- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Když se hejtmani upsali na 10 let ČD, tak ať si to teď užijou. Mohli mít dopravu lepší a levnější. Jenže to by ČSSD nesměla podporovat nádražáky.
Lepsi mozna ano, ale levnejsi tezko... Levnejsi byl zatim v jednom VR snad jen Viamont, jinak byla konkurence vzdy drazsi. Pak to chvili tvrdil Jancura, ale tvrdit to prestal v okamziku, kdy byla zverejnena prumerna cena s CD. Kdyz se presunul na Sloveksko, tak sam prohlasil neco ve smyslu, ze na Slovensku je snazsi dat nizsi cenu, protoze u CD uz je cena hodne stlacena a tezko se ji konkuruje.
zasluhují pochvalu za jednu věc: regionální dopravu v oblasti Prahy Pravidelně jezdím vlakem do práce, často i do centra za zábavou, fotbalem atd. a plná spokojenost. Než bych se tahal na metro, čekal na něj, tak radši sednu na vlak a za 12 minut jsem na Masarykově nádraží
Za to nemohou ČD ale objednavatel - tj. Praha a StČ.
Když ČD zaplatíte, budou pro vás jezdit ... ale Kalousek teď chce 200 mil. sebrat těsně před uzavřením přípravy JŘ.
nevím proč bych měl dotovat ČD
PS: hlavně by to chtělo propustit přebujelý aparád ČD
Železnice se dotují všude, má to své důvody. Odlehčuje to silnicím, zvyšuje se bezpečnost a šetří se příroda.
Já zase nevím, proč mám dýchat sajrajt z aut.
Jezdím každý den do práce - vlak stojí 24kč , autobus 18kč - autobus je cca 5 let starý a provozuje ho soukromý dopravce - vlaky jezdí stejné jako před 20 lety - tak kde jsou ty dotace od státu - že by měli nové koleje ?
Všechno je to jen velký tunel a nás tady oblbují , že když nebudou jezdit vlaky , že dráhy ušetří - to je ta samá logika jako když by majitel hotelu zavře pokoje s tím , že mu to vydělá více peněz !
musíte si uvědomit že veškeré věci spojené s železnicí jsou velmi drahé, mnohem dražší než se silniční dopravou
ze ma proste sypat a neptat se. Inu prolidova cSSd.
Spise by se danovy poplatnik mel soudit se statem, protoze se sype na neci "soukrome rybniky" a pak neni na zakladni sluzby statu, tedy na sluzby na ktere maji jit dane predevsim.
Jiná možnost jak šetřit je: pokud ČD nedokáží za snížené platby zajistit stejný objem spojů, vypsat výběrové řízení. On to třeba SA, LEO, Deutsche Bahn nebo někdo jiný třeba dokáže. To by ale nesmělo být to nešťastné memorando...
Hejtmani nyní v článku vypadají, jako ti, jež chrání cestující. Skutečnost je ale ta, že oni v minulosti přístupu konkurence aktivně bránili.
DB tezko... u nich jsou dotace cca 4x vyssi, takze to pro ne ma smysl jen v pripade, kdy je vetsina trate v Nemecku a k nam vede jen kousicek. SA zatim meli cenu vzdy vyssi. LEO tedy netusim a z ostatnich nabizel nizsi cenu zatim asi jen Viamont...
Jinak pokud by mela konkurence zacit jezdit od roku 2010, tak ji aktivne branili predchudci soucasnych hejtmanu, protoze soutez by musela probehnout nejpozdeji 2 roky pred timto terminem.
státní správa, která pro nás nic nedokáže udělat? Mám za to, že prvotní smysl placení daní je ten, abychom zaplatili úředníky, kteří nám budou nápomocni, budou odborníky ve svém oboru a nám se bude žít lépe. Vše se však zvrtlo a místo odborníků na potřebné záležitosti platíme odborníky na vysvětlování. Vysvětlují nám, proč máme platit víc aniž bychom za to cokoliv dostali.
Stejné je to s vlaky. Chci aby jezdily, platím si je. Dejte do dopravy peníze ušetřené zrušením nesmyslných funkcí a věřte, že zbyde i na zdravotnictví, školství a vše potřebné.
Než dát miliardu na potřebnou věc, radši dáme dvě miliardy do zdůvodnění, proč to nejde. To není normální!
Ano, radeji zaplatime nejake to Promopro a armadu zbytecnych uredniku. To je jiste v zajmu danoveho poplatnika.
by ČD provedly průzkum trhu a tam kde jsou spoje nedostatečně vytížené a tedy neekonomické zavedly (nebo předali soukromým dopravcům) dopravu minibusy. I taxík musí vyjít levněji než přeprava 5 cestujících na 50 km vedlejší trati. Jenže ekonomika je u ČD sprosté slovo.
Na co dělat průzkum trhu, stačí vyjet z databáze prodané jednorázové jízdenky + log "pípnutých čipovek" průvodčím na dané trati.
... kdyz se clovek koukne kolik vlaku nebude jezdit a duvodem je : 200 + 600 milionu korun ??? !!! Prominte ale kdyz si vemu kam vsude lezou nase penize, kolik stoji nasi zlati zprostredkovatele nakupu nefunkncich letadel, vsechna ta ruzna promopra, openKarty, studie na olympiadu, dale odpustene dotace nesplnujici podminky, vsechny ty nehorazne sumy na odmenach, dale pani politici s firmama na super "poradenstvi" jak ziskat dotace ( a tudiz pekny balik penez z nasich dani pro sebe ) ... dveste a sestset mega je problem ??? vzdyt to je smesna suma oproti tomu co se tu rozkrade a vyplytva a na rozdil od tech vsech blbosti. TEMI VLAKY SKUTECNE JEZDILI OBCANE TOHOTO STATU, TY VLAKY SKUTECNE MELY NEJAKY PRINOS !!! Kurnik oni si fakt mysli ze jsme naprosto blbi
Presne tak... hlavne ze se dotuji nekomu soukrome rybniky, ze kterych obcane tohoto statu nemaji prospech naprosto zadny.
pro socky, kterým nebyla hanba a 30 stříbrných si vzali, kraje by měli peněz dost i na regionální spoje... stát by měl žalovat hejtmany
Teď chce ubírat Kalousek, ne kraje.