- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
A jak to mají řešit vysokoškoláci, kteří dostávají úkoly, ale bez odborných knih z uzavřené knihovny je nenají jak udělat?
Řada knih je online k dispozici (žáci vysokých škol mívají přes školní účet přístup i do neveřejných knihoven a zdrojů). A v posledním týdnu i mnoho knihoven a nakladatelství zpřístupňují další tituly.
No jak bych k tomu jen dodal, ze v tom seznamu nastroju od ministerstva skolstvi vidim 2/3 nastroju o kterych slysim poprve a pak spoustu ktere nejsou vhodne k vyuce (discord - herni platforma, skype pro komunikaci maleho poctu lidi atd.). Delam pro firmu Blackboard, ktera nabizi kompletni nabidku produktu pro elektronicke vzdelavani. Jen v Evrope mame na videokonferenci behem dne stovky tisic uzivatelu (studentu) v danou chvili a stale to roste.
Nerozumim proc se nekdo z ministerstva neobratil na nasi firmu nebo nekoho z konkurence a nepokusil se vyjednat napr. na 2-3 mesice zdarma pro ceske skoly. V dane situaci by na to urcite nekdo pristoupil. Misto toho doporucuji nastroje ktere k vyuce nejsou delane nebo ktere se sesypou kdyz se pripoji par tisic uzivatelu.
MŠMT doporučuje nástroje, které tam někdo zná, případně jejichž provozovatelé se sami školám a ministerstvu aktivně nabídli.
Například Cisco a Microsoft své nástroje pro školy bezplatně zpřístupnili.
Spíš se ukazuje, jak by učení šlo, kdyby se každému žákovi věnoval jeden lektor (nejlépe pedagog).
Ale to je v praxi hromadně nerealizovatelné.
Výuka probíhá. Zadáváme úkoly, kontrolujeme, posíláme zápisy, kontrolní otázky, prakticky s každým rodičem či žákem se lze spojit. Kdo nemá počítač, může si zadání vyzvednout v předsálí školy. Funguje to tak, asi jako když běží normální škola. Ti co pracují dobře a plní si své povinnosti, fungují super, ti kdo nikdy nic nedělali, nedělají ani teď. Samozřejmě přímá interakce s učitelem je lepší, nestihnu pustit některá zajímavá střižená videa. Ale na internetu je spousty zajímavého materiálu. V jazyku když máte plnou třídu, tak je těžké, aby mluvil každý, ( i když se snažím ze všech sil). Takto žákovi v klidu napíši chybu a těm pomalejším typům to může i vyhovovat. Zápis si mohou napsat také doma v klidu všichni. Je fajn, že existují tyto technologie, i na mobilu lze najít spousty užitečných aplikací. Nepřeceňoval bych to, ale v takovýchto mimořádných situacích to opravdu hodně pomůže. Jenom člověk tráví paradoxně více času než normálně. Ale ono to zase přejde, hlavně držím palce těm v nemocnicích, prodavačkám, policistům, lékárníkům a spousty dalším.