Diskuze

Letadlo bez trupu bude pohodlné. Turbulence vyřeší počítače, tvrdí pilot

Žádný trup, cestující i náklad v křídle. Je letoun ve tvaru „V“, jehož model na začátku září úspěšně prošel první letovou zkouškou, pouhým teoretickým cvičením a mediálním lákadlem, nebo se může stát budoucností letecké dopravy? Nad touto otázkou se zamýšlí letecký technik, pilot a kapitán dopravních letadel Štěpán Kolomazník.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PHH

Měnit směr letu se dá i bez náklonu nebo jen s mírným náklonem. Bude to chtít ale další řídící plochy, nejspíš někde vepředu.

0 0
možnosti
TK

to tedy fakt neda :) resp dost blbe.

0 0
možnosti
MV

Nevím no, letadlo by měl být schopen převzít pilot při nějaké poruše elektroniky. Bohužel tady u těchto strojů to nejde. Tohle není vojenské letadlo s vystřelovacími sedačkami, tady budou mít pasažéři při poruše prostě smůlu :-)

1 0
možnosti
JB

Já si myslím, že se dřív nebo později nestabilních letadel v komerčním provozu dočkáme. Byl by to asi logický vývojový krok, klasická koncepce, ale nestabilní. Nicméně konečně to někdo vystihl, přemluvit úřad, že to je ok pro obchodní přepravu.R^

0 0
možnosti

;-D;-D;-D pokud vím tak ty měli řešit už těžiště Boingu a končilo to totálním stažením z výroby. Tihle vyzionáři;-D;-D

0 6
možnosti
JB

Nechcete to srovnávat, že ne?;-D

0 0
možnosti
JP

Bylo by možné dodat obrázky toho letadla z článku?

0 0
možnosti
PS

P77e32t78r 86S38e43d34l57á82k

13. 9. 2020 17:26

Zajímalo by mě, jak se u takovéto potvory bude řešit asymetrie tahu při výpadku motoru. Tohle letadlo příliš neví, kde má svoje "vepředu", tak aby potom nezačalo ve vzduchu rotovat...

0 0
možnosti
DS

Má směrovky v největší páce, takže to takový problém nebude. Motory jsou poměrně blízko středové ose. Podstatnou část aerodynamiky zajišťuje podélné proudění kolem trupu.

0 0
možnosti
JZ

Doporučuji nastudovat význam slova řádově.

0 1
možnosti
LN

Doporučuji se logicky zamyslet nad vyjádřením "řádově stovky" a "řádově sto".

0 0
možnosti
HT

H32o63n61z45a 98T45a50r

12. 9. 2020 17:46

Funkční model

Flying-V - Scale model maiden flight

https://www.youtube.com/watch?v=UMSiBCrvOj0

1 0
možnosti
DP

Na konci videa chybí záběry z úspěšného přistání. :-/

0 0
možnosti
TR

T69o55m69a98s 35R79o89t35t

12. 9. 2020 15:38

Jo jo hurá letadlu, které bude mít tak 5x větší odpor než ta současná, prostě ekologideologii nezastavís...

0 9
možnosti
OR

Kdyby jste ze slovního spojení "životní prostředí " neměl zatměno před očima všiml by jste si že tam je hned napsáno že tato konstrukce snižuje aerodynamický odpor. A píšou i proč.

A promiňte víc budu věřit jim než vám.

To letadlo má jiné problémy než je zrovna odpor.

10 1
možnosti
MC

"Jinou kapitolou je, že takto koncipované letadlo nemá moc dobré letové vlastnosti. Problémem je zejména nedostatečná stabilita v podélné i svislé ose. Když se stroj dostane do turbulentního ovzduší, dochází samovolně ke zvětšování amplitudy kmitů, což může být potenciálně nebezpečné i pro samotnou konstrukci letadla.;-D;-D;-D

Tento problém je ovšem v současnosti již uspokojivě vyřešen pomocí počítačů, které samy dbají nad bezpečným režimem letu a při překročení jakéhokoliv parametru samy letoun stabilizují, bez zásahu pilota a dokonce i bez nutnosti jej o tom informovat.";-D;-D;-D

Co mi to jenom připomíná? MCAS a Boeing MAX?

4 4
možnosti
RU

R48a44d22e42k 38U72r71b13a52n

12. 9. 2020 15:08

Airbus už podobné systémy dlouho a úspěšně používá.

0 0
možnosti
LD

Já myslel, že to bude plné delta křídlo, tak jako je bombardér B2 - Špirit, jen samozřejmě mnohem větší a s podobnými (levnějšími) motory a bez všech těch vojenských vymoženosti.

0 0
možnosti