Celosvětový prodej notebooků se ve druhém čtvrtletí meziročně zvýšil o 40 procent na 24,1 milionu kusů. Vedoucí postavení na trhu si udržel americký výrobce počítačů Hewlett-Packard, který se na celkovém prodeji podílel téměř pětinou. Uvedla to výzkumná společnost DisplaySearch na svých internetových stránkách. Současně zlepšila odhad celoročního prodeje na 103 milionů z původně předpokládaných 97,5 milionu přístrojů.
Firma Hewlett-Packard ve čtvrtletí zvýšila prodej meziročně o 77 procent na 4,7 milionu notebooků. Druhé místo obsadil domácí konkurent Dell, jehož prodej stoupl o deset procent na 3,4 milionu kusů. Na třetí příčce byla tchajwanská společnost Acer s prodejem tří milionů notebooků.
Poptávka po noteboocích je v poslední době hlavním motorem růstu celého trhu s osobními počítači. Také na něm je jedničkou Hewlett-Packard, který loni předstihl konkurenta Dell. Ten nyní v rámci restrukturalizačního programu prochází řadou změn, jež mu mají pomoci získat zpět ztracené pozice na trhu.