- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Měnit směr letu se dá i bez náklonu nebo jen s mírným náklonem. Bude to chtít ale další řídící plochy, nejspíš někde vepředu.
to tedy fakt neda :) resp dost blbe.
Nevím no, letadlo by měl být schopen převzít pilot při nějaké poruše elektroniky. Bohužel tady u těchto strojů to nejde. Tohle není vojenské letadlo s vystřelovacími sedačkami, tady budou mít pasažéři při poruše prostě smůlu
Já si myslím, že se dřív nebo později nestabilních letadel v komerčním provozu dočkáme. Byl by to asi logický vývojový krok, klasická koncepce, ale nestabilní. Nicméně konečně to někdo vystihl, přemluvit úřad, že to je ok pro obchodní přepravu.
pokud vím tak ty měli řešit už těžiště Boingu a končilo to totálním stažením z výroby. Tihle vyzionáři
Nechcete to srovnávat, že ne?
Bylo by možné dodat obrázky toho letadla z článku?
Zajímalo by mě, jak se u takovéto potvory bude řešit asymetrie tahu při výpadku motoru. Tohle letadlo příliš neví, kde má svoje "vepředu", tak aby potom nezačalo ve vzduchu rotovat...
Má směrovky v největší páce, takže to takový problém nebude. Motory jsou poměrně blízko středové ose. Podstatnou část aerodynamiky zajišťuje podélné proudění kolem trupu.
Doporučuji nastudovat význam slova řádově.
Doporučuji se logicky zamyslet nad vyjádřením "řádově stovky" a "řádově sto".
Na konci videa chybí záběry z úspěšného přistání.
Jo jo hurá letadlu, které bude mít tak 5x větší odpor než ta současná, prostě ekologideologii nezastavís...
Kdyby jste ze slovního spojení "životní prostředí " neměl zatměno před očima všiml by jste si že tam je hned napsáno že tato konstrukce snižuje aerodynamický odpor. A píšou i proč.
A promiňte víc budu věřit jim než vám.
To letadlo má jiné problémy než je zrovna odpor.
"Jinou kapitolou je, že takto koncipované letadlo nemá moc dobré letové vlastnosti. Problémem je zejména nedostatečná stabilita v podélné i svislé ose. Když se stroj dostane do turbulentního ovzduší, dochází samovolně ke zvětšování amplitudy kmitů, což může být potenciálně nebezpečné i pro samotnou konstrukci letadla.
Tento problém je ovšem v současnosti již uspokojivě vyřešen pomocí počítačů, které samy dbají nad bezpečným režimem letu a při překročení jakéhokoliv parametru samy letoun stabilizují, bez zásahu pilota a dokonce i bez nutnosti jej o tom informovat."
Co mi to jenom připomíná? MCAS a Boeing MAX?
Airbus už podobné systémy dlouho a úspěšně používá.
Já myslel, že to bude plné delta křídlo, tak jako je bombardér B2 - Špirit, jen samozřejmě mnohem větší a s podobnými (levnějšími) motory a bez všech těch vojenských vymoženosti.