- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Za několik hodin testování na 13,272 km dlouhém okruhu běžně ujede víc než tisíc kilometrů, což znamená 75 kol.
Zdroj: https://www.idnes.cz/technet/reportaze/vuz-kontrolni-zarizeni-kola.A160407_082325_tec_reportaze_rja
Vážený pane autore! Jděte a z nejbližšího honoráře si zakupte kalkulačku, kterou následně používejte při své práci! Samozřejmě společně se svým mozkem. Při délce okruhu 13,272 km po projetí 75 kol (předpokládám, že délka jednoho kola rovná se délce okruhu) ujede vlak přesně 995,4 km, což je vždy (nejen běžně) méně než 1000 km. A přitom by stačilo nedávat do textu údaj o projetých kolech.
To je typická česká slabost. Zrenovují tratě či silnice a vůbec neřeší ochranu před novým zničením. Už před 40 lety si Rumuni hlídali své tratě a na hranicích vyřazovali vadné československé vagony. Češi to neřešili vůbec a tak se po nové trati za chvíli zase jezdilo 40 km/h. Dnes je to nejvíc vidět na silnicích, kde přetížený kamion se dřevem dokáže v horkém letním dni vyjet koleje na několika kilometrech nové silnice.
Špatný kola zejména u nákladních vlaků v noci ve 2h.ráno při otevřeném okně si říkám, že mají snad čtyřhranný kola jaký je to randál a to jsem od tratě vzdálen asi 3 km a hygiena? ta to měřila o 6 km dále než jsem uváděl a bylo to podle nich v pořádku.
Vlak na 3 km? Klidně bych bral vytíženou železniční trať na 50 metrů, když mě někdo zbaví vytuněných motorek a aut. Po Praze jezdí nějaký magor na motorce asi úplně bez tlumičů a klidně to ve dvě ráno tůruje na červené na křižovatce. Přestože je slyšet na mnoho kilometrů, tak policie ho asi ještě nezaznamenala.
Z pohledu laika se kolo s vadou chová jako kovář s velkým kladivem, který v pravidelných vzdálenostech velmi silně udeří kladivem do temene kolejnice.
Zdroj: https://www.idnes.cz/technet/reportaze/vuz-kontrolni-zarizeni-kola.A160407_082325_tec_reportaze_rja
Přesně takto se chovala kdysi nezanedbatelná část tramvají, vydávajících za jízdy ve dne v noci příšerný kravál. Údržba Dopravního podniku na to házela bobek.
Ať udělají co udělají stejně jsme 50 let pozadu trdy alespoň podle článku na který jsem včera narazil a souhlasím s tím. Koleje jsou plné, kapacita se nezvyšuje a rychlosti tu jsou takové že je ČR rychlejší objet než projet nejkratší cestou. Kdybychom nebyli střed evropy tak by to nebylo tak do očí bijící.
Tzv. "plochy a návarky" na obručích rozezná při průjezdu okolo, ucho každého trochu zkušeného železničáře. Otázkou spíš je, že se tyto závady do určité míry tolerují. Krásně je to slyšet při každodenním průjezdu Ex.vl . jednoho dopravce přes Ústí nad Orlici, kdy v soupravě zařazený vůz s "plochými koly" jezdí už pěkně dlouhou dobu.
To pozná i laik. Když jede nějaký vagon a dupe to to je nepříjemné. Krom ničení kolejí to i zvyšuje spotřebu a ničí podvozek těmi rázy.
Dotaz... a nebudou mít v tomto případě červenou všechny soupravy ČD?
Pekne, jen nesmi prijet nekdo s karkou a ukrast vsechny kabely a soucastky.
Je to sice hezké, ale když už, tak správně je soukolí.
Termín "soukolí" je v pořádku a dost možná se používá i na železnici, ale pro dvě železniční kola nalisovaná na hřídel se u nás skutečně používá oficiálně termín "dvojkolí".
Nejběžnější závada - zploštění vzniká neseřízením brzd, kdy se jedna náprava při brzdění zablokuje a třením o kolejnici se do kola vybrousí "plocha". Vagon musí pak do dílen, kde se náprava osoustruží a tím se plocha odstraní. V provozu pak vagon (nebo i celá souprava) chybí a narůstají náklady, Takovýto vůz vydává za jízdy pravidelné charakteristické rány. Častější jsou plochy u nákladních vagonů, protože nejezdí v ucelených soupravách a každý vagon může mít brzdy seřízené trochu jinak. Pokud by popisované zařízení bylo na tratích s velkým provozem, daly by se odstavit vagony snadno a nedocházelo by k poškození svršku i vozidel.
Otázkou je za jak dlouho se to udělá tzv dupající osobní vagony tu jezdí i týdny a nic. Samozřejmě ty staré východoněmecké ludry které modernizovali tak že z koženky přešli na textil.