Horn 8. října předstoupí před vyšetřovací komisi výboru americké Sněmovny reprezentantů pro energetiku a obchod. Volkswagen minulý měsíc přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut v celém světě instaloval software umožňující manipulovat s testy emisí.
„Americký lid chce vědět, proč byl software do vozů instalován, jakým způsobem bylo o jeho instalaci rozhodnuto a jak je možné, že tak dlouhou dobu unikal odhalení. Přineseme odpovědi,“ uvedl podle agentury Reuters předseda vyšetřovací komise Tim Murphy.
Továrna ruší směny
Aféra dieselgateNĚMECKO: Prokurátoři vyšetřují Winterkorna OTÁZKY A ODPOVĚDI: O svůj diesel se nebojte ŠVÝCARSKO: Úřady zakázaly prodej aut VW MOTOR:Pranýřované TDI poznáte podle C v kódu EKONOMIKA:Možná větší dopad než řecká krize VEDENÍ:Šéf VV Winterkorn odstoupil MĚŘENÍ:VW věděl o problémech TDI rok KOMENTÁŘ:Přišel čas ždímání VW |
Agentura DPA informovala, že továrna Volkswagenu v Mexiku zruší plány na zavedení sobotních směn. Mexická divize VW nicméně podle DPA popřela zprávy o tom, že v závodě plánuje zkracování pracovní doby či odstávky. Továrna v Puebla je druhým největším závodem Volkswagenu na světě, ročně vyrobí více než půl milionu vozů.
Volkswagen již v reakci na skandál s falšováním údajů o emisích zrušil mimořádnou směnu v hlavní továrně na výrobu motorů v dolnosaském Salzgitteru. Společnost tento týden rovněž oznámila, že její finanční divize pozastavila přijímání nových zaměstnanců.
Skandál vypukl v pátek 18. září, kdy americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) obvinila Volkswagen, že u vozů s naftovými motory používal software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Koncernu za tyto podvody v USA hrozí pokuta až 18 miliard dolarů (téměř 440 miliard Kč). Skandál navíc začaly vyšetřovat i další země a na firmu byla podána řada hromadných žalob.
Součástí koncernu Volkswagen je rovněž česká Škoda Auto. Ta v pondělí oznámila, že manipulace s emisemi naftových motorů zahrnují zhruba 1,2 milionu vozů s její značkou.