Radeon X800 notebooky posune dále v 3D
Tak jako Mobility Radeon 9600 a o něco málo rychlejší Mobility Radeon 9700 podporuje Mobility Radeon 9800 grafické efekty DirectX 9. Zatímco se na samotném výrobním procesu ve struktuře 130 nanometrů s nízkým "k" mnoho nezměnilo, nabízí nový Radeon namísto dřívějšího 128bitového rozhraní dvojnásobnou šířku grafické sběrnice s 256 bity.
Mimo to nabízí nový grafický čip 8 namísto 4 zpracovacích jednotek pixelů. To je sice méně než jeho stolní verze, která podle "odrůdy" nabízí buď 12 (X800 Pro) nebo 16 (X800 XT) zpracovacích jednotek, ale přesto je to ohromný skok - právě v notebookové oblasti dvojnásobný. Zatím chybí bližší údaje k druhému nejpodstatnějšímu faktoru - pracovní takt je zatím neznámý. Podobně zatím není příliš známo o použité paměti. Celkem jistá je velikost, určitě se bude dodávat 256 MB varianta, pravděpodobné jsou i nižší modely se 128 MB videopaměti. Zajímavé bude, zda se dočkáme speciálního modelu, poprvé s půl gigabajtem videopaměti.
Detaily jsou již známy o podporovaných technologiích. Nový čip zvládá plně kompresi objemu výplní (textur) 3Dc a též optimalizovaný Shader Model 2.0. K tomu jaksi "samozřejmě" i specialitu ATI pro úsporu energie, technologii PowerPlay, díky které lze selektivně vypínat nepoužívané a nepotřebné části čipu (jedná se o většinu 3D funkcí, běžně nepotřebných při práci v 2D prostředí).
V Evropě se má tímto čipem pochlubit mezi prvními Dell s notebooky řady Inspiron 9100, už jej i demonstroval - respektive jeho americkou verzi Inspiron XPS, kdy na tomto notebooku běželo demo Weather ze Splinter Cell s úctyhodnými více než 30 snímky za vteřinu, což dle výrobce hry Ubi Soft zatím nedokázal žádný notebook.