Intel plánuje novou značku pro profesionální PC

Pentium zmizí ze světa. Stále více indícií nasvědčuje tomu, že Intel se zbaví značky Pentium. Vicepresident Intelu Anand Chandrasekher prozradil, že Intel zvažuje zavedení třetí značky - tentokrát pro business PC, která má usnadnit pochopení výhod i méně technickým uživatelům.

Pentium umírá: další nástupnická značka mimo Centrino a Viiv

V rozhovoru s americkým periodikem CNet zmínil Chandrasekher úvahy Intelu o nové značce. Viceprezident Intelu, spoluzodpovědný i za veleúspěšnou platformu Centrino, otevřeně zvažoval další možnosti rozvoje portfolia značek Intel: "We"re looking at whether we should do something in that arena" aneb "Zvažujeme, zda bychom měli něco podniknout v dané oblasti".

Míněna zde byla speciální značka pro oblast profesionálních PC, respektive osobních počítačů pro firemní nasazení. Business počítače by tak mohly brzy dostat podobnou zastřešující značku, jakou se dnes mohou prokázat některé notebooky. Centrino konec konců nebylo nic jiného než extrémně dobře odvedená práce marketingového oddělení, s občas pokulhávajícími výkony sbírky skutečného hardwaru, který se pod touto souhrnou nálepkou skrýval.

Ačkoliv Chandrasekher nepotvrdil explicitně, že by se Intel již vydal tímto směrem, na dotaz německých reportérů německá pobočka Intelu sdělila, že o etablování třetí značky se již uvažuje. Spekulovat je tak možné o tom, který termín by se hodil pro uvedení této nové značky na trh. Nový "brand" by se mohl skvěle hodit Intelu při uvádění nových procesorů s architekturou Core - podle nepotvrzených doměnek by se čip s kódovým označením Conroe měl na trhu objevit někdy v polovině letošního roku.

Přeci jen, právě architektura Conroe může být tou správnou velkou změnou - podobnou jaká zde nastala při zavedení značky Pentium. Možná se potvrdí zvěsti, že již nastala doba pro opuštění 13letého veterána, který by následoval označení i286, 386 a 486. Pentium ve své době znamenalo též technologický průlom, ale možná se již jméno příliš "ochodilo". Avšak stejně tak dobře může Intel pouze sledovat pokrytí vícero oblastí - nakonec Centrino zvládlo právě to: koexistovalo nadále v míru s označením Pentium M, ale přitom se podařilo "roztáhnout" značku Centrino na celý notebook, který sice skrýval jen tři komponenty od Intelu, ale tichou většinu ostatních cizích komponent s vlastními názvy Intel prostě "přeplácnul" svým názvem.

Podobná "operace" se možná nyní chystá pro firemní oblast - business počítače mají dostat do vínku sadu schopností (podobně jako Centrino dostalo nálepky mobilita a bezdrátové sítě), která má pokrývá snadnou spravovatelnost, virtualizaci a bezpečnost. Chandrasekher zmínil, že jeho společnost se snaží o etablování třívrstvé hierarchie značek: Intel jako zastřešující pojem (master brand), s označením sad jako je Centrino či Viiv vkládá střední vrstvu užitkových značek slibujících jistou sadu schopností a vlastností, zatímco například značky Pentium či Core mají být ony klasické hardwarové značky, označující skutečné komponenty a ne občas ne zcela jasně definované koncepty.

Poznámka redakce

O co vlastně jde, Chandrasekher poněkud nechtěně vysvětlil při srovnání se serverovým trhem, kde Intel zatím neplánuje střední vrstvu značek označujících sadu vlastností, protože "toto je segment trhu, kde jsou více sofistikovaní a ponoří se do detailů a nenaslouchají jen brandově/značkově orientované zprávě". Jinými slovy tam, kde jsou spotřebitelé příliš nechápaví a nerozumí technice, nasadíme jakési zastřešující zjednodušující označení (pochopitelné i pro netechniky), pod kterým se skryje ledacos - zatímco v oblastech, kde se potkáváme s profesionály, si podobné marketingové hry raději zatím necháme na jindy...

Zdroj: www.cnet.com