Hodinky Garmin | foto: Pavel Tomek

Garminu nefungují online služby. Patrně za to může vyděračský útok

  • 36
Majitelé chytrých hodinek, náramků a dalších zařízení od společnosti Garmin nemohou využívat službu Connect, přes kterou se jejich data synchronizují. Podle některých zdrojů stojí za výpadkem internetoví útočníci.

Webová stránka i mobilní aplikace Garmin Connect je od čtvrtka nedostupná a lidé se také nemohou dovolat na telefonickou podporu, nefungují ani e-maily a online chat. To vše je patrně důsledkem zašifrování systému, který způsobit tzv. ransomwarový (vyděračský) útok.

Společnost zatím důvod výpadku neosvětlila, jen se na sociálních sítích omlouvá za potíže a uvádí, že usilovně pracuje na odstranění problémů.

Podle serveru ZDNet útok zastavil i některé výrobní linky společnosti a počítá se s tím, že náprava bude trvat několik dní.

Prohlášení společnosti Garmin hovořící o problémech s flyGarmin

Problémy také zaznamenali piloti využívající systém flyGarmin. Tato služba je součástí leteckého navigačního vybavení. „Piloti nebyli schopni stáhnout aktuální verzi letecké databáze do svých navigačních systémů Garmin,“ popisuje situaci ZDNest. Mít na navigačních zařízeních aktuální verzi této databáze jim nařizuje americký letecký úřad (FAA). Mimo provoz je také aplikace Garmin Pilot, která se využívá k plánování letů.

V bezpečí by měli být majitelé uložených platebních karet Garmin Pay. „Tyto platební karty jsou šifrované a autorizované pouze pro použití hodinkami s unikátním ID,“ vysvětluje David Pecl, Senior Security Specialist společnosti AEC.

„Mezi insidery se v souvislosti s napadením společnosti Garmin hovoří o útoku ransomwarem WastedLocker, který je spojován s hackerskou skupinou Evil Corp,“ doplňuje odborník.


Témata: Garmin, Hodinky