Nechtěl jsem rušit souhlasnou idylku na Technetu, a je z toho opět soda. Poučení. Na Technet raději nechodit. ;-)
Jak ty články o nehodách nemusím, Pilarová přišla o přátele v 73. Tupolev nezvládl přistání. Většina posádky přežila, ale 2/3 pasažérů uhořely. Hasiči z Ruzyně to údajně nezvládli.
Pro Pilarovou konec kariéry. K tomu Mayer emigroval. Eva podepisuje Antichartu, aby se udržela...
Na Ruzyni se poučili. Rusové se poučili a dík Praze udělali lepší verzi Tupoleva.
A v 77. se stala shodná nehoda jako zde. Letecký dispečer sepisoval články a přišel pozdě do služby. Nechal na dráze Iljušina a povolil přistávání Tupolevu. Letadla se drcla a Tupolev to vzal kotrmelci. Na řízení letového provozu to nezaznamenali. Dispečer psal přece ty články. Cestující z Tupoleva vystoupili bez zranění. Prostě tvrdé přistání.
Na vraku letadla pak cvičili místní hasiči. Bolševik to celé zatajil.
Ne údajně. Ta ten chaos a neschopnost, co tan předváděli, byl přímo do nebe volající. Velitelé zřejmě vyhovovali po stranické linii, ale se schopností hasit požár už to bylo horší. Řada těch, co se tam usmažili zaživa, padá na jejich vrub. Tehdejší režim to ovšem zametl, protože prvotní chyba byla v konstrukci SOVĚTSKÉHO letadla a také v nesprávném jednání SOVĚTSKÉ posádky. A pan velitel byl snad dokonce za zásah vyznamenán.
Neuvěřitelně detailní popis, čte se to jako (smutná) detektivka... ...díky moc za tuhle úroveň, je to zcela mimo "standardní" tvorbu na tomto serveru (jinak nic proti ní:) Je fascinující, do jakých detailů se jde při analýze těchto nehod - ale je to asi pochopitelné, musí to sloužit k eliminaci podobných událostí do budoucna. Ještě jednou děkuji!
"Vymyšlené příběhy z vojny?" To je hláška autora nebo titulkovače z iDNES? Vojenských historek jsem se naposlouchal dost, a rozhodně nejde o smyšlené legendy. Pro mě je to takový urážlivý plivanec na lidi, co si vojnou prošli.
Navíc pod pojmem vojna se chápe ZVS. Což se asi těžko bude týkat pilota s hodností majora - důstojníka ve službě. Tedy, rovnou plivanec na vojcly.
Pak ty hlášky, jak to dopadlo vlastně dobře... a halda mrtvých. Opět tady mám kačku pro autora.
Tohle píše někdo, kdo řídí provoz na Ruzyni? Co v dalším díle analýza, zda to nepíše v práci? ;-)
Možná by mohl vzniknout článek jak si celkově vedou bývalí vojenští piloti u civilních linek a nějaké porovnání s piloty, kteří od začátku lítají jako civilové. Zatímco u linek je vyžadována teamová spolupráce, tak naopak v armádě se tlačí na samostatnost a větší míru agrese.
To se těžko posuzuje. Můžete mít situace, kdy dělá vojenský výcvik problémy, protože ten pilot je cvičený si poradit sám a spolupráce v kokpitu není ideální. Ale taky najdete situace, kdy to naopak zachrání, protože, jak se říká, létá zadnicí. Prostě to letadlo cítí a může rutinně vyřešit situace, které by u simulátorového letce skončily katastrofou. Jeden můj známý je pilot a jako příklad uváděl třeba pády letadel kvůli problémům se snímači pitot-statického tlaku. Vojenský pilot je víc cvičený na situace, že o něco přijde a musí si poradit bez toho.
Paradni clanek. Vzdycky mi prislo fascinujici, do jakych detailu se veskere letecke nehody analyzuji.
Kdyby se tak dělalo totéž i u jiných chyb. Tam se ale zavádí paušální kolektivní vina a na silnici s 90 se aplikuje 80 pak 70 pak 60 atd a že se pokaždé vysekal motorkář co tam jel 160 není nikomu nápadný.
To samé je u kolejových neštěstí to samé je u lodních a třeba i u kyberútoků na nemocnice.
Parádní článek. Naprostá špička, skoro se to do novin nehodí, protože kvalita je zcela v jiné dimenzi než běžná produkce.
Já myslím, že tyto články nejsou pouze pro fandy letectví. Přínosem je příkladná analýza příčin a z toho vyplývajících opatření.
Spoustu věcí si může i laik odnést do běžného života, např.:
- důležitá je přesná a důsledná komunikace
- naprosto zásadní je rozdělení rolí a odpovědností, každý musí vědět, co je jeho role a chovat se podle toho
- úplně zrušit takovéto "já myslel, že on myslel"
- brát ohled na aktuální podmínky a pokud se děje něco divného, tak raději vše znovu prověřit
- a dalších pár věcí.
a stačí si připomenout kolik lidí se při chybě hájí. Já myslel a já doufal a nevěděl jsem.