Diskuze

Nenápadné zařízení v kolejích dá červenou vlaku se špatnými koly

Výzkumný Ústav Železniční testuje nové zařízení pro měření kol projíždějících vlaků. Šestnáct párů čidel v kolejišti umí v reálném čase odhalit vadu kola, které by mohlo poškodit kolejnici a tím ovlivnit testování železničních vozidel. Po uvedení do plného provozu stoupne kvalita testování.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JS

Za několik hodin testování na 13,272 km dlouhém okruhu běžně ujede víc než tisíc kilometrů, což znamená 75 kol.

Zdroj: https://www.idnes.cz/technet/reportaze/vuz-kontrolni-zarizeni-kola.A160407_082325_tec_reportaze_rja

Vážený pane autore! Jděte a z nejbližšího honoráře si zakupte kalkulačku, kterou následně používejte při své práci! Samozřejmě společně se svým mozkem. Při délce okruhu 13,272 km po projetí 75 kol (předpokládám, že délka jednoho kola rovná se délce okruhu) ujede vlak přesně 995,4 km, což je vždy (nejen běžně) méně než 1000 km. A přitom by stačilo nedávat do textu údaj o projetých kolech.

0 0
možnosti
MV

M78i57l79a86n 12V24o86l93e32k

29. 7. 2020 17:48

To je typická česká slabost. Zrenovují tratě či silnice a vůbec neřeší ochranu před novým zničením. Už před 40 lety si Rumuni hlídali své tratě a na hranicích vyřazovali vadné československé vagony. Češi to neřešili vůbec a tak se po nové trati za chvíli zase jezdilo 40 km/h. Dnes je to nejvíc vidět na silnicích, kde přetížený kamion se dřevem dokáže v horkém letním dni vyjet koleje na několika kilometrech nové silnice.

0 0
možnosti
MP

Špatný kola zejména u nákladních vlaků v noci ve 2h.ráno při otevřeném okně si říkám, že mají snad čtyřhranný kola jaký je to randál a to jsem od tratě vzdálen asi 3 km a hygiena? ta to měřila o 6 km dále než jsem uváděl a bylo to podle nich v pořádku.;-O

0 0
možnosti
MV

M52i66l15a43n 30V16o91l60e23k

29. 7. 2020 17:42

Vlak na 3 km? Klidně bych bral vytíženou železniční trať na 50 metrů, když mě někdo zbaví vytuněných motorek a aut. Po Praze jezdí nějaký magor na motorce asi úplně bez tlumičů a klidně to ve dvě ráno tůruje na červené na křižovatce. Přestože je slyšet na mnoho kilometrů, tak policie ho asi ještě nezaznamenala.

1 0
možnosti
MS

Z pohledu laika se kolo s vadou chová jako kovář s velkým kladivem, který v pravidelných vzdálenostech velmi silně udeří kladivem do temene kolejnice.

Zdroj: https://www.idnes.cz/technet/reportaze/vuz-kontrolni-zarizeni-kola.A160407_082325_tec_reportaze_rja

Přesně takto se chovala kdysi nezanedbatelná část tramvají, vydávajících za jízdy ve dne v noci příšerný kravál. Údržba Dopravního podniku na to házela bobek.

0 1
možnosti
VF

Ať udělají co udělají stejně jsme 50 let pozadu trdy alespoň podle článku na který jsem včera narazil a souhlasím s tím. Koleje jsou plné, kapacita se nezvyšuje a rychlosti tu jsou takové že je ČR rychlejší objet než projet nejkratší cestou. Kdybychom nebyli střed evropy tak by to nebylo tak do očí bijící.

3 0
možnosti
Foto

I32v21a52n 46M66a95r32e36k

29. 7. 2020 7:26

Tzv. "plochy a návarky" na obručích rozezná při průjezdu okolo, ucho každého trochu zkušeného železničáře. Otázkou spíš je, že se tyto závady do určité míry tolerují. Krásně je to slyšet při každodenním průjezdu Ex.vl . jednoho dopravce přes Ústí nad Orlici, kdy v soupravě zařazený vůz s "plochými koly" jezdí už pěkně dlouhou dobu.

4 0
možnosti
VF

To pozná i laik. Když jede nějaký vagon a dupe to to je nepříjemné. Krom ničení kolejí to i zvyšuje spotřebu a ničí podvozek těmi rázy.

3 0
možnosti
Foto

Dotaz... a nebudou mít v tomto případě červenou všechny soupravy ČD?

3 2
možnosti
JM

Pekne, jen nesmi prijet nekdo s karkou a ukrast vsechny kabely a soucastky.

8 2
možnosti
MG

To dobře, že Tě konečně chytili.

2 0
možnosti
KS

Je to sice hezké, ale když už, tak správně je soukolí.

2 5
možnosti
PP

Termín "soukolí" je v pořádku a dost možná se používá i na železnici, ale pro dvě železniční kola nalisovaná na hřídel se u nás skutečně používá oficiálně termín "dvojkolí".

8 0
možnosti
KK

Nejběžnější závada - zploštění vzniká neseřízením brzd, kdy se jedna náprava při brzdění zablokuje a třením o kolejnici se do kola vybrousí "plocha". Vagon musí pak do dílen, kde se náprava osoustruží a tím se plocha odstraní. V provozu pak vagon (nebo i celá souprava) chybí a narůstají náklady, Takovýto vůz vydává za jízdy pravidelné charakteristické rány. Častější jsou plochy u nákladních vagonů, protože nejezdí v ucelených soupravách a každý vagon může mít brzdy seřízené trochu jinak. Pokud by popisované zařízení bylo na tratích s velkým provozem, daly by se odstavit vagony snadno a nedocházelo by k poškození svršku i vozidel.

14 0
možnosti
VF

Otázkou je za jak dlouho se to udělá tzv dupající osobní vagony tu jezdí i týdny a nic. Samozřejmě ty staré východoněmecké ludry které modernizovali tak že z koženky přešli na textil.

2 0
možnosti