- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Zrovna včera jsem byl v Kopřivnici v tom novém muzeu v bývalé hale. Je to hezky udělané, moderní, s QR kódy, videomapingem, rozšířenou realitou a podobnými fajnovostmi, které dneska MUSÍ být v muzeu, jinak by to nikoho nezaujalo, že... Exponát a pod ním jen cedulka už je těžká nuda .
Zaujaly mě dvě věci:
1. V novém muzeu jsou POUZE nákladní a užitková auta TATRA. Je tam naprosto striktně zamlčeno, že TATRA dělala i osobní auta (pouze President tam je, ale pak už osobní auta jakoby k TATŘE nepatřila). Dokonce na jedné historické fotce z fabriky jsou rozpracované T138 a vedle stojící T603 je rozmazaná...
Osobní auta jsou údajně zase jen v tom starém muzeu ve městě, kam jsme ale časově nestihli. Dobře, je to taková marketingová politika Tatra Trucks a.s.
2. Hned vedle je nový pavilon vyhrazený pro krásně zrestaurovanou Slovenskou strelu. Nádherný stroj, špičkově renovovaný do funkčního stavu. Vstupenku na komentovanou prohlídku Slovenské strely ale dostanete koupit pouze v tom starém muzeu dole ve městě. Všichni se tomu diví, paní pokladní už je z dotazů otrávená, nemůže za to, tak tam dává na potkání telefon na jakéhosi šéfíka ať si stěžujeme, jinak se tahle nelogičnost neodstraní. Nedovolal jsem se mu, ale lístky na Strelu jsem koupil přes internet. Ne každý ho ale v mobilu má a je divné neprodávat na pokladně vstupenku do objektu, který stojí vedle.
T 148. Od r. 75 jsem ji proháněl 18 měsíců na vojně. Až na topení bezva.
Už se může Tatra pochlubit i luxusním osobním vozidlem jako za komunistů??
Stále ještě přes mnohé sliby NE?
Tak se jděte bodnout, kam se na komunisty hrabete?
Jo uměli to, co jste dávno a ve všech odvětvích průmyslu vy ZAPOMĚLI.
A jsem antikomunista, jsem Amík, a pamatuju totalitu jako dnes. I československou Škodovku v MB tam někde se i její zakladatelé Laurin a Klement obracejí v hrobech. O ostatních průmyslových kolosech ani nemluvě.
Ale tipl bych si, že jste typický, nadávající důchodce
Kvíz končí otázkou č.6. Proč? Dál to prostě nejde.
Pro jistotu jsem kvíz teď testoval a funguje celý až do 12. otázky.
Pred 15 lety jsem byl delsi dobu v Aljasce. I tam jsem videl jezdit tatrovky.
.... Tak hlavně jestli zná své rodiče zakladatele a ještě hlavněji jestli je znají ti, co tuhle hlášku pořád opakují ....
To teď nezjistíme, ale zajímavé může být i to, jak si čtenáři vedli v kvízu. Například nejúspěšnější byli v otázce na jméno prvního automobilu z Kopřivnice s téměř 80 % správných odpovědí, naopak nejvíc se chybovalo v otázce první, kde bylo kolem 16,5 % správných odpovědí. Nejvíce mě potom překvapily tažené krmelce, kdy dle očekávání na ně sice kliklo ve třetí otázce nejméně čtenářů, ale bylo jich téměř 15 %.
Váš výsledek: 67 % bodů
Odpovídali jste stejně jako 8,85 % a lépe než 77,27 % ostatních čtenářů.
Pěkný výsledek a příště může být ještě lepší. Na uvolnění z podaného výkonu nabízíme článek Tatra 141: legenda z legendy zrozená, pro těžkou práci stavěná.
Mercedes-Benz jako automobilka nefunguje? Změny názvů neberu.
Perex vycházel z dat založení podniků, což je jeden ze dvou způsobů prezentace (méně častý, ale lépe vypadající), Vy vycházíte z dat zahájení výroby automobilů v těchto podnicích, což je tedy korektnější - připomínku jsem proto zapracoval.
Na přechodu pro chodce
drtí Tatra důchodce.
Důchodce se vrtí, vrtí,
ale Tatra drtí, drtí.
Černé brýle, bílá hůl,
dědek frajer neuhnul.
tatru jsem mel hodne rad....
byl to jeden z nejlepsich nakladaku na svete
navic treba trioky osobak 603
Tak o nakladacich toho moc nevite!
A po svete, tam par kousku a tam par kousku a mimo Ruska dohromady nic!