ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Vodafone zrychlil neomezená data. Za nové tarify si však připlatíte

  • 9
Vodafone rozšířil nabídku datově neomezených tarifů. Stávající čtyři doplnil dvěma novými, v jejichž názvu figuruje znaménko +. To značí vyšší přenosovou rychlost oproti základní podobě daného tarifu. Znamená to však i vyšší měsíční náklady. Vyšší z nových tarifů dá sice nyní operátor za cenu standardní rychlosti, ale jen dočasně.

Od čtvrtka 15. června má Vodafone v nabídce datově neomezených tarifů dva nové tarify, a sice Neomezený Basic+ a Neomezený Super+. Jak již názvy naznačují, jde o vylepšené podoby dosavadních tarifů. Nové tarify oproti těm standardním totiž přinášejí dvojnásobnou přenosovou rychlost. Vylepšený základní tarif tedy 4 Mb/s, prostřední pak 20 Mb/s. Jenže to není zadarmo.

Zatímco Neomezený Basic s přenosovou rychlostí omezenou na 2 Mb/s vyjde na 653 korun, tak jeho vylepšená podoba s dvojnásobnou rychlostí je o 93 korun dražší. Neomezený Basic+ tak vyjde měsíčně na 746 korun. U vyššího tarifu je pak navýšení ceny za dvojnásobnou rychlost ještě výraznější. Neomezený Super stojí 871 korun, nová „plusová“ varianta je pak o 120 korun dražší, vyjde na 991 korun. Avšak po omezenou dobu jej lze pořídit výhodněji, operátor si totiž prvních šest měsíců naúčtuje jen cenu jeho standardní podoby, tedy 871 korun.

Datově neomezené tarify VodafonuMaximální přenosová rychlostCena
Neomezený Basic2 Mb/s653 Kč
Neomezený Basic+4 Mb/s746 Kč
Neomezený Super10 Mb/s871 Kč
Neomezený Super+20 Mb/s991 Kč (prvních šest měsíců 871 Kč)
Neomezený Premium 5Gneomezená1 307 Kč
Red Maxi s neomezenými datyneomezená2 451 Kč

Stejně jako v případě standardních podob obou tarifů si i u „plusových“ variant může zákazník v aplikaci či samoobsluze Můj Vodafone pětkrát zdarma zapnout Zrychlení na maximum, díky čemuž bude moci vždy po dobu 24 hodin vyzkoušet plnou rychlost 5G sítě.

Zejména vyšším z dvojice nových tarifů Vodafone smazal výhodu konkurence, doposud mu totiž v nabídce scházel datově neomezený tarif s přenosovou rychlostí omezenou na 20 Mb/s. A i když je tarif Neomezený Super+ dražší než jeho standardní varianta, tak i jeho běžná cena (991 Kč) je konkurenceschopná.

U konkurenčních operátorů, tedy T-Mobilu a O2, totiž tarif se stejnou přenosovou rychlostí vychází vždy výrazně dráže. O2 svůj Neo+ Zlatý nabízí za 1 149 Kč, tedy o 158 korun dráže. I tarif O2 v ceně obsahuje pět dní neomezených dat naplno. To Neomezeně 3XL s výhodou od T-Mobilu vyjde o devět korun levněji než tarif O2, stojí „jen“ 1 140 Kč a oproti konkurenci má jednu velkou výhodu: prvních 40 GB dat totiž zákazník vyčerpá plnou rychlostí.

Vylepšení se dočkal i tarif pro nováčky

Rozšíření nabídky datově neomezených tarifů není jedinou novinkou Vodafonu za poslední dny. Operátor se totiž podíval i na svůj speciální akviziční tarif, který nabízí od 19. května a je dostupný do konce července. Ten za 327 koruně měsíčně obsahuje neomezené volání i SMS a od 14. června nově 3,5 GB dat. Tedy o dva gigabajty více než do uvedeného data.

Už před touto změnou to byla ve srovnání nejen se základním tarifem Vodafonu (Start 130), který jen o korunu levněji umí pouze 130 minut volání a 1 GB dat, výrazně výhodnější nabídka. A navýšení datové porce akvizičního tarifu tento už tak propastný rozdíl prohloubilo.

Nicméně oproti výše zmíněné standardní nabídce u tohoto akčního tarifu platí, že pořídit si jej mohou pouze noví zákazníci. Tedy nejen ti, co si u Vodafonu zřídí nové číslo, ale i ti, kteří se rozhodnou pro změnu operátora a přenesou si tak své stávající číslo. Jedinou výjimkou z řad stávajících zákazník Vodafonu, kteří mohou této akviziční nabídky využít, jsou předplacenkáři, pokud se rozhodnou pro přechod na tarifní služby.

Existuje nicméně jeden způsob, jak se k tarifu můžete dostat i coby stávající tarifní zákazníci. Stačí načas přejít k jinému operátorovi a posléze se vrátit zpět k Vodafonu, a to právě přes akviziční tarif. Je to sice trochu kostrbatý způsob, ale operátoři svým stávajícím zákazníkům prakticky jinou možnost nedávají. Pokud tedy sami nepřispěchají s nějakou zajímavou nabídkou, aby zamezili už samotnému odchodu zákazníka ke konkurenci.